قبل از هاشور زدن ابروها حتما این مقاله را بخوانید

قبل از هاشور زدن ابروها حتما این مقاله را بخوانید | نکات مهم قبل از میکرو ابرو

برای انجام هاشور ابرو یا میکرو ابرو از دو روش استفاده می شود : یک روش هاشور ابرو با استفاده از دستگاه های برقی یا میکروپیگمنتیشن و روش دوم میکرو ابرو با استفاده از میکروبلیدینگ که به روش دستی شناخته میشود.در این مقاله سعی داریم شما را با کارهایی که قبل از انجام هاشور ابرو باید انجام دهید، آشنا کنم.


قبل از هاشور زدن ابروها حتما این مقاله را بخوانید

امروزه بیشتر بانوان دلشان می‌خواهد همیشه آراستگی کامل داشته باشند اما شاید در برخی مواقع فرصت و حوصله اینکه هر روز دستی به‌ صورت و چهره خود ببرند نداشته باشند. شاید به همین دلیل هاشور ابرو ای میکرو ابرو و بعدها میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

به جرأت می توان گفت هاشور ابرو یکی از سخت ترین و پیچیده ترین هنرهای آرایش دائم می باشد که انجام آن احتیاج به تجربه و تخصص بسیار بالا دارد. که میتواند زیبایی را به چهره شما ببخشد.

در این مقاله سعی داریم با توضحاتی پیرامون هاشور ابرو (میکرو ابرو)، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدنگ ، مزایا و معایب هاشور ابرو شما را بیشتر با این موضوعات آشنا کنیم.

هاشور ابرو


هاشور ابرو چیست و چگونه و با چه روش هایی انجام می شود؟

به طور کلی میتوان هاشور ابرو ( میکرو ابرو ) را این طور تشریح کرد :

ایجاد خطوط ظریف در ابرو با طول های نا مساوی در جهت رویش موها با توجه به شکل کلی ابرو و صورت "

پر کردن ابرو و قرینه سازی ابرو با تاتو با دو روش سایه (شید) و خط (لاین) قابل انجام است که و کشیدن خطوط در میان ابرو با نام هاشور ابرو معروف شده است. به عبارتی میتوان گفت هاشور ابرو روش هایی جدیدی از تاتو هستند که با خطوط  طبیعی که به صورت سه بعدی زده میشوند باعث خطای دید میشوند و و خطوط برجسته دیده میشوند

هاشور زدن ابرو با استفاده از دو ابزار قابل انجام است : 

ابزار برقی: استفاده از دستگاه های برقی 

ابزار دستی: استفاده از تیغ های سوزنی شکل که به روش دستی شناخته میشود.

هر دو روش از سالهای بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته ( مخصوصا روش دستی) که البته در دهه گذشته با پیشرفتهای شگرفی در نحوه اجرا و تجهیزات و رنگ های مربو طه روبرو بوده است. 

 روش اجرا با دستگاه برقی به میکروپیگمنتیشن و روش دستی به میکروبلیدینگ معروف می باشند.

هاشور ابرو چه مزایایی دارد؟

1- با هاشور ابرو میتوان ابرو های قرینه شوند
2- ابرو ها حالت طبیعی خود را حفظ می کنند
3- با رفع عیوب ابرو و تغییر حالت در متعادل سازی چهره تاثیر می گذارد

در ویدیوی زیر میتوانید نحوه هاشور زدن ابرو را مشاهده کنید

هاشور ابرو به روش میکرو ابرو چیست؟

اما سوالی که این روز ها  برای خانم ها خیلی مورد سوال هست در مورد روشی از میکرو ابرو (هاشور ابرو ) به نام فیبروز ابرو می باشد. که با تلفیق دو روش شید و لاین تاتو، متد هایی برای اجرای بهتر روش هاشور ابرو مطابق فرم ابرو و صورت هرکس ابداع کرده که نتیجه کار این متد ها بسیار طبیعی و زیبا هستند.

هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن چیست؟

 میکروپیگمنتیشن (تاتوی اصلاحی ) پیاده سازی و یا وارد نمودن رنگدانه ، در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین(درم) پوست برای حصول اطمینان از ماندگاری طولانی و ایمن میباشد .
در روش میکروپیگمنتیشن مقداری از رنگ وارد سوزن می‌شود و از روی مدل، نواحی مورد نظر پر خواهد شد. این جلسه معمولا نیم تا یک ساعت طول می‌کشد و دردناک نیست زیرا سوزن خیلی عمیق وارد پوست نمی‌شود. هر از گاهی نیز کمی به پوست استراحت داده می‌شود. البته قبل از انجام، می‌توان از کرم‌های موضعی بی‌حس‌کننده هم استفاده کرد. بعد از اتمام جلسه، ابرو کمی پررنگ به نظر می‌رسد اما رنگ آن به مرور و در عرض چند روز طبیعی می‌شود.

دستگاه میکروپیگمنتیشن

نمونه دستگاه میکروپیگمنتیشن (micropigmentation)

هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ چیست ؟

میکروبلیدینگ  نیز یکی از  روش انجام آرایش دائمی بوده و زیر مجموعه تاتو و هاشور (میکرو) به حساب می آید که جدیدتر بوده و به علت ماندگاری کمتر نسبت به میکروپیگمنتیشن معمولا جزو روش های نیمه دائم به حساب می آید. زیرا در این روش جوهر به غشا میانی پوست رفته و به همین دلیل نیمه دائمی محسوب می شود. لازم به ذکر است که انجام این روش نیاز به مجوز داشته و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد.

تجهیزات مربوط به هاشور به روش میکروبلیدینگ

تجهیزات مربوط به هاشور به روش میکروبلیدینگ

یکی از موارد و در واقع مهمترین کاربرد این روش ، در انجام هاشورهای ظریف و مویی میباشد. دلیل این امر هم ، در این است که در روش میکروپیگمنتیشن ،  به دلیل لرزش های دستگاه (تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت خطی سوزن ) و ضربات وارده از سوزن به پوست،  خط های هاشور ، ضخیم تر از موی ابرو ایجاد میشود و البته عمیقتر .

$salons$

نکته مهم در مورد هاشور به روش میکروبلیدینگ  (microblading) 

حفظ فاصله بین خطوط هاشور  نسبت به موهای ابرو ، نوع خواب و کمان خطوط ،  بسیار حائز اهمیت میباشد. کوچکترین اشتباهی در این موارد ، قابل بازگشت نیست و به دلیل ظرافت کار و تعداد بالای خطوط ، نسبت به روش میکروپیگمنتیشن ، خطا ها کاملا مشخص میشود . حتی یک کمان ناهماهنگ با دیگر خطوط  از زیبایی کار شما بسیار خواهد کاست .

آموزش هاشور ابرو در شیراز

هاشور ابرو با روش فیبروز

هاشور ابرو بعد از چند روز طبیعی میشه

این بستگی به جنس پوست و تخصص پیگمنتر در کاشت رنگ دارد. اگر در هنگام هاشور ابرو یا میکرو ابرو پوست کمتر اسیب ببیند در نتیجه پس از یک هفته تقریبا حالت طبیعی ابرو باز میگردد بدون اینکه ریزش رنگ صورت بگیرد. البته پس از 6 ماه تا یکسال به ترمیم ابرو نیاز دارید.

دلیل این اتفاق هم این هست که بعد هاشور زدن ابرو ها رنگ شروع به اکسیده شدن زیر پوست میکند به همین خاطر به رنگدانه ها به تیره ترین شکل ظاهر میشن از طرفی آب میان بافت ها و رنگدانه های محافظ به علت حفاظت از پوستی که در اثر هاشور ابرو خراشیده شده به سطح پوست حرکت می کنند و تقربیا حدود یک هفته بعد قسمت های زخم شده ترمیم شده و پوست های مرده قبلی به صورت پوسته پوسته ریز در محل هاشور جمع میشوند که همین امر باعث میشود رنگ هاشور ابرو کمرنگ تر دیده شود که تقریبا این روند حدود یک هفت دیگر ادمه پیدا می کند و در نهات در روز چهاردم بعد از هاشور رنگ اصلی هاشور مشخص می شود

$salons$

تغییر رنگ در هاشور ابرو

بعد از انجام هاشور ابرو معمولا مقداری تغییر رنگ وجو دارد که رنگ نهایی، به نوع پوست افراد بستگی دارد و معمولا بین 20 تا 80 درصد روشن‌تر خواهد شد. به همین دلیل 3 هفته بعد، مجدد باید برای ترمیم مراجعه کرد. البته می بایست به این نکته نیز توجه داشت که در بعضی موارد ترمیم مجدد نیز لازم است مخصوصا برای پوست هایی که چربی زیادی دارند. 

هاشور ابرو به روش فیبروز

از دیگر عوامل تغییر رنگ در هاشور ابرو این است که امکان دارد در هنگام کار آب میان پوستی از بافت پوست خارج میشود که در عوام به آن خونابه گفته میشود. اگه خروج این مایع بیش از حد باشد ،رنگ تزریقی تاتو ریزش پیدا خواهد کرد. البته خروج به مقدار کم طبیعی می باشد.

پوسته‌ریزی از عوارض‌ هاشور ابرو است که معمولا چند روز بعد از انجام این عمل آغاز می‌شود. به همین دلیل باید صبح و عصر از کرم مرطوب‌کننده روی ابروها استفاده کرد. تا یک هفته بعد از این عمل هم نباید حمام کرد. شنا و استفاده از جکوزی هم ممنوع است و تا جای ممکن نباید زیر نور آفتاب رفت.

تمامی این نکات که بسیار ساده و ابتدایی به نظر میرسد میتواند در نتیجه کار تاثیر بسزایی خواهند داشت.

$salons$

چه کسانی  مشکل رنگ گیری در هاشور ابرو دارند:

  • مشکل بیماری دیابت
  • مصرف داروهای اعصاب
  • قرصهای جلوگیری
  • افرادی که مشروب استفاده میکنن
  • افراد سیگاری  
  • دوران پریودی

و یک توصیه دیگر: به هیچ عنوان از بتادین استفاده نکنید.

 

هاشور ابرو

علت عدم انجام هاشور ابرو دردوران قاعدگی:

به دلیل اینکه در دوران قاعدگی سطح ترشح هورمون ها متغیر می شود و استانه درد و تحمل پایین میاد,و اینکه در این دوره رگ های خونی خیلی باز هستنند,توصیه میشه انجام تاتو بعد از دوره انجام شود.

  • درد و تحمل پایین.
  • رنگپذیری پایین ب علت گردش خون بالا.
  • خونریزی حین انجام کار و ریزش رنگ.

میکروبلیدینگ ابرو

دردوران بارداری نوزاد از طریق خون مادرتغذیه میشودوبا انجام میکروپیگمنتیشن موادشیمیایی وسرب دار وارد خون نوزاد شودو ممکنه سقط جنین هم منجرشود' وهمچنین پوست مادردراین دوران کشیده میشودوبعداز فارغ شدن ب حالت اولیه خود بازمیگرددو باعث تغیرحالت بی کیفیت شدنه کارمان میشود 'همچنین هورمون های بدن فعال است و پوست رنگ پذیری مطلوبی نخواد داشت


در این دوران تمام سیستم هورمونی زنان در دوران بارداری تغیر میکند و امکان ایجاد خطر و گوشت اضافه و عفونت و ریزش رنگ میشود امکان ایجاد خطر برای جنین هم وجود دارد
وبعداز فارغ شدن هم بهتراست تازمانی ک بچه از شیر مادرتغذیه میکند این کار انجام نگیردیادرصورت انجام دادن چند ساعت قبل و بعد از انجام کار مادر ب بچه شیر ندهدو یکبار شیر را بدوشد و دور بریزد بعد به نوزاد شیر بدهد.

 


بعضی خالها ریشه دارن در اصطلاح و این ریشه به رگهای اصلی بدن متصل هستش و ما به دلیل اینکه شناختی از نوع اون خال نداریم نباید اصلا کار کنیم روشون البته خالهای گوشتی ، و امکان داره دچار شوکهای قلبی و .... بشن . پس به هیچ عنوان روی خال نباید کار کنیم 


آیا واقعا به این عمل نیاز دارید؟

میکروپیگمنتیشن یا روش ‌هاشور ابرو را به افرادی توصیه می‌کنند که ابروهای بسیار نازک و کم‌پشتی دارند. البته این روش برای کسانی که ابروهای پهن، ولی خالی‌ای دارند هم مناسب است. به عبارتی، اگر در طول روز همیشه مجبورید به کمک مداد ابرو به ابروی خود فرم دهید و داخل آن را پر کنید، این روش برای شما مفید و کارآمد است. اگر به‌دلیل تصادف یا بیماری یا حتی سوختگی، جوشگاهی روی پوستتان جا مانده نیز میکروپیگمنتیشن روش توصیه‌شده‌ای است که باید زیر نظر متخصص زیبایی یا پوست انجام شود.

 

هاشور ابرو


میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است؟

1-کسایی که از کم رنگ بودن چهره خود ناراضی هستند

2-مشغول و درگیر محیط کار بیرون هستند و فرصت ندارند نواقص زیبایی خود را هر روز آرایش کنند

3-ورزشکارند و هر روز ناچارند چندین بار دست به قلم شده تا زیبایی را به چهره خود بدهند

4-با ابرو و مدل رویش آن مشکل دارند

5-لبها به صورت ارثی هاشیه و رنگ منظمی ندارد

6-کسانی که مژه های کم دارند

ماندگاری هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ و متد فیبروز چطور ؟

 اثرهاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن در صورتی که اصولی و توسط پیگمنتر با تجربه انجام شده و مراقبت های پس از آن نیزبه خوبی و طبق دستور العمل ارائه شده، توسط فرد ،صورت پذیرد: حداقل تا 2 سال باقی می‌ماند اما به‌دلیل کمرنگ شدن لازم است هر 6 ماه تا یک سال آن را ترمیم کرد.‌

البته نوع پوست افراد  در این رابطه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


هاشور به روش میکروبلیدینگ و متد فیبروز هم همین‌طور است با این تفاوت که در روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتر ، در روش میکروبلیدینگ به دلیل ظرافت و زیبایی بیشتر ، ماندگاری کمتر!  اکنون با پیشرفت هایی که در این عرصه بوجود آمده دستگاه های بسیار کارآمد و با کارایی فوق العاده به بازار عرضه شده اند که  به زیبایی و ظرافت کار هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن افزوده و سرعت انجام کار را هم برای پیگمنتر بهبود بخشیده اند. 


همانطور که میدانید لرزش دستگاه تاتو یکی از عوامل تعیین کننده در کیفیت کار و تزریق صحیح رنگ دانه داخل بافت پوست میباشد که این مهم با استفاده موتور های الکتریکی با کیفیت ساخت کشوره های پیشرو در این زمینه از جمله سوییس و ژاپن به دست امده است. استفاده از فن اوری های  خاص در تولید بدنه دستگاه تاتو نیز بسیاربه این کار کمک کرده است جهت کاهش صدا و لرزش در عین حفظ قدرت  دستگاه.


در نهایت ایجاد هاشور به سبک میکروبلیدینگ ( متد فیبروز)، امکان ایجاد طرح‌های مو مانند ظریفی وجود دارد که حالت ابرو را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد و به دلیل اینکه رنگدانه در سطح کم ‌عمق زیر پوست قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توان آن را پاک کرد و مدل آن را تغییر داد و این باعث ماندگاری کمتر آن می باشد و بیشتر افرادی که تمایل به ایجاد تنوع در مدل ابروی شان دارند، آن را مورد توجه و استقبال قرار داده‌اند. بخصوص جهت قرینه سازی ابروی دختر خانم ها، ما میکروبلیدینگ فیبروز را پیشنهاد میکنیم .


میکروبلیدینگ فیبروز که متشکل از دو عبارت phi به معنای عدد فیϕ و brows به معنای ابرو است. این متد از قانون نسبت طلایی (1.618 به 1) پیروی می کند. این روش در بسیاری از علوم هندسی کاربرد دارد و این روش برای اولین بار در آکادمی فی و توسط برانکو بابیک (موسس آکادمی فی) برای اجزای صورت استفاده شده است. میکروبلیدینگ فیبروز یک روش نیمه دائمی برای ابروها می باشد که با کشیدن خطوط مو مانند بین ابروها و در جهت آن ها ابروهای فرد را پرپشت و طبیعی جلوه می دهد. 


چگونه می توان هاشور ابرو را پاک کرد؟

بعضی مواقع پیش می آید که عده ای به دلایلی مختلفی تصمیم دارند که هاشور ابروهایشان را پاک کنند. این افراد می توانند به استفاده از پودر مخصوص که رنگدانه های هاشور ابرو را بدون اینکه به پوست نفوذ کند جذب کنند و به راحتی هاشور ابرو خود را حذف کنند


آیا هاشور ابرو باعث ریزش ابرو میشود؟

یکی از دغدغه هایی که بسیاری افراد قبلا از انجام هاشور ابرو دارند این است که بعد از هاشور ابرو دچار ریزش ابرو نشود و بسیار در این مورد که " آیا هاشورایرو تاثیری در ریز ابرو دارد؟ " سوال میشود؛ خوشبختانه باید در جواب این سوال های گفت که به طور معمول هیچکدام از روش های هاشور به خودی خود باعث ریزش ابرو نمیشوند. رنگ هاشور ابرو ازمواد معدنی یا گیاهی است که معمولا تاثیر خاصی روی پیازه مو های ابرو ندارد. ولی در مواردی بسیار نادر که این مواد باعث ایجاد حساسیت شود امکان تاثیر گذاری تا حد بسیار کمی وجود دارد و یا اینکه اگر به مراکزی نامعتبر مراجعه شده باشید که از رنگ های تقلبی و مضر استفاده کرده باشند نیز امکان ایجاد این عارضه وجود دارد.

با همه این تفاسیر به طوری کلی می توان گفت که هاشور ابرو تاثیر چندانی در ریزش ابرو ندارد و اگر قصد انجام هاشور ابرو را دارید میتوانید با خیال راحت انجام دهید و از بابت موضوع ریزش ابرو بعد از هاشور اصلا نگرانی نداشته باشید.


باید نباید های قبل از هاشور ابرو 
کارهایی که باعث ماندگاری بیشتر هاشور ابرو می شود
تکنیک های جدید هاشور ابرو در 2020
آیا هاشور ابرو عوارض دارد
هاشور ابرو مویی به چه شکل است؟
 
بعد از هاشور زدن ابرو امکان رنگ کردن ابرو وجود دارد؟
سرطان زابودن هاشور ابرو حقیقت دارد؟

   1399/05/26

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید