معرفی ابزار و وسایل ضروری کاشت ناخن

معرفی ابزار و وسایل ضروری کاشت ناخن

معرفی برخی ابزار و وسایل که برای کاشت ناخن ضروری است


معرفی برخی ابزار و وسایل 

ماسک ضد آلودگی هوای شیائومی

این ماسک برای اشخاصی که آلرژیک هستند یا در محیط هایی که آلودگی هوا دارد عالی میباشد. ارایشگرها و ناخن کارهای عزیز هم میتوانند از این ماسک استفاده کنند . این ماسک دارای فیلتر نانو چند لایه است .

به جرأت میشه گفت که قویترین ماسک موجودِ تو بازار برای مقابله با انواع بو وآلودگی میباشد.

تاپ شاین

 کاور ژل یا تاپ شاین به نوعی پوشش براق وماندگاربرای روی ناخن که در مراحل آخرزده میشود گفته میشود.

وسایل کاشت ناخن

روش استفاده از تاپ شاین

باقلم مخصوص ژل ،تاپ شاین را روی صدف ناخن به طور یکنواخت میزنیم.)دقت شود ژل بروی پوست اطراف ناخن زده نشود( ناخن ها را به مدت 160 - 240 ثانیه درون دستگاهuv قرار میدهیم تا خشک شود . بوسیله ی پد و محلول پولیش ژل سطح صدف را براقتر و مرتب تر میکنیم . منظور از محلول پولیش کلینزر است. تمامی تاپ شاین ها درهر برندی فقط توسط دستگاه یووی و یادستگاه ال ای دی (LED) خشک میشود و به هیچ عنوان با استون ریمو و یا پاک نمیشود .برای ریمو کردن باید از تراشیدن توسط سوهان برقی یا سوهان دستی استفاده کنید .
کاشت مو کرج


نکته : اگر رو محصولی نوشته بودتاپ کت ولی یه یووی هم نوشته بود اون محصول تاپ شاین هست.

تاپ کات

 تاپ کات همان برق ناخن ولی در کیفیت بهتر هست برای خشک شدن زودتر لاک یا دیزاین ماندگاری بهتر لاک یا دیزاین زده میشود برای خشک شدن احتیاجی به یووی نیست و در هوا خشک میشود و براحتی با استون پاک میشود.

 

بیس کات

 بیس کات ژل زیرساز لاک ژل و تاپ شاین و ژل های دیگر هست برای زدن تاپ شاین روی ناخن طبیعی باید اول بیس کات زده بشه ، در ژل پلیش کردن تری استپ ناخن نچرال اولین مرحله زدن بیس کات هست ، برای استفاده از لاک ژل های تری استپ باید اول بیس کت زده شود که به بیس کات بیس ژل هم گفته میشود.

کلینزر

 کلینزر مایعی هست برای گرفتن چربی ناخن و گرفتن نوچی سطح ژل پلیش بعد از خشک شدن در یووی ،شما بعد از زدن ژل و خشک کردن ان در یووی میبینید که ژل به طورکامل خشک نشده شما باید با یک پد یا دستمال بدون پرز از مایع کلینزر روی سطح ژل پلیش بزنید تا این نوچی گرفته شود .

همان طور که ابتدا گفتم کلینزر دو محصول داره یکی مخصوص گرفتن چربی سطح ناخن نچرال و دیگری مخصوص گرفتن نوچی سطح ژل در خریدتون دقت کنید اما کلینزری هم هست که هر دو کارایی رو داشته باشه.

 

سوهان دستی

 شماره بندی داره اون شماره ها میزان نرمی و زبری سوهان هستند سوهان 2٤0 نرم ترین سوهان دستی هست و سوهان 100 زبر هست وسوهان 180 میزان زبری متوسط دارد.

سوهان دستی کاشت ناخن

بافر

وسیله ایست برای یک دست و هموار کردن سطح کاشت .دو مدل بافر داریم بافر زبر و بافر نرم

پلیش

 وسیله ایست که بعد از بافر برای براق کردن و صیقل دادن به کاشت کشیده میشود اگر مشتری دیزاین نخواد پلیش میکشیم تا کاشت براق بشه.

قلم داتینگ

 برای ترسیم دایره های منظم در دیزاین استفاده میشود هر قلم داتینگ دو سر در سایز های مختلف دارد که شما میتوانید دایره هایی با قطر های مختلف رسم کنید .برای استفاده کافیست سر قلم را داخل لاک فرو برده و دیزاین را انجام دهید.

قلم دایتینگ برای طراحی ناخن

پین کاتر

 روی پین کاتر نیم دایره هایی با شماره وجود دارد که ما پین کاتر را روی ناخن گذاشته و بر حسب اندازه ناخن شماره مورد نظر را انتخاب ،سپس مواد صدف سازی را گذاشته و به وسیله پین کاتر خط لبخند یا خط اسمایل را روی صدفی که مواد گذاشته ایم و کامل خشک نشده است میگذاریم و به سمت نوک ناخن میکشیم که هم مواد اضافه از بین برود و هم خط اسمایل روی ناخن جا بندازد.سپس از روی همان خط فرنچ ناخن را مواد گذاری میکنیم .

کاشت ناخن

لاین اوت

 لاین اوت مایعی است که برای محو کردن خط ترمیم استفاده میشود اما لاین اوتبه تنهایی خط ترمیم را از بین نمیبرد شما تا جایی که میتوانید خط ترمیم را با استفاده از سوهان کشی محو میکنید و برای اینکه مطمئن شوید که هیچ اثری از خط نمانده از لاین اوت استفاده میکنید یعنی ضد قارچ میزنید پرایمر زده لایت اوت را میزنید و مواد گذاری میکنید.

 

انتخاب قلم 

1 - شکل ظاهری:قبل از هرچیزی بایستی گفت که قلمی که با آن کاشت اکرولیک قلم انجام میشود به شکل اشکی و سر گرد میباشد .چون از آنجایی که موادگذاری ریشه جزءحساسترین قسمت کار میباشد،نیاز است تا زاویه گوشه ها در نوک قلم همانند انتهای ناخن گرد باشد،همچنین انتهای قلم که از حجم بیشتری از مو تشکیل شده مانند مخزن لیکوئید را در خودنگهداری میکند که باعث سهولت در موادگذاری وسرعت عمل میشود .

2 - جنس: قلم بایستی موی طبیعی سمور باشد ، چون نرم بوده وبه جذب بهتر لیکوئید کمک میکند و قدرت مانور بیشتری به شما میدهد

3 - سایز:در بازار سایزهای مختلفی موجود هست که هرکدام بر اساس نیاز شما بایستی تهیه شود به طور نرمال سایز 4 و 6 برای گل های تری دی البته قلم های مخصوص این دیزاین هم هست که کمی تخت و نوک تیز هستند . سایز 8 بیشتر برای ترمیم و برای کاشت کسانی که مبتدی تر هستند و نمیتوانند حجم زیادی از مواد را کنترل کنند)مثل موادگذاری سه مرحله( سایز 10 برای موادگذاری وان باول و افرادی که کنترل بیشتری روی مواددارند .سایز 12 وبزرگتر برای ناخنهای بزرگ مثل شصت پا

4 - حجم :در برندهای مختلف حجم مو برای هر سایز قلم متفاوت میباشد که هر شخص متناسب به نیاز خود قلم تهیه میکند .طبیعاتٲ یک قلم اصل،خوش قیمت تر هم هست و البته تاثیر زیادی در کیفیت کار و سرعت شما خواهد داشت،وشمارو کمتر خسته و اذیت میکند . در بازار فروش قلم های تقلبی بسیار فراوان هستند بنابراین موقع خرید به نکاتی که گفته شد توجه کنید ،از افراد باتجربه کمک بگیرید و از فروشگاههای معتبر خرید کنید .طریقه صحیح نگهداری از قلم از نکات بسیار مهم هست که در ادامه بهش میپردازیم.

 

نگهداری از قلم

.1 زمانی که قلم شما نو هست موهای به هم چسبیده و نوکه تیز دارد به هیچ عنوان بادست وکیوِم موها را باز نکنید برای این کار قلم را از کناره به آرامی چندبار در لیکوئید بشویید ، موها به خودی خود باز خواهد شد.

.2 بعداز هربارمصرف قلم را با محلول قلم شور اصلی)نه لیکوئید دندانپزشکی که رنگ سفید و بوی تند دارد(شستشو دهید و از تمیز کردن قلم با استون یا مواد دیگر خودداری کنید سپس با دوانگشت شصت و اشاره موها را به حالت نوک تیز فرم دهید و به شکل ایستاده قلم را نگه دارید به گونه ای که نوک آن به چیزی تماس نداشته باشد

. 3 مابین موادگذاری و قلم زدن از یک دستمال کاغذی چند لایه استفاده کنید و دائما مواد چسبیده شده به قلم را پاک کنید

.4 غلظت مواد بایستی به صورت خمیری باشد ،شل برداشتن مواد باعث میشود تالابه لای قلم گیر کند)مشکل اکثر افراد مبتدی( از کندن مواد با شئ نوک تیز خودداری کنید .از قلم شور brush cleaner استفاده کنید

.5 زمانی که قلم را در لیکوئید فرو میبرید مراقب نوک قلم باشید و از کنار قلم را داخل ظرف ببرید .همچنین برای برداشتن پودر قلم را کمی اوریب دست بگیرید و به شکل جارویی با یک طرف قلم مواد بردارید

 قلمهای اصل که خوب نگه داشته شود بیش از یک سال مورد استفاده میباشد . وبا یکبار هزینه بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

 

نیپر و پوشر

 پوشر یا عقب زن برای عقب راندن پوست های مرده اطراف ناخن بکار میرود. براى برداشتن پوست اضافه هم میتونید از سر سوهان پودرى و هم از نیپریا گوشت گیر استفاده کنید .

کوتیکول ریموور

 این محصول برای نرم کردن کوتیکول های زائد ناخن قبل از مانیکور و پدیکور کردن بکار می رود بدین روش که ، قبل از عقب زدن پوست های مرده ، این ریموور رو میزنن که پوست یکم نرم بشه بعد از 2 - 3 دقیقه شروع میکنید به عقب زدن پوست های اضافه و مرده رو ناخن با سر پوشر ) عقب زن( بعدش هم با نیپر ) گوشت گیر ( اون پوست های اضافه رو میبریم.

روغن کوتیکول

 روغن کوتیکول جهت نرم کردن اطراف کوتیکول ناخن برای بعد ازکاشت بکار می رود .

پاک کننده کوتیکول

این محلول های ارایشی درنرم کردن ناخن کمک میکنند و حاوی 2 _ 5درصد هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم و گلیسیرین میباشد از این محلول ها قبل از سوهان کشیدن برروی ناخن بمالید و همچنین قبل از اینکه درکاسه مانیکور قرار گیرد

پاک کننده ناخن

معمولا یک نوع لایه بردار به شکل مایع هستند که به اب اضافه شده تادر تمیز کردن ناخن کمک کند

زیباسازی ناخن ها

دراین مرحله پوست اطراف ناخن را که نرم شده با عقب زن به سمت عقب میکشانیم و با گوشت گیر اضافات را میگیریم

لوسیون یا کرم کوتیکول

پوست وناخن را نرم و مرطوب نگه میدارد

سفیدکننده ناخن

این مواد ارایشی حاوی هیدروکسید هیدروژن یا اسیدهای اورگانیک میباشد که میتواند هم برروی ناخن و هم زیر ناخن مالیده میشود تا لکه های ناخن پاک شوند.

خشک کننده های لاک

این محصولات ارایشی میتوانند بر روی لایه های رویی اسپری شوند وبرای خشک کردن سطح ناخن طراحی شده اند

روغن های خوش بوکننده

برای کم کردن استرس وایجاد ارامش درمشتری

لوسیون های پوست اندازی

برای لایه برداری پوست خشک و زبر

$salons$

1399/11/13

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید