وسایل مورد نیاز گریم عروس

وسایل مورد نیاز گریم عروس

گریم عروس یکی از شاخه های آرایشی چهره است که در فرم دهی چهره کاربرد بسیاری دارد. انجام گریم قبل از میکاپ در زیبا تر شدن میکاپ تاثیر بالایی دارد. در سالن های زیبایی حرفه ای و عروس سرا انجام گریم عروس قبلا از میکاپ از ملزومات پکیج های آرایشی عروس به شمار می رود.


وسایل گریم عروس

گریم عروس کاری بسیار تخصصی است و بهتر است توسط میکاپ آرتیست های و گریمور های حرفه ای در سالن های زیبایی و عروس سرا ها انجام شود تا نتیجه کار به بهترین شکل ظاهر بشود. برای گریم عروس در عین حالی که وسایلی مشترک با وسایل میکاپ وجود دارد ولی دراین میان یک سری از وسایل هستند که تخصصی برای گریم هستند در این مقاله با معرفی وسایل و شرح دادن کاربرد این وسایل به علاقه مندان رشته گریم و میکاپ و همچنین میکاپ آرتیست ها که در ابتدای کار خود هستند کمک میکنیم که در این رشته کار گریم و میکاپ را حرفه ای تر ادامه دهند.


وسایل مورد نیاز گریم عروس 

  1. پرایمر صورت 
  2. آندربیس 
  3. کرم پودر چرب و خشک 
  4. پن استیک 
  5. کیک میکاپ 
  6. اسپری یا پودر فیکس 
  7. کانسیلر 
  8. کاموفلاژ 
  9. آکوا که برای گریم بچه هم استفاده میشه 
  10.  خط لب و.......

ویدیوی آموزش میکاپ  


► پرایمر 
نوع پوست صورت در افراد مختلف به چهار دسته پوست چرب، پوست خشک، پوست مختلط و پوست نرمال تقسیم میشود. پرایمر برای یکدست کردن پوست صورت کاربرد دارد که باعث میشود چربی بالای پوست یا خشکی بالای پوست به صورت نرمال بشود که همین امر موجب ماندگاری بالای مواد آرایشی روی پوست صورت میشود. پرایمر را ده دقیقه  قبل از گریم و میکاپ روی پوست بزنید و بعد میکاپ و گریم را شروع کنید.

یکی از ویژگی های دیگر پرایمر جلوگیری از تعریق است که این مورد بسیار برای پوست های چرب و مختلط کاربرد دارد.

  • توجه داشته باشید پرایمر صورت و چشم دو محصول جداگانه هستند.

بهترین آرایشگاه عروس در کرج


آندربیس 
همون مرطوب کننده پوست هست و رطوبت مناسب به پوست میده و برای پوست خشک استفاده میشود.

لیکویید یا همان کرم پودر ها 
لیکویید به کرم پودرهایی که پوشش دهی بالا دارند گفته میشود که بعد از پرایمر برای زیرسازی آرایش استفاده میشود

بهترین آرایشگاه عروس در کرج

بهترین عروس سرا در کرج


پن استیک

کرم های هست که حالت رولی دارند برای پوست خشک مصرف میشه بعد کرم پودر مصرف میشود که تو شماره های مختلف برای هر رنگ پوستی هست.

بهترین آرایشگاه عروس در کرج

مطلب مرتبط  :    کانتورینگ و هایلایت صورت

کیک میکاپ 
برای پوست چرب استفاده میشه که حتما باید پدتون یکم نم دار باشه

بهترین آرایشگاه عروس در کرج


اسپری یا پودر فیکس

 برای تثبیت آرایش هست .آخر سر استفاده میشود البته با فاصله.

بهترین آرایشگاه عروس در کرج
 

کانسیلرها 
برای پوشاندن تیرگی زیر چشم از کانسیلر ها استفاده میشود.
برای صورت هم بعضی وقت ها استفاده میشود مثلا رنگ سبز کانسیلر برای برطرف کردن جوش قرمز صورت.

مطلب مرتبط  :    همه چیز در مورد گریم صورت
 

بهترین آرایشگاه عروس در کرج

کانسیلر ها تنوع رنگی زیادی دارند وکارایی هرکدام جداست :

کانسیلر بنفش برای خنثی کردن حالت تورم صورت

کانسیلر زرد این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است این کانسیلر رنگ های تیره رو محو میکنه

کانسیلر نارنجی برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب هست هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید

کانسیلر سبز این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست مناسبه اگر دارای لک های قرمز مادر زادی هستید یا می خواهید جوش های خود را بپوشانید از کانسیلر سبز استفاده کنید


بهترین آرایشگاه عروس در کرج

ما سه نوع فون در گریم داریم

پن استیک

پنکیک

اکوا


پن استیک و پنکیک و اکوا چه فرقی باهم دارند ؟

به کرم هایی گفته میشود که حالت رولی دارند و برای پوست های خشک استفاده میشود که چربی پن استیک کنترل شده هست.
اکوا که جنس آن خشک هست و باید با آب استفاده شود که برای پوست های خیلی چرب میباشد.
فرق پن کیک و اکوا این هست که پنکیک پودر و اکووا حتما با اب استفاده میشود


کاموفلاژ ها 

  • برای پوشاندن عیوب صورت استفاده شده و با فون رنگ پوست ترکیب میشود یا میتوانید روی دست نرمش کنید و عیوب صورت را بگیرید 

  • برای محو کردن کک و مک و ماه گرفتگی و جوش .

  • برای ماندگاری آکوا 70 درصد الکل سفید و 30 درصد آب  مخلوط کرده قلم مو را در آب بزنید یکم نم دار شد بزنید تو آکوا ،  دقت داشته باشید برای خط چشم و ابرو ، مواد داخل چشم نرود.

  • همواره دقت داشته باشید که چه زیر سازی استفاده میکنید  .اینکار باید با توجه به رنگ پوست مشتری انجام شود.

  • مثلا برای پوستهایی که ته رنگ کبودی دارند از زیرساز نارنجی,افرادیکه پوستشون زرد زیرساز بنفش و افرادی که پوسشون سرخ یا جوش زیاد دارند و صورتشان ملتهِب  است زیرساز سبز,تمام این رنگها مکمل هم بوده و همدیگر را خنثی میکنند

  • اول از همه و قبل از شروع کار یه پاکسازی با توجه به نوع پوست انجام داده، بعد از  مکثِ ربع ساعته ، مقدار سی قطره از قطره فیکسِ را داخل  یک لیوان آب ریخته و با پنبه توپی به صورت میزنیم .نیم ساعت مکث برای جذبِ محلول لازم میباشد. در این فاصله براشینگ مو را انجام میدهیم.

  • واسه میکاپ همه میدونیم که اول از آرایشِ چشم شروع میشه طبق روال از کانسیلرِ میزنم به پشت پلک و بعد چربیشو با پد گرفته و پودر فیکس میزنم و با توجه به فرم صورت و چشم آرایش چشم و انجام میدهیم  بعدِ فیت و مژه خط چشم کشیده و بعد میرویم سراغِ آرایش زیر چشم و مراتب بالا رو به ترتیب انجام میدهیم.

  • در آخر هم یه خط سفید واسه جذابیت چشم ، تو چشم میکشیم و بعد فونِ صورت را میزنیم ( مارک اورِآل و یا دریم و گریماسِ ) با پد چربی را گرفته  و کار سایه روشن یا همون گریم را انجام میدهیم  سپس رژ گونه و پودر فیکس و رژ لب.


کرم پودر Foundation
استفاده از کرم پودر لطیف (sheer foundation) بهتریت است؛ که در این جا روی پوست صورت مدل به صورت یک لایۀ نازک استفاده شده و آن را کاملاً طبیعی جلوه داده است. کرم پودر لطیف، نرم و بدون چربی است. اگر کرم پودر درست و برای قسمت هایی که لازم است استفاده شود، روی پوست کاملاً محو می گردد. رنگ کرم پودر نیز باید با رنگ اصلی پوست هماهنگی داشته باشد.
سال ها پیش کرم پودر رنگ پوست صورت را فقط با گلگون تغییر می داده است؛ اما در سال های اخیر کرم پودر در رنگ ها و غلظت های مختلف به بازار آمده است که هر کس بنابر سلیقه و هماهنگی با رنگ پوستش می تواند انتخاب کند. اگر  می خواهید کرم پودر مصرف کنید، باید دو نکته را مورد توجه قرار دهید:
ظاهری که می خواهید به آن دست پیدا کنید و هماهنگی با رنگ پوستتان. (فراموش نکنید که رنگ کرم پودر را در روز امتحان کرده و هماهنگی آن با رنگ پوستتان را روی گردن آزمایش نمایید.)
البته قانونی در این مورد وجود ندارد. شما رنگ کرم پودر و سایر محصولات آرایشی مورد نظرتان را می توانید بنابر سلیقه و علاقۀ خود انتخاب کنید.

 


کرم پودر Foundation

روغن موجود در کرم پودر، مواد موجود در آن را به صورت جدا از هم نگهداری می کند. بنابراین در موقع استفاده باید آن را تکان دهید تا کاملاً مخلوط شده و کار صاف تر شود.
 بهتر است از کرم پودر یا اصلاً استفاده نشود و یا به مقدار کم استفاده شود؛ چرا که استفادۀ زیاد از کرم پودر نه تنها باعث خراب شدن پوست می شود بلکه آن را مصنوعی جلوه می دهد.
کرم پودر به شکل کرم، حالت پوست را به شکل خمیری جلوه می دهد.
اگر فرمول کرم پودر شما خیلی روغنی است، به آن چند قطره قابض (astringent) بیفزایید. در این صورت، کرم پودر کمی لطیف تر شده و حالت روغنی آن نیز کاهش می یابد.
اگر کمی کرم پودر مایع و سپس پودر غیر فشرده روی پلک ها بزنید، سطح آن برای زدنِ سایۀ چشم پودری صاف شده و در نتیجه آسان تر روی آن قرار می گیرد، هم چنین بهتر پخش شده و دوام آن نیز بیشتر می شود.
اگر زمانی خواستید تمام صورت را با کرم پودر بپوشانید، بهتر است که کرم پودر را تا خط آرواره و کمی از گردن هم بزنید؛ چرا که اگر یک خط مرزی در این قسمت ایجاد شده باشد، به نظر می رسد که شما یک ماسک به صورت زده اید.
بعضی اوقات وقتی عکس می گیرید، اگر لباس یقه باز پوشیده اید، بهتر است به گردن و سینه هم کرم پودر بزنید؛ چرا که انعکاس نور به خاطر کرم پودر در روی صورت زیاد شده و گردن و سینه در عکس رنگ تیره خواهند داشت. بنابراین بهتر است یا اصلاً از کرم پودر استفاده نشود، یا به همۀ قسمت ها کرم پودر زده شود.


پودر powder 
وقتی می خواهید از محصولات آرایشی به شکل پودر مانند سایه چشم ویا روژگونه استفاده کنید، بهتر است ابتدا لایه نازکی پودر فشرده یا غیر فشرده روی پوست بزنید؛ چرا که اگر سایه چشم یا روژ گونه پودری را مستقیما روی پوست چرب بمالید، حالت خمیری می گیرد.
پودر غیر فشرده به تنهایی، مانند کرم پودر لطیف، سطح پوست را صاف کرده وبرق آن را نیز می گیرد.
برای اینکه بهترین توزیع پودر وبه صورت یک دست را روی پوست داشته باشید، اسفنج یا برس پودر را کمی تکان دهید تا پودر اضافی از آن خارج شود.
اگر قبل از گریم به زیر چشم ها و روی بینی وزیر لب پودر غیر فشرده بزنید،پس از گریم یک سایه روشن زیبا ودقیق روی صورت ایجاد می شود . زدن پودر به زیر چشم ها همچنین می تواند سایه چشم وریمل های ریخته شده را به خود بگیرد.


پوشش دهندهConcealer
پوشش دهنده خیلی خوب عمل می کند، زیرا ترکیباتشان از سایر محصولات آرایشی غلیظ تر است. بنابراین قدرت پوشش دهی آن زیاد بوده ومقدار کمی از آن سطح زیادی از پوست را می پوشاند.
پوشش دهنده ها در رنگ های مختلف موجودند ودر موقع انتخاب باید هماهنگی آن ها با رنگ پوست در نظر گرفته شود. بعضی از انواع پوشش دهنده ها دارای ته رنگ صورتی هستند که وقتی روی حلقه زیر چشمی که دارای ته رنگ آبی یا ارغوانی است زده شود خاکستری دیده می شود.پوشش دهنده با ته رنگ طلایی اثر رنگ ارغوانی حلقه زیر چشم را خنثی کرده وآن را مانند پوست طبیعی جلوه می دهد. مثال های زیادی برای این ترکیب رنگ ها وجود دارد؛ مثلا ممکن است بخواهید حلقه سیاه زیر چشم را که سایه هایی عمیق تر از رنگ پوست طبیعی تان دارد روشن تر جلوه دهید.

کانسلر گریم عروس

● Brow pencil( مداد ابرو)
برای سایه زدن،پر کردن،تیره کردن ودادن گرمی به ابرو به کار می رود.


 پوشش ابرو Covering the brows
گاه می خواهید به شکل شخص دیگری، مثلا یک شخصیت تاریخی ویا یک هنر پیشه سینما، درآیید وشکل ابروی شما کاملا با او متفاوت است. پس باید به طور کامل شکل ابرو را تغییر دهید. این کار را می توان به دو طریق انجام داد:
▪ راه اول این است که ابروها را کاملا با موچین برداشته ویا با تیغ بتراشید. در این حالت شما یک سطح صاف خوبی دارید که می توانید هر فرم ابرویی را با مداد ابرو بکشید.
▪ راه دوم به این صورت است که شما ابروی طبیعی را با مواد مخصوص پوشانده وسپس با مداد ابرو هر شکل ابرویی را روی آن رسم نمایید.


● مواد لازم برای پوشش ابرو عبارتند از:
▪ واکس ابرو
▪ چسب ابرو
▪ برس ابرو(اختیاری)
▪ پوشش دهنده یاکرم پودر
▪ پودر غیر فشرده
▪ مداد ابرو eye brow wax
▪ eye brow sealer
▪ brow brush
▪ Cancealer
▪ Loose powder
▪ brow pencile

 

مطلب مرتبط  :    پرایمر لب چیست ؟

 

 


 

1399/06/24


عروس سرای آناهید با مدیریت خانم نجابت


خدمات میکاپ و شینیون  ساده و ویژه

 خدمات حرفه ای میکاپ عروس


آموزش حرفه ای و تخصصی میکاپ

کلاس ها خصوصی وگروهی🎉

💰پشتیبانی 6 ماهه با تضمین ورود به بازار کار 💰

سر فصلهای آموزش


✔️میکاپ‌ برزیلی، کات کریسی، هولگرام ،میکاپ خیس، هیلو

✔️آموزش انواع میکاپ و زیرسازی حرفه ای سایه؛ شامل سایه های لایت؛اسموکی ؛شاین و میکس

✔️آموزش تخصصی میکاپ مناسب جهت چشمهای افتاده؛پف دار ؛گود و...

✔️آموزش مژه گذاری سه بعدی ؛نیمه؛کامل؛دوبل ،تک و نامرئی

✔️آموزش ترکیب رنگ و هارمونی محو گریم

✔️آموزش هاشور زنی و سایه کاری ابرو

✔️آموزش  تکنیک های حرفه ای گریم پوست ؛سلفونی کردن پوست

✔️جدیدترین روش زاویه دادن و استخوانی کردن چهره
کاوردان و یکدست کردن پوستهای خراب؛

✔️لکه گیری و کاور کردن قرمزی صورت و گودیهای زیرچشم

✔️آموزش انواع محصولات لیفت آنی پوست از جمله ؛سرم ،کپسول ،چسب ،آمپول و...

آموزش فک سازی؛گونه سازی،اصلاح بینی،اصلاح فرم پیشانی، رفع غبغب.

✔️آموزش متعادل سازی و کانتور لب؛

✔️اصول ترکیب رنگ در رژلب

✔️امبره کردن لب و حجیم سازی

✔️آموزش انواع فون و ترکیب فون از جمله آموزش لانگ لستینگ و میکاپ ضدآب 

✔️آموزش قرینه سازی  و برقراری تناسب چهره  و الگوبرداری از جام چهره

✔️آموزش پاکسازی با استفاده از ؛ ژل ؛ماسک و فوم

✔️آموزش زیرسازی و جوانسازی  پوستهای ،شل و افتاده

✔️آموزش میکاپ ویژه برای چشمهای ریز و ژاپنی

✔️آموزش و آشنایی با انواع محصولات گریم از جمله؛  آناستازیا ،استی لودر،هدی بیوتی و.....

✔️با اعطای مدرک فنی وحرفه ای ومدرک tuv آلمان، معتبر با کدریجستری

شعبه کرج

  ☎  026 34 48 24 90

  0910 880 96 60


 جهانشهر - بلوار مولانا - نرسیده به کسری شمالی  - جنب فروشگاه جانبو - ساختمان یاسین - ط 2 -  واحد 2


شعبه تهران

   0990 639 79 59


 آدرس :  زعفرانیه  - خیابان اعجازی - روبروی سوداچی - جنب بانک ملت پلاک 41

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید