چگونه به بهترین شکل از ناخن های خود مراقبت کنیم

جویدن ناخن یک مشکل شایع به خصوص بین بچه‌های کوچک است. ناخن جویدن نه تنها ظاهر بد شکلی به ناخن‌ها می‌دهد بلکه راه خوبی برای انتقال عفونت ها و ارگانیسم‌های مختلف از ناخن به دهان و برعکس است. برای ترک این عادت می‌توان از بد طعم یا آغشته کردن انگشتان به مایعات بد مزه استفاده کرد.


 مراقبت از ناخن‌ها

جویدن ناخن یک مشکل شایع به خصوص بین بچه‌های کوچک است. ناخن جویدن نه تنها ظاهر بد شکلی به ناخن‌ها می‌دهد بلکه راه خوبی برای انتقال عفونت ها و ارگانیسم‌های مختلف از ناخن به دهان و برعکس است. برای ترک این عادت می‌توان از بد طعم یا آغشته کردن انگشتان به مایعات بد مزه استفاده کرد.

بیشتر مشکلات و بیماری های ناخن از مراقبت نامناسب آنها ناشی می‌شوند و برای جلوگیری از مشکلات ناخن باید مراقب بهداشت ناخن‌ها بود و نکات زیر را به خاطر داشت:

ناخن‌ها را تمیز و خشک نگهدارید. این کار سبب جلوگیری از تجمع میکروارگانیسم‌ها در زیر ناخن می‌شود.

- اگر ناخن‌های پا کلفت هستند و چیدن آنها مشکل است ابتدا پنجه پاها را برای 5 دقیقه در

آب نمک گرم قرار دهید (یک قاشق چایخوری نمک در یک لیتر آب گرم) می‌توانید از کرم اوره که ناخن‌ها را نرم می‌کند نیز استفاده کنید.

- ناخن‌ها را باید به صورت افقی و صاف گرفت و در گوشه‌ها فقط کمی به آنها انحنا‌ داد. از ناخن گیر تیز برای گرفتن ناخن‌ها استفاده کنید.

- از جویدن ناخن خودداری کنید و کوتیکول ناخن را از بین نبرید.

- از بیرون کشیدن ناخن فرو رفته در پوست خودداری کنید به‌خصوص اگر قبلا زخم یا عفونی شده‌اند و برای درمان از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

- هر گونه تغییردر ناخن‌ها را به پزشک خود اطلاع دهید. تغییرات ناخن‌ها، تورم و درد می‌توانند علائمی از یک مشکل جدی باشند.

 

آناهید به عنوان یکی از بهترین مراکز تخصصی ناخن در کرج  و  تهران  آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات تضمینی میباشد.


سالن زیبایی و مرکز تخصصی ناخن آناهید

مرکز زیبایی آناهید

برای تماس کافیست روی شماره ها کلیک کنید   no

شعبه  کرج

90 24 48 34 026         60 96 880 0910

شعبه  تهران

474 60 10 0992          18 455 220 021

مدیریت :  ناهید نجابت  

برای دیدن نمونه کارها پیج اینستاگرام ما را مشاهده فرمایید 

anahidbeauty.ir  مرکز زیبایی آناهید wink

برای رشد سریع ناخن ها چه باید کرد

اگر ناخن ها به خوبی رشد نکرده باشند مانیکور آن ها تا حدودی سخت میشود مراقبت از ناخن ها خودش به تنهایی مسئله ای مهم در زیبایی به حساب می آید اگر شما هم با دیر رشد کردن و شکنندگی ها ناخن ها مشکل دارید, روش های زیر را امتحان کنید

مصرف پروتئین

مینای ناخن دربردارنده کراتین و پروتئین است. بنابراین مصرف پروتئین در برنامه های غذایی بسیار مهم است. غذاهایی چون لوبیا، تخم مرغ، گوشت و عدس را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. با مصرف این غذاها هم معده خوشحال می شود و هم ناخن ها. اگر غذاهای مغذی بخورید ناخن ها همیشه سالم می مانند.

استفاده از دستکش

مایع ظرفشویی و مواد شوینده مینای ناخن را از بین می برند و روی رشد ناخن ها تاثیر میگذارند. بنابراین همیشه هنگام شستشو و استفاده از آب دستکش بپوشید تا ناخن های سالمی داشته باشید.

ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه برای رشد ناخن ها نیز مفید است. هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن ها را با روغن زیتون کمی ماساژ دهید. روغن زیتون ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و خشک شدن و شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

سیر درمانی

شاید کمی عجیب باشد اما سیر به رشد ناخن ها کمک می کند. سیر را رنده کنید یا برش بزنید و یک یا دو بار در هفته روی ناخن ها بمالید. سپس بگذارید خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب می کنند و از درون تغذیه می شوند.

اجتناب از گاز گرفتن ناخن ها

شاید این نکته نیازی به گفتن نداشته باشد چون همه ما می دانیم که برای رشد مناسب ناخن ها باید از گاز گرفتن آن ها خودداری کنیم. این کار باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها می شود.

جلوگیری از خشک شدن ناخن ها

شستشوی ناخن ها بسیار مهم است اما زیاده روی در این کار رطوبت ناخن ها را می گیرد. همیشه بعد از شستشوی دست ها قبل از خواب به ناخن ها لوسیون بزنید. قبل از بیرون روفتن به دست ها و ناخن ها هم ضد آفتاب بزنید. با این کارها از خشک شدن ناخن ها جلوگیری کرده اید.

 

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی هم برای سلامت بدن و هم برای ناخن ها ضروری هستند. با مشورت پزشک ویتامین ها و مکمل های مناسب و مورد نیاز بدن تان را استفاده کنید. مصرف مکمل ها هم به رشد ناخن ها کمک می کند و هم به سلامت و تندرستی بدن.

آبرسانی

آب، نقش کلیدی و مهمی برای سلامت بدن و ناخن ها دارد. بدین منظور باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با پیروی از این نکات ساده خیلی زود متوجه تغییر در سلامت ناخن های تان خواهید شد.

روغن نارگیل

اگر می خواهیم ناخن ها رشد خوبی داشته باشند باید ناخن های سالمی داشته باشیم. اگر ناخن ها سالم نباشند هیچ تلاشی برای رشد آن ها تاثیر گذار نخواهد بود. به جای این که از محصولات گران قیمت استفاده کنید بهتر است روش های ساده خانگی را امتحان کنید. یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد ناخن ها روغن نارگیل است. روغن نارگیل ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و کوتیکول ناخن را محکم و قوی می کند. ساده ترین روش استفاده از آن استفاده از روغن نارگیل گرم شب ها قبل از خواب است.

لیمو

استفاده از لیمو یکی دیگر از روش های خانگی برای رشد ناخن ها است. یکی از مهم ترین ویتامین های مفید برای رشد ناخن ها ویتامین C است که به مقدار زیادی در لیمو یافت می شود. برای تقویت رشد ناخن ها باید 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و آن را گرم کنید. سپس ناخن ها را به مدت 10 دقیقه داخل آن قرار دهید. هنگام استفاده از این روش ها باید کاملا صبور باشید تا به نتیجه برسید.

بیوتین

به جای این که همه حواستان را روی رشد ناخن ها متمرکز کنید بهتر است به غذاهایی که تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارد تمرکز داشته باشید. باید غذاهای دارای بیوتین مصرف کنید. از جمله غذاهایی که شامل بیوتین می باشند: سالمون، بادام، عدس، هویج، غلات کامل، گوجه فرنگی و هستند. تمام این ها مشکل شکنندگی ناخن ها را رفع می کنند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید