آموزش کاشت ناخن با پودر | کاشت قلم پودری یا اکرولیک

کاشت ناخن با پودر جز یکی از اصلی ترین شیوه های کاشت ناخن است , با موارد لازم برای کاشت ناخن و ابزار لازم برای کاشت ناخن با پودر آشنا شوید .


 آموزش کاشت ناخن با پودر | کاشت قلم پودری یا اکرولیک 

دسته بندی انواع پودر اکریلیک از نظر کاربرد:

1- پودر کلیر یا کریستالی 

پودری که در حالت خشک کاملا سفید رنگ هست، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید )و پس از پولیش شدن( کاملا شیشه ای و بی رنگ میشود، به هیچ وجه قابلیت پوشانندگی )کاور کردن( ندارد و هیچ رنگی نیز ندارد، و سطح زیرین را با تمام جزییات نشان میدهد .

معمولا برای پوشاندن کاشتهایی استفاده میشود که مایلیم جزییات نمایش داده شوند و تغییر رنگ نیز نداشته باشند، اما سطح صاف و صیقلی باشد مثلا لایه آخری در کاشت گریم که وظیفه یکدست کردن سطح و ایجاد قوس را دارد

مرکز تخصصی پدیکور در کرج 


2- خانواده پودر های پینک ( صورتی)

این پودر ها در حالت خشک معمولا به رنگ صورتی ملایم هستند، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید و پولیش شدن شفاف میشوند و زمینه ملایمی از رنگ صورتی خواهند داشت.

خاصیت پوشانندگی (کاور کردن) ندارند و سطح زیرین را با جزییات نشان میدهند و تنها با داشتن زمینه ملایمی از رنگ صورتی، حالتی طبیعی و شفاف به کاشت میدهند .

معمولا برای کاشتهای ساده استفاده میشود تا نمای طبیعی ناخن حفظ شود خانواده پودر های پینک از نظر تفاوت تناژ صورتی به دسته های وسیعی تقسیم میشوند و با توجه به میزان کم یا زیاد بودن تناژ صورتی، اسامی مختلفی را در هر برند به خود اختصاص میدهند از جمله :

Sheer pink, deep pink, french pink, absolute pink, ....


 

آموزش کاشت ناخن در کرج، طراحی ناخن

برای اطلاع از دوره های آموزشی کاشت ناخن کلیک کنید 


3 - پودر های کاور ( پوشاننده) 

پودرهای کاور به سه دسته "هلویی" "صورتی" و "کرم" تقسیم میشوند، این پودرها پس از ترکیب شدن با لیکویید )و حتی پس از پولیش شدن( کاملا حالت غیر شفاف و پوشاننده دارند و اجازه نمیدهند چیزی از سطح زیرین آنها دیده شود .

از پودر های کاور یا پوشاننده در مواردی استفاده میشود که لازم است سطح زیرین کاملا پوشانده شود و غیر قابل دید باشد(مثلا صدف سازی در کاشت گریم که بعدا به تفصیل توضیح داده میشود)

پودر های کاور

 

 

4- پودر ناخن رنگی 

این پودرها در تمامی تناژهای رنگی وجود دارند و معمولا در موارد تزیین و دیزاین و.. استفاده میشوند .

و نظر ماهیت کاملا مشابه با پودرهای اکریلیک کاشت هستند.

پودر های رنگی

روش شناسایی لیکویید کاشت از لیکویید نامرغوب:

لیکویید باید شفاف باشد ،رنگ لیکویید که معمولا بنفش یاسی است نشان دهنده سالم بودن و خالص بودن لیکویید بوده و تنالیته یاسی آن به منظور جلوگیری از زردی ناخن می باشد .

در قانون رنگ ، رنگ بنفش مکمل رنگ زرد است ، هرجا دو رنگ مکمل با هم ترکیب شوند تولید رنگ خاکستری کرده است ، رنگ خاکستری به علت خنثی بودن ، رنگدانه خاصی به ناخن نمی دهدو از زرد شدن ناخن جلوگیری کرده و باعث شفافیت بیس ناخن خواهد شد . همچنین بوی لیکویید مرغوب خیلی تند نیست.


آموزش کاشت ناخن در کرج، طراحی ناخن

برای اطلاع از دوره های اموزشی کاشت ناخن کلیک کنید 


لوازم مورد نیاز 

1 -پودر کاشت ( صورتی pink یا شفاف clear )

2 -جا پودری یا گوده

3 -لیکوئید

لیکوئید کاشت ناخن

4 -پمپ لیکوئید

5 -پرایمر ( چسب بین ناخن و مواد)

6- لاک مانیکور

7- ضد قارچ (برای جلوگیری از عفونت های قارچی)

ضد قارچ

8- قلم پودر ( قلم تخت شماره 6 یا 8 )

9 - روغن ( جهت سهولت در کار پولیش)

10- چسب )(جهت چسباندن تیپ)

11- تیپ (پایه کوتاه - پایه بلند - فرنچ - طرحدار)

12- پوشر یا عقب زن 13- نیپر یا گوشت گیر

14-کاتر سرگرد یا صاف یا هر دو - جهت کوتاه کردن تیپ

15- ناخن گیر

16- بافر  

17 -برق ناخن و لاک ناخن جهت طراحی و دیزاین ناخن کاشته شده و در آخر یک جعبه ابزار تا وسایل فوق را در آن قرار دهیم .

کاشت قلم پودری یا اکرولیک

ابتدا مانیکور خشک رو انجام می دهیم ، سپس تیپ مناسب را انتخاب کرده و داخل آنرا سوهان می کشیم تا یکدست شود سپس داخل خط تیپ را چسب ریخته ، اضافات چسب را میگیریم روی خط لبخند ناخن می چسبانیم ، به این نکته دقت شود که تیپ را طوری محکم بچسبانیم که بین تیپ و ناخن حباب ایجاد نشود.

حال خط تیپ را با سوهان دستی یا برقی محو می کنیم وروی تیپ را با سوهان مات می کنیم. سپس با کاتر به اندازه دلخواه مشتری کوتاه می کنیم . حالا ضد قارچ میزنیم ، میزاریم تا خشک بشه و بعد از آن پرایمر را می زنیم.

مراحل کاشت ناخن

توجه شود که پرایمر تا 20 دقیقه مس تواند فعال باشد و وقتی پرایمر رو زدیم باید یه مکث 1 الی 2 دقیقه ای انجام بدیم تا و بعدش شروع کنیم به مواد گذاری قلم رو داخل گوده که از قبل لیکویید ریختیم می زنیم ، اضافات لیکویید رو از سر قلم میگیریم.

و بعد انرا داخل پودر به حالت جارویی می کشیم .

توجه کنید که پودر در سر قلم نه آنقدر شل باشه که چکه کند و نه آنقدر سفت که هنوز سفیدک پودر معلوم باشه باید به حالت خمیری برداشته شود.

حال از سر ناخن شروع میکنیم به موادگذاری بدین حالت که فاصله مواد از کوتیکول و ریشه ناخن 1 میلیمتر باشد و مواد را به حالت ضربه ای روی ناخن می زنیم واضافات مواد را به حالت جارویی می کشیم واگر احساس کردید که مواد در حال خشک شدن است یکم قلمتون را داخل لیکویید بزنید و مواد را بخوابونید . سپس قلم رو دوباره به لیکویید زده و اینبار از بالاسر به گوشه های ناخن ضربه می زنیم و هواگیری می کنیم .

نکته : پس از هر بار مواد گذاری حتما سر قلم را با یه دستمال پاک میکنیم.

حال دوباره مواد می گذاریم تا به اندازه مناسب مواد روی ناخن قرار گیرد در انتها فرورفتگی هارو چک کرده و آنرا با مواد پر می کنیم . سپس یه استراحت می دهیم تا مواد خشک شود به صورت کامل روی سطح ناخن رو با سوهان زبر میکشیم تا صاف و یکدست شود ، سپس سوهان نرم می کشیم و بعد پولیش و بافر و در انتها ویتامینه کردن ناخن .

خلاصه کاشت پودر :

/1 مانیکورخشک

/2 انتخاب تیپ مناسب برای صدف ناخن ها

/3 خش انداختن بر روی صدف ناخن

/٤ استفاده از ضد قارچ

/٥ چسباندن تیپ ها

٦    کوتاه کردن قد تیپ ها ب اندازه ی دلخواه

7    فرم دهی ب تیپ ها ب فرم دلخواه

8    از بین بردن خط تیپ

٩   زدن پرایمر و مواد گزاری

10  سوهان کشی سطحی

11  دورگیری

12  بافر و پلیش کشی

 

نکات کاشت پودر :

تیپ باید در اندازه ای باشد که نه با فشار اندازه ی ناخن شود نه این که بزرگتر از صدف ناخن باشد همانطور که چربی ناخن طبیعی را میگیرید داخل تیپ رو سوهان بکشید تابراقیت آن برود و تیپ بهتر بچسبد. تیپ چسب زده و بر روی ناخن میچسبانید ب طوری که خط استرس ان مماس با لبه ی ناخن طبیعی باشد .قد ناخن طبیعی هم نباید از 2 میلی بیشتر باشد.

تیپ را موقع چسباندن با زاویه ی ٤٥ درجه به سمت پایین بگیرید تا کامل روی ناخن بخوابد وهوا نداشته باشد.

تیپ رو روی خط لبخند ناخن بچسبونید نه روی صدف ناخن و خط تیپ ناخن رو کمی از بین ببرید زیاد حساسیت ب خرج ندهید . در صورت نازک کردن بیش از حد خط تیپ باعث شکستن و آسیب آن در آن محدوده میشود .

*** اگر رنگ پودر ناخن بعد حدود یک هفته به زردی زد علت آن میتواند :

1 - کیفیت پایین مواد

2 - لیکویید های زرد یا سفید رنگ

3 - برخورد ناخن با موادی مثل زردچوبه مخصوصا اگر ژل داشته باشد

4 - در برخی موارد خیلی کم پرایمر لای مواد


فیلم | کاشت ناخن بی بی بومر

 

فرمر چیست؟

 فرمر وسیله اى است که در دو نوع کاغذى و فلزى موجود میباشد در انواع کاشت پودر و ژل استفاده میشود و دیگر نیازى به تیپ ندارد و همچنین میتوان براى ناخن هاى شکسته استفاده شود چون انعطاف پذیر است براى همه انگشتان قابل استفاده است .زیبایی فرمر در ظرافتى است که نسبت به کاشت با تیپ دارد.

 

ترمیم کاشت :

عموما کاشتی که شما انجام میدهید بعد سه هفته یا چهار هفته به دلیل رشد ناخن و جلو امدن کاشت احتیاج به ترمیم دارد. برای شروع ترمیم اگر روی کاشت از ژل استفاده شده بود یعنی کاشته شما میکس بود با استفاده از سوهان برقی ژل روی کاشت را ریمو میکنید.

سپس خط ترمیم را مانند خط تیپ با استفاده از سوهان دستی یا برقی محو میکنید و هوا گیری میکنید قبل از موادگذاری ضد قارچ را ب قسمتی ک ناخن رشد کرده میزنید بعد از خشک شدن ضد قارچ پرایمر زده و بعد از دو دقیقه موادگذاری را انجام دهید.

بعد از مواد گذاری سطح کاشت را سوهان کشیده و یکدست میکنید و دور گیری میکنید و در پایان پولیش و بافر میکشید.

ریموو کردن کاشت پودر: اول روی ناخن را با سوهان دستی خط و خش می اندازیم.سپس وقتی ناخن ها)به روش های مختلف( حدود بیست دقیقه در تماس با آستون خالص باشند مواد روی ناخن نرم میشود و میتوانید با عقب زن تمام موادو از روی ناخن بردارین.سعی کنید به هیچ عنوان از سوهان برقی برای ریموو کاشت استفاده نکنین.چون باعث میشود به صدف اصلی ناخن آسیب وارد شود و صدف نازک شود .

کاشت ناخن دیپینگ

این نوع کاشت به دلیل حساسیت بعضی افراد به لیکویید بدون لیکویید انجام میشود به این ترتیب که ابتدابرای ناخن ها یک مانیکور ساده انجام میدهیم .

سپس تیپ مورد نظر را روی ناخن چسبانده.آن را کوتاه کرده و تیپ را با ناخن هم سطح کنید . در این مرحله از لیکویید استفاده نمیکنیم بلکه به جای آن روی ناخن ها را پرایمر زده وناخن را داخل پودر فرو میکنیم . این کار را تا جایی ادامه میدهیم که پودر به مقدار دلخواه روی ناخن ها قرار گیرد. در آخر از یک لایه ژل کاور یا برق ناخن برای شفافیت آن استفاده میکنیم.

کاشت ترکی :

کاشت ترکی از زیباترین کاشت ها و دیزاین هاست که بسیار مجلل بوده و جلوه زیبایی دارد کاشت ترکی را هم میتوان فقط در قسمت فرنچ یا کل ناخن استفاده کرد.

مراحل کاشت ترکی 

برای کاشت ترکی دوروش وجود دارد اول اینکه بعداز انجام مراحل مانیکور خشک و تیپ گذاری بنا به سلیقه هرقسمتی رو که دوست دارید رو انتخاب کنید سپس قلم رو در لیکویید بزنید اضافه لیکویید را بگیرید سپس در پودر کلییر و پس از ان در اکلیل بزنید و مواد گذاری را اغاز کنید در روش دوم میتوانید مقدار مساوی اکلیل و پودر کلییر رو در ظرفی جدا مخلوط کنید و مراحل مواد گذاری را انجام دهید .

دقت کنید که پس از اتمام کار یک لایه پودر کلییر روی تمام کار بزنید تا سوهان کشی راحت تری داشته باشید . برای زیباتر شدن این کاشت بهتر است پس از اتمام کار و بافر کشی تاپ شاین هم استفاده کنید.

کاشت ناخن به روش sk : جدیدترین روش و آسان ترین راه برای کاشت بدون لیکویید و قلم و با کمترین سوهان کشی

1- زمینه ناخن را آماده کرده پرایمر مخصوص را زده بعد محلول کاز را به سه چهارم ناخن میزنیم و در پودر مخصوص فرو میبریم

2- بعد دوباره از کمی پایین تر دوباره محلول کاز را زده و مجدد در پودر فرو میبریم تا سه مرحله این کار را انجام میدیم

3- بعد از سه مرحله مجدد کاز را زده دو دقیقه صبر میکنیم

4- بعد محلول سیلنت را بر روی کاشت میزنیم تا 3 دقیقه بماند و بعد نوک ناخنها را با سوهان فرم میدهیم دوباره محلول سیلنت را زده سه دقیقه بماند

-5 بعد با سوهان دستی یا سر سوهان اگر پستی بلندی داشت آن را میگیرم پولیش و بافر زده در نهایت تاپ کات را زده و روغن مخصوص کوتیکول را میزنیم

$salons$

1399/11/13

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید