مهمترین فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست؟

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

در سال های اخیر که روش های میکرو ابرو برای زیباسازی ابرو بسیار پرطرفدار شده شاید مهمترین سوالی که پرسیده میشود فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن که اتفاقا برای انتخاب بهترین روش دانستن این مسئله مهم است در ادامه مطلب با اساسی ترین تفاوت های این روش ها آشنا می شوید


►در مورد فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بیشتر بدانیم

Learn more about the difference between phibrows and microblading and micropigmentation

برای دانستن فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بهتر است ابتدا با توضیحات مختصری با این روش ها آشنا شویم

میکروبلیدینگ چیست: میکروبلیدینگ یکی از شیوه‌های آرایش نیمه دائمی است که برای زیبایی ابروها استفاده می‌شود. این روش با استفاده از یک قلم دستی و یک تیغ بسیار نازک اجرا می‌گردد.

قلم و سوزن میکروبلیدینگ

میکروپیگمنتیشن :  روشی است که با استفاده از یک دستگاه برقی انجام می‌پذیرد. این تکنیک نه تنها برای زیبایی ابروها بلکه برای آرایش چشم‌ها، لب‌ها و سایر بخش‌های بدن نیز به کار می‌رود.

ابزار میکروپیگمنتیشن

آموزش فیبروز ابرو

 فیبروز ابرو : یک تکنیک نیمه دائمی برای پر کردن ابروها با بکارگیری از الگوهای خاص آکادمی فی . این الگوها برای طراحی ابروها به کار می‌روند. هم به صورت دستی و هم با دستگاه‌های برقی قابل اجرا هستند. با این حال، این پترن‌ها بیشتر با استفاده از روش دستی، یعنی میکروبلیدینگ، انجام می‌شوند.

phibrows-pattern

 با فیبروز ابرو، به چهره خود یک نقش هنرمندانه بخشیده و جذابیت خود را با آرایش دائمی، بدون هیچ زحمتی افزایش دهید. 


►تفاوت  فیبروز و میکروبلیدینگ

Differences between phibrows and microblading

همانطور که در توضیحات پیشتر خواندیم متوجه شده ایم،  در اصل فیبروز روش به روز شده هاشور ابرو است که به روش میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن میتوان الگوهای آن را طراحی کرد.

روش  فیبروز ابرو زیرمجموعه میکرو ابرو است به همین دلیل مزایا و معایب و ماندگاری  فیبروز بستگی به این دارد که با ابزار دستی انجام شده باشد یا با دستگاه برقی.


تفاوت  فیبروز با میکروپیگمنتیشن

The difference between phibrows and micropigmentation

این دو نیز تفاوتی ندارند چون فیبروز الگوهای طراحی ابرو است که بعضی ازین الگوها را میتوان با دستگاه میکروپیگمنتیشن انجام داد یا به صورت ترکیبی هم با دستگاه برقی و هم با قلم بلید برای اجرای پترن های فیبروز بهره برد


تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

The difference between microblading and micropigmentation

با توجه به اینکه میکروبلیدینگ روش دستی میکرو است و میکروپیگمنتیشن روش برقی میکرو است شاید در ظاهر شباهت هایی داشته باشند اما در اصل تفاوت های مهمی  دارند که ادامه به آن میپردازیم


تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در ماندگاری 

The difference between microblading and micropigmentation in durability

روش میکروپیگمنتیشن


چون میکروبلیدینگ با دست انجام می‌شود و لازم است فشار دست به دقت کنترل شود تا از ایجاد زخم‌های عمیق جلوگیری شود، رنگ تاتو در لایه‌های سطحی‌تر پوست قرار می‌گیرد. به همین دلیل، ماندگاری میکروبلیدینگ معمولا کمتر است تقریبا بین 6 ماه تا 1 سال.

اما میکروپیگمنتیشن که با دستگاه برقی و به واسطه ضربه‌های بسیار سریع سوزن انجام می‌شود، رنگ تاتو را در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌دهد و به همین خاطر ماندگاری بیشتری دارد، که این مدت حدوداً 1 تا 3 سال است.

البته ناگفته نماند که با پیشرفت تکنولوژی در تولید رنگها و سوزن های با کیفیت ماندگاری روش میکروبلیدینگ ابرو گاهی تا سه سال هم میرسد

نوع پوست و اندازه منافذ آن درافراد نقش بسیار مهمی در ماندگاری رنگ فیبروز ابرو دارد.

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در ظاهر

  • روش میکروپیگمنتیشن

روش میکروپیگمنتیشن


در میکروبلیدینگ می‌توان خطوط بسیار ظریف و دقیقی را طراحی کرد، در حالی که در میکروپیگمنتیشن خطوط کمی ضخیم‌ تر هستند. این تفاوت در ضخامت خطوط باعث می‌شود که ظاهر ابروها در میکروبلیدینگ طبیعی‌ تر به نظر برسد. از طرف دیگر، رنگ‌ های استفاده شده در میکروبلیدینگ معمولاً تیره هستند، اما در میکروپیگمنتیشن از رنگ‌ هایی با تناژهای روشن‌ تر نیز استفاده می‌شود.

 

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هزینه ها

The difference between microblading and micropigmentation in appearance

تکنیک میکروبلیدینگ

تکنیک میکروبلیدینگ


معمولا کار هایی که با دست انجام میشود نسبت به روش هایی که با دستگاه انجام میشود هزینه بیشتری دارند که این در مورد میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن نیز این امر صدق میکند

 

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در رنگ مورد استفاده

Differences between microblading and micropigmentation in the dye used

در فرمولاسیون رنگ تاتو تفاوت چشمگیری وجود ندارد و بیشتر برندهای معروف و محبوبی که رنگ‌های تاتو تولید می‌کنند، در فرمولاسیون خود از مواد معدنی یا ارگانیک استفاده می‌کنند. با این حال، رنگ‌های مخصوص میکروبلیدینگ به صورت غلیظ تر تولید می‌شوند، در حالی که رنگ‌های میکروپیگمنتیشن به صورت نیمه مایع هستند. با این وجود، با استفاده از برخی ترفندها می‌توان رنگ‌های میکروپیگمنتیشن را برای کار بلیدینگ به کار برد.

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در کاربردشان

The difference between microblading and micropigmentation in their application

 هر دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن هم برای ابروها و هم برای سایر بخش‌های صورت و بدن کاربرد دارند. با این حال، به دلیل ماندگاری بیشتر میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ، اغلب میکروبلیدینگ بیشتر برای ابروها استفاده می‌شود و برای سایر اجزای صورت و بدن بیشتر از میکروپیگمنتیشن بهره گرفته می‌شود.بهترین مرکز میکروبلیدینگ ابرو در کرج

تفاوت میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن در عوارض و خطرات

هر دو روشی ایمن هستند مگر در مواردی که بعضی افراد نسبت به رنگ تاتو آلرژی داشته باشند و البته عوراضی مانند خراشیدگی، شبنم های خونی، التهاب وقرمزی بعد از انجام کار ایجاد میشود که اینها مقطعی است؛ عوارض بعد از انجام کار در میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن سریع تر رفع میشود.

►سخن پایانی در مورد فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

Concluding remarks on the difference between phibrows and microblading and micropigmentation

همانطور که در مقاله خوانده فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در اصل به صورت جدید بودن این روش ها اشتباه بین عموم راه افتاده و فیبروز را به عنوان یک روش مستقل از روش های میکرو میدانند و این به علت است که ارائه پترن های جدید طراحی ابرو توسط آکادمی فی که بسیار در طبیعی شدن نتایج میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن موثر بود و این دور روش را وارد مرحله ای جدید کرد، باعث این تصور اشتباه شد.

در پایان اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد هستید پیشنهاد میکنیک مقاله فیبروز ابرو چیست؟ بررسی مزایا و معایب فیبروز ابرو را مطالعه بفرمایید.


فیبروز ابرو کرج

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید