استفاده از فیلر ژوویدرم چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد؟

ژوویدرم یک درمان زیبایی است که به عنوان فیلر از آن یاد می‌شود. از ژوویدرم برای از بین بردن نشانه‌های پیری و بازگرداندن حالت اصلی صورت استفاده می‌شود. ژوویدرم یک فیلر قابل تزریق و بر پایه‌ی هیالورونیک اسید است و بر صورت، به‌خصوص نواحی گونه‌ها، لب‌ها و اطراف دهان تمرکز دارد. پروسه‌ی تزریق ژوویدرم 15 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامدو یکی از پرطرفدارترین فرآیندهای زیبایی در آمریکا و سایر نقاط جهان است که به جراحی احتیاجی ندارد .در این مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از فیلر ژوویدرم میپردازیم:


قبل از استفاده از ژوویدرم چه باید کرد؟

قبل از استفاده از ژوویدرم، درباره‌ی انتظار خود با پزشک معالج خود مشورت کنید. پروسه‌ی ژوویدرم به سرعت انجام می شود، بنابراین در بسیاری از موارد، مراجعین پس از مشورت با پزشک معالج، در همان روز از ژوویدرم استفاده می کنند.

آمادگی‌های قبل از استفاده از ژوویدرم شامل پرهیز از مصرف الکل در هفته‌های قبل از درمان و پرهیز از مصرف داروهایی مثل آسپیرین و ایبوبروفن است. بهتر است قبل از درمان از سیگار کشیدن بپرهیزید. دوری از این موارد باعث جلوگیری از کبودی خواهد شد. اگر حساسیت یا آلرژی‌ دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

انواع ژوویدرم مورد استفاده برای نواحی مختلف صورت

  • گونه‌ها: ژوویدرم ولوما XC
  • اطراف بینی و دهان: ژوویدرم اولترا پلاس XC و ژوویدرم والور XC
  • لب‌ها: ژوویدرم اولترا XC و ژوویدرم ولبلا XC

ژوویدرم چگونه عمل می‌کند؟

ژوویدرم از طریق حجم دهی به بافت صورت از طریق ترکیب فعال هیالورونیک اسید عمل می‌کند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. با افزایش سن، تولید هیالورونیک اسید و کلاژن، کاهش پیدا می‌کند. کاهش تولید آن‌ها، موجب افزایش چین و چروکو افتادگی پوست خواهد شد.

در طول این فرآیند، پزشک یا پرستار مربوطه، از یک خودکار برای علامت زدن ناحیه‌های موردنظر استفاده می‌کند. سپس ژوویدرم را به ناحیه‌ی موردنظر تزریق کرده و  برای پخش شدن یکنواخت ژوویدرم و جلوگیری از تورم، ناحیه‌ی مذکور را ماساژ می‌دهد. این فرآیند، بسته به ناحیه‌ی موردنظر بین 15 تا 60 دقیقه، طول می‌کشد. در تزریق ژوویدرم، مقدار اندکی لیدوکائین برای کاهش درد وجود دارد. این کار باعث به حداقل رسیدن درد در طول فرآیند خواهد شد.

عوارض جانبی ژوویدرم چیست؟

عوارض جانبی ژوویدرم شامل اندکی تورم و کبودی است. سایر عوارض جانبی شایع عبارتند از: قرمزی، خارش، درد جزئی، ورم پوست، التهاب. معمولاً تمام این عوارض بعد از 2 تا 4 هفته از بین می‌روند.

سایر عوارض جانبی در صورتی رخ خواهند داد که این کار توسط پزشک مجرب، انجام نگیرد. بنابراین انتخاب پزشک مطمئن از اهمیت فراوانی برخوردار است. پیش از انجام درمان از صلاحیت پزشک مربوطه اطمینان حاصل کنید.

دوره‌ی نقاهت ژوویدرم چگونه است؟

دوره‌ی نقاهت ژوویدرم، به میزان حداقلی است. با این حال، به افراد توصیه می‌شود که حداقل تا 24 ساعت بعد از درمان از مصرف الکل، آرایش، قرار گرفتن در معرض آفتاب و فعالیت‌های شدید بپرهیزند.

ماندگاری اثر ژوویدرم چقدر است؟

بیشتر افراد، اثر ژوویدرم را فوراً یا پس از کاهش تورم ملاحظه می‌کنند. اثر ژوویدرم بین 6 ماه تا 2 سال، ماندگاری دارد. ماندگاری اثر ژوویدرم به این بستگی دارد که کداام محصول ژوویدرم مورد استفاده قرار گرفته باشد.

هزینه‌ی ژوویدرم چقدر است؟

هزینه‌ی ژوویدرم به تجربه‌ی پزشک معالج، منطقه‌ی جغرافیایی و مقدار ماده‌ی مصرفی بستگی دارد. از آنجا که فیلرها، جنبه‌ی زیبایی دارد، مشمول بیمه‌ی درمانی نخواهد شد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید