بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس برای مو یک درمان زیبایی است که برای افزایش قدرت و ظاهر مو طراحی شده است. دو نوع از بوتاکس برای درمان مو وجود دارد که در حال حاضر در دسترس هستند و درک این که چگونه این کار می تواند به فرد کمک کند تصمیم بگیرد که آیا مناسب است.


بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو بافت های آسیب دیده ی مو ، ناشی از حرارت سشوار و اتو مو و سایر مواد شیمیایی را احیا می کند.
در واقع می توان گفت هدف اصلی بوتاکس مو ، حجم دهی و احیاکنندگی تارهای نازک و ضعیف شده ی مو ناشی از آسیب دیدگی آن است.
به دلیل اینکه در حین فرایند بوتاکس ، فضاهای خالی ایجاد شده بر روی لایه ی خارجی مو پر شده ، مو در تمامی قسمت ها ضخامت یکسانی پیدا می نماید و در نتیجه ی آن موی شما پر حجم تر دیده می شود.

بوتاکس مو علاوه بر احیا موهای سوخته و آسیب دیده ، وزن ناشی از آسیب دیدگی مو را تا حد بسیار زیادی برطرف می نماید. بنابراین می توان گفت بوتاکس مو تا حدودی خاصیت صاف کنندگی مو را نیز برعهده دارد.
عمل بوتاکس مو ، بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیا به خوبی انجام شود.

این کاریک پک کامل دارد  یک شامپو  یک ماسک مو  یک اسپری انتی فریز  ویک ویال روغنی که شبیه امپول هست وازهمه مهمتر

دو نوع درمان بوتاکس برای مو وجود دارد: بوتاکس برای مو و تزریق بوتاکس به پوست سر.

بوتاکس برای استفاده در ایجاد موهای زیبا مورد استفاده قرار گرفته است. دو نوع از درمان های بوتاکس وجود دارد.

اولین بوتاکس برای مو است که بوتاکس را شامل نمی شود. در عوض، این یک برنامه موضعی است که به منظور پر کردن موهای آسیب دیده طراحی شده و باعث می شود که شیک تر و سالم تر به نظر برسد.

برنامه دیگر شامل تزریق بوتاکس به پوست سر است. این یک استفاده بی خطر از محصول بوتاکس است، به این معنی که اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را برای این منظور تایید نکرده است.

بوتاکس ترکیبی از سم بوتولینوم است که ماده ای است که به علت فلج عضله ایجاد می شود. 

در حالیکه سم بوتولینوم می تواند در مقادیر زیاد سمی باشد، پزشکان آن را برای مقاصد سودمند در مقادیر کمتری استفاده می کنند. این می تواند شامل کاهش عرق، سردرد میگرنی، چشم تنبل و مشکلات بلع و همچنین اهداف آرایشی باشد.


کاربردهای موضعی محصولاتی که به عنوان بوتاکس برای موی سر بازار عرضه می شوند معمولا برای کسانی که شکننده، آسیب دیده یا موهای خفیف هستند توصیه می شود. افرادی که موهای آنها از طریقه ی حرارت دادن و رنگ آمیزی آسیب دیده اند، ممکن است از روش صاف کردن مو و درمان های تقویت کننده استفاده کنند.

تزریق بوتاکس برای پوست سر به افرادی که بیش از حد عرق می کنند به بازار عرضه می شود چون عرق می تواند مو را سریع و بی روح به نظر برساند.

افرادی که این تزریق را دریافت می کنند ممکن است قادر به ترک موهای خود را برای دوره های طولانی تر بین شستشو. تزریق چربی بوتاکس نیز برای افزایش رشد مو شگفت انگیز است، اما این ثابت نشده است.

می تواند قسمت های آسیب دیده مو را پر کند، موها به نظر می رسد صاف تر و سالم تر. همین امر برای بوتاکس است که به صورت تزریق می شود تا خطوط و چین و چروک ظاهر شود.

برخی از محصولاتی که به عنوان بوتاکس برای موها به بازار عرضه می شوند عبارتند از: Fiberceutic L'Oreal Professionel. این محصول حاوی یک ترکیب است که شرکت نامیده می شود "Intra-Cyclane" که برای صاف کردن و چسباندن موها طراحی شده است.

شرکت های دیگر و سالن های مو می توانند ترکیبی از محصولات مانند ویتامین ها ، اسانس ها و کلاژن را به عنوان Botox برای مو عرضه کنند.

هنگامی که بوتاکس به پوست سر تزریق شود، کار اکستروژن یا غدد عرق را کاهش می دهد. در نتیجه، فرد ممکن است مقدار زیادی از عرق را تجربه نکند.

تزریق بوتاکس می تواند منجر به کم شدن شیوع فریز و توانایی رفتن به مدت طولانی بدون شستن مو شود. یکی از نام های مستعار برای این روش برای بوتاکس برای مو "Blotox" است، زیرا تزریق گزارش شده است که عمر انفجار را افزایش می دهد.

 

خطرات و ملاحظات

گرچه بوتاکس موضعی برای تزریق مو به منظور تقویت مو و بهبود ظاهر آن، گاهی اوقات متضاد اتفاق می افتد.

اکثر استعدادها توصیه می کنند که از این درمان ها بیش از 3 تا 4 بار در سال استفاده شود. در غیر این صورت، شکستگی مو، نازک شدن، و تیرگی می تواند رخ دهد.

همچنین امکان دارد که این درمان ها کار نخواهند کرد و بسیار گران هستند.

تزریق بوتاکس به سر پوست ممکن است یک راه حل کوتاه مدت برای سرخ کردن یا موهای چرب باشد. در پایان، بدن بدن را بوتوکس را به سیستم جذب می کند، بدین معنا که فرد ممکن است کمتر از یک یا دو ماه بعد از تزریق اولیه بوتاکس شروع به دیدن کند.

تزریق بوتاکس مانند درمان های موضعی می تواند هزینه ای باشد. برخی از درمانها می توانند بیش از 1000 دلار هزینه کنند.

 

سایر گزینه های درمان

آهن رشته ای

 
 
 
استفاده از گرما بر روی مو برای تقویت مو باید کاهش یابد، زیرا ظاهر گرمایی ممکن است ضعیف شود و به آن صدمه بزند.

بوتاکس فقط یکی از درمان های بسیاری است که برای افرادی که می خواهند موهایشان را افزایش دهند، در دسترس است.

کارشناسان زیبایی، درمان های کراتین شبیه به بوتاکس برای مو هستند. این درمان ها شامل استفاده از یک راه حل ویژه برای مو برای صاف کردن و تقویت آن است. برخی از مواد تشکیل دهنده شامل کراتین و اسیدهای آمینه است.

با این حال، برخی از درمان های کراتین مورد بررسی قرار گرفته اند، زیرا حاوی مواد تشکیل دهنده مانند متیلن گلیکول یا فرمالین هستند. این ها نگهدارنده هایی هستند که در هنگام گرم شدن فرمالدئید ترکیب می شوند.

 

فرمالدئید سرطان زا است که معنی آن سرطان است . بنابراین، این درمان ها برای یک فرد سالم نیست.

سایر روش های صاف کننده کراتین، مانند کراتین مایع و Keratin Therapy Organix برزیل، در سالن های مو در دسترس هستند. این فرآورده ها به جای فرمالین یا متیلن گلیکول حاوی ترکیباتی به نام بی فریمیل هستند.

در حالی که محققان بیوموسیل را به عنوان فرمالدئید خطرناک نمی دانند، هنوز می تواند موجب تحریک چشمگیر پوست، چشم ها و دستگاه تنفسی شود.

مردم همچنین می توانند محصولات کراتین و ضد سرفه را در فروشگاه های زیبایی عرضه کنند. مثال هایی از سیستم Supersilk Smoothing و Cezanne Perfect Finish می باشد.

به جای خرید این درمان ها، فرد ممکن است از تغییراتی در شیوه زندگی استفاده کند که باعث می شود موهایشان سالم تر و قوی تر شود. این شامل مراحل زیر است:

  • کاهش تعدادی از اصطلاحات حرارتی، مانند آهنرباهای انفجاری، رادیاتورهای مسطح و خشک کن های مو. این می تواند مو را تضعیف کند و آن را بیشتر در معرض شکستگی قرار دهد.
  • کاهش سطوح استرس . استرس می تواند پوست و مو را تحت تاثیر قرار دهد. استرس باعث می شود که بدن مقدار بیشتری هورمون استرس را آزاد کند، که می تواند باعث ریزش مو در موارد شدید شود.
  • خوردن یک رژیم سالم که دارای انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات است.

بعضی افراد ممکن است بخواهند مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی را نیز شناسایی کنند تا ظاهر مو را بهبود ببخشند. این شاملبیوتین ، آهن، سیلیس و روی است. با این حال، دانشمندان به طور قطعی ثابت نکرده اند که این مکمل ها کمک خواهند کرد.

اغلب، اگر فردی تکنیک های مراقبت از خود را در خانه اجرا می کند، ممکن است پیشرفت های موی خود را ببینند

نحوه بوتاکس کردن مو

2 بارمو را شامپوکرده واین بار10دقیقه روی مو ماساژ می دهیم
اول مو را با شامپو مخصوص شستشومیدهیم واب مو را می گیریم
سپس دوباره مو را شستشو داده و با حوصله  آب مو را میگیریم 
برای موی کوتاه یک ویال کافیه 
بعد مقداری ماسک مخصوص (وبسته به حجم مویکی ازویالهارا ) باماسک درظرفی مخلوط می کنیم 
ازپشت سرشروع میکنیم لایه های دوسانتی ازمو برداشته و مواد روی ان میزنیم و از نوک مو به سمت بالا ماساژ میدهیم 
به جلوی سر که رسیدید و تمام شد برمیگردیم و به اولین لایه که زدیم یعنی پشت سر یک مقداری فویل برمیداریم اندازه بلندی موی مشتری
به دلیل گیاهی بودن مواد میتوانید بدون دستکش و حتی به ریشه ها بزنید چون حاوی گیاه بامبو هست 
مو را نباید تا کرد
لایه ها را یکی یکی داخل فویل گذاشته و روری فویل یکبار اتوی سطحی میکشیم تا مواد به خورد مو برود...یعنی یه لایه که زدین فویل را برمیدارید لایه بعدی را داخل گذاشته و دوباره اتوی سطحی میکشیم 
نباید مو را تا کرد یعنی فویل تا نخوردفقط بافویل روی مورا بپوشانیم که اتوبه فویل برخورد کند
اتوی سطحی.یعنی کم بکشیم اتو را روی مو
سطحی یعنی اتو یکبار زیاد مکث نکند و حرارت 180باشه 
بعدازاین کار20دقیقه زیرسشوارکلاهی بماند 
اول مو را میشوییم و اب مو راب احوله میگیریم واسپری انتی فریز روی موها زده و براشینگ میکنیم ...

نکته .وقتی موها را شستیم اب موهاراباسشوارمیگیریم 
سشواردستی هم میشه 20دقیقه 
موهای اسیب دیده 2هفته یکبار
موهایی که کمتراسیب دیده ماهی یکبار

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید