صاف کردن موها با روش ژاپنی

اخیرا در آرایشگاه ها صحبت از روش جدیدی برای صاف کردن موها به نام روش ژاپنی یا یوکو می شود. می خواهید در مورد این تکنیک بیشتر بدانید؟ صاف کردن مو با روش ژاپنی در سه مرحله انجام می شود. ماده مؤثره محصول اصلی آمونیوم تیوگلیکولات می باشد. این روش با روش های حرارتی همزمان انجام می شود و خنثی سازی توسط لوسیون خنثی کننده انجام می گردد. بعد از این عمل 2 تا 3 روز نباید مو شامپو یا حتی خیس شود.


صاف کردن موها با روش ژاپنی

این روش در میان روش های صاف کردن دائمی مو روش نسبتا جدید و گرانقیمتی می باشد که اسامی دیگری مانند «روش ژاپنی» و «روش گرمائی» مترادف آن به شمار می روند. در صورتی که این روش به درستی انجام شود نتایج بهتری در مقایسه با روشهای قدیمی در زمینه سلامت و زیبائی مو دربرخواهد داشت اما در صورتی که این کار توسط اشخاص ناوارد انجام گردد مو آسیب دیده و نتیجه مطلوب نیز حاصل نخواهد شد..یادآوری می کنم هیچ یک از روشهای آرایشی مو اثر همیشگی ندارند. بنا براین بین دو لغت دائمی(Permanent) و همیشگی (Forever) باید تمایز قائل شد. زیرا: مو مرتب رشد می کند و به طبیعت اولیه خود باز می گردد. اثر این روش بسته به سرعت رشد مو و درجه انحنای (Degree of curliness) موی تازه رشد کرده 4 تا 8 ماه دوام دارد.

محدودیت های این روش:

1- سه تا پنج ساعت زمان بنابراین این روش برای سالمندان، افرادی که دچار کمردرد هستند و به طورکلی کسانی که نمی توانند به هردلیلی برای این مدت طولانی روی صندلی بنشینید توصیه نمی شود 
2- صرف هزینه ای بالغ بر 200 تا 500 دلار (بله گران قیمت است)! 
3- لازم به ذکر است که این زمان و هزینه را به طور متوسط هر شش ماه یک بار باید متحمل شوید!

چه کسانی می توانند از این روش استفاده کنند؟

با این روش موئی که حالت فر (Curly)، مواج(Wavy) و یا وزوزی(Frizzy) است صاف و هموار می گردد. 
حتی اگر موی شما قبلا رنگ، هایلایت، دکلره و یا حتی با مواد شیمیائی فر شده می توانید از این روش استفاده نمائید. به شرطی که موی شما خیلی تخریب نشده باشد. (لازم به توضیح است موئی که با این روش های شیمیائی دستکاری می شود حتی در بهترین شرایط کمابیش آسیب می بیند)!!

چه کسانی می توانند این تکنیک را اجرا کنند؟

افرادی که:

اولا: تکنسین آموزش دیده آرایشگاه و دارای گواهینامه معتبر ( Licensed cosmeticologist) باشند. 
ثانیا: برای انجام این تکنیک، با یکی از دو سیستم زیر آموزش دیده باشند: 
•  Yuko System 
•  Liscio Thermal Reconditioning

مراقبت از مو بعد از انجام این عمل:

بعد از این عمل، مو تا 48 الی 72 ساعت نباید شامپو و یا حتی خیس شود. بعد از این عمل، مو تا یکی دو هفته نباید رنگ و یا هایلایت شود. 
•  انجام این عمل بر روی موی هایلایت شده مهارت خاصی لازم دارد زیرا قسمتهائی که بیشتر هایلایت شده اند بیشتر تحت تاثیر فرایند قرار گرفته و سایه متفاوتی ایجاد خواهد نمود. برای جلوگیری از این حالت باید مثلا محلول ملایمتر، زمان کمتر و یا دمای پائینتری استفاده گردد که این، به تکنیک انجام دهنده روش بر می گردد. 
•  بنابر اظهار سازنده سیستم، هیچ گونه گواه پزشکی دال بر خطرناک بودن این روش برای خانمهای باردار وجود ندارد. (قابل ذکر است که این سیستم در سال 1992 در US Patent به ثبت رسیده است.)

مراحل اصلی برای صاف کردن مو با روش ژاپنی

مرحله 1: مشاوره

در زمان مشاوره، آرایشگر نوع موی شما را بررسی نموده و سابقه استفاده از مواد شیمیایی، میزان خشکی و تخریب موها را بررسی می کند. این کار برای اطمینان از مناسب بودن روش ژاپنی برای موهای شما انجام می شود تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر.

consultation
source: yuko-usa.com
مشاوره با متقاضی

مرحله 2: شامپو کردن و آماده سازی مو

موها شامپو گردیده و محلول های آماده کننده مو روی موها اسپری می شوند. این محلول که پرایمر نیز نامیده می شود برای آماده سازی مو از نظر برقراری تعادل pH و تامین مواد مغذی مورد نیاز مو استفاده می شود .

shampoo and pretreatment
source: yuko-usa.com
شامپو کردن و آماده سازی مو

مرحله 3: استفاده از محلول صاف کننده

محلول صاف کننده، روی مو استفاده گردیده و مدتی روی مو باقی می ماند. این محلول شیمیایی که حاوی «آمونیم تیوگلیکولات» می باشد، پیوندهای دی سولفیدی مو را باز نموده و مو را برای تغییر شکل آماده می کند.

solution
source: yuko-usa.com
محلول صاف کننده

مرحله 4: آبکشی

محلول به صورت کامل آبکشی می شود.

rinse
source: yuko-usa.com
آبکشی موها

مرحله 5: سشوار و اتو کردن مو

بعد از آبکشی و خارج کردن محلول از روی موها، آرایشگر مو را سشوار و اتو می کند. اتو کردن مو موجب صاف شدن دائمی موها می گردد. ساختمان داخلی مو به واسطه حرارت و فشار ناشی از اتوهای پهن از جنس سرامیک با دمای بالا (در دمای 170 تا230 درجه سانتی گراد) تغییر ساختار می دهد.

ironing
source: yuko-usa.com
اتوکردن مو

مرحله 6: خنثی سازی و مدل دادن

محلول خنثی کننده تعادل pH مو را برقرار نموده و مواد شیمیایی به جا مانده را خنثی می کند. ساختار داخلی مو با یک لوسیون خنثی کننده شامل مواد اکسید کننده به فرم راست شده پیکربندی می گردد. موی صاف شده حالت گرفته و تثبیت می شود.

neutralize
source: yuko-usa.com
خنثی سازی و مدل دادن

مرحله 7: سشوار و اتو

در مرحله پایانی، مو دوباره آبکشی می شود تا محلول خنثی کننده از روی موها زدوده شود. سپس آرایشگر موها را سشوار و اتو نموده و به شکل دلخواه آرایش می کند. در مرحله نهایی یک بار دیگر موها اتو زده می شود.

blow dry
source: yuko-usa.com
سشوار و اتو مو

سؤالات متداول در مورد صاف کردن مو با روش ژاپنی

صاف کردن مو با روش ژاپنی چه مقدار زمان می برد؟

بسته به نوع مو، طول مو و میزان آسیب دیدگی آن بین 3 تا 4 ساعت.

ماندگاری اثر این روش چقدر است؟

مویی که با روش ژاپنی صاف شده، اثرش دائمی است. منظور از دائمی در تکنیک های آرایش مو همانطور که می دانید، مدت زمان 4 تا 6 ماه است. زیرا موها همواره رشد نموده و به طبیعت اصلی خود باز می گردند.

چه مدت بعد از صاف کردن مو با روش ژاپنی می توان موها را شست و شو داده و مرطوب نمود؟

دو روز بعد از استفاده از این تکنیک می توانید موها را شسته و آبکشی کنید. برای حفظ اثر صافی موها، هر بار بعد از شامپو کل موها را سشوار کنید.

ایمنی روش ژاپنی چقدر است؟

از آنجاییکه محلول های یوکو حاوی مواد شیمیایی تولیدکننده فرمالدهید و مواد سرطانزای دیگر نیست، این محصول ایمن می باشد.

صاف کردن مو به روش ژاپنی چه تفاوتی با روش ژاپنی و کراتینه کردن مو دارد؟

صاف کردن مو با روش ژاپنی با تغییر دادن فیزیکی ساختار مو، مو را صاف می کند. روش برزیلی و کراتینه کردن مو، با پوشاندن موقتی مو با کراتین مو را صاف می کند. روش برزیلی و کراتین تا سه ماه مو را صاف نگه می دارند و در این مدت چندین بار باید به سالن آرایش مراجعه کنید.

آیا رنگ کردن موها بعد از صاف کردن مو با روش ژاپنی امکانپذیر است؟

این تکنیک را همزمان با رنگ کردن مو نمی توان استفاده نمود. رنگ کردن مو دو هفته بعد یا قبل از صاف کردن مو با روش ژاپنی می تواند انجام شود.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید