پیگمنت های پوستی و تاثیر آن در رنگ تاتو و میکروبلیدینگ ابرو

پیگمنت های پوستی و تاثیر آن در رنگ تاتو و میکروبلیدینگ ابرو

شناخت و تشخیص نوع پوست هر شخص کمک زیادی به مراقبت از پوست می کند . چون بر اساس نوع پوست ، باید ضدآفتاب ، شوینده ، کرمهای شب و روز ، مواد آرایشی انتخاب شود.


پیگمنت های پوستی و تاثیر آن در رنگ میکروبلیدینگ ابرو

شناخت و تشخیص نوع پوست هر شخص کمک زیادی به پیگمنتر جهت تعیین ترکیب رنگ مورد استفاده جهت کار میکروپیگمنتیشن و یا میکروبلیدینگ می کند . چون بر اساس نوع پوست و پیگمنتهایی که در پوست افراد میتوانند غالب باشند استفاده از رنگ هایی خاص در هنگام ترکیب رنگ و همچنین برند های خاص  می بایست توسط پیگمنتر ملاحظه گردد . 

عدم دانش و تجربه در این زمینه ،اعم از شناخت پوست و ترکیب رنگ و همچنین برند مورد استفاده ، در نهایت منجر به تغییر رنگ پس از چند هفته ( تیره شدن ویا بنفش شدن میکروبلیدینگ ) میشود که چندان مطلوب نمی باشد .

از جمله این موارد میتوان به برندهای مختلف اشاره کرد .به عنوان مثال رنگ های برند فیبروز که شهرت جهانی دارد و در اصالت آن شکی نیست چندان در مورد مردم ایران نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت البته این نظریه در مورد همه قطعی نبوده بلکه غالبا اتفاق می افتد. شرایط آب وهوایی  ، منطقه جغرافیایی و مسایل ژنتیکی در این مهم بسیار تاثیر گذار هستند .

مطلب مرتبط :    تاثیر بی حسی در ماندگاری میکروبلیدینگ   ؟

از این مباحث که بگذریم بهتر است با انواع پوست به طور کلی آشنا شویم

چهار نوع پوست داریم :

1- پوست خشک : از علائم مشخصه این نوع دارای رنگ مات ، کدر ، خاکستری و هیچ برقی ندارد . ترک و شیار دارد . دارای چین و چروک بیشتر ، سن افراد بیشتر به نظر می رسد . منافذ پوست باز نیست . احتمال قرمزی و التهاب دارد . زبر و خشن است .خشکی و تناژ زرد رنگ پوست معمولا با افزایش سن حاصل می شود. 

2- پوست چرب : دارای منافذ باز ، ترک و شیار ندارد . معمولا ضخیم تر از بقیه انواع پوست است . چین وچروک کمتری دارد . سن ظاهری کمتر یا برابر سن واقعی است . براق ، نرم و چرمی به نظر میاید.پوست چرب یکی از انواع مشکل ساز می باشد که همیشه ظاهری براق داشته و مستعد جوش زدن و آسیب دیدن است. هر چند که این نوع پوست در برابر خشکی حاصل از افزایش سن مقاوم تر است. لازم به ذکر است پوست های چرب اغلب در رنگ پذیری مشکل ساز بوده وبه دفعات ترمیم بیشتری نیاز دارند.

 
 

3- پوست نرمال : نه خشک است و نه چرب و در حقیقت حد فاصل کم شدن چربی و خشک نبودن پوست را گویند . رنگ پوست شفاف و منافذ طبیعی است . التهاب و پوسته ریزی ، ترک و شیار و آکنه ندارد. این نوع پوست بهترین رنگ پذیری را دارد.

 

4- پوست مختلط : در ناحیه پیشانی ، بینی و چانه پوست چرب ، در ناحیه گونه ها پوست خشک است . اکثر افراد دارای این نوع پوست می باشند. ( در این گروه موقع استفاده از ضد آفتاب ، نوع فاقد چربی را انتخاب کنند اما حتما در ناحیه گونه ها قبل از ضد آفتاب باید از مرطوب کننده استفاده کرد ) پوست همواره در حال تغییراست و گاهی یک پوست چرب ممکن است در اثر تغییرات محیطی و یا افزایش سن و .... به پوست خشک تبدیل شود و یا برعکس

 
 

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید