روشی نوین در جوان سازی پوست با لیزر

جوان سازی پوست با لیزر | مزایا، عوارض و هزینه لیزر پوست

طبیعت بدن به گونه ای است که پس از این 25 سالگی، کلاژن ضعیف تولید میکند و چون کلاژن مسئول خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست است؛ نزدیک به 35 سالگی، علائم پیری بیشتر قابل توجه است. اما تکنیک های جوان سازی پوست با لیزر به کاهش چشمگیر تغییرات پوستی مرتبط با افزایش سن کمک می کند. این روش قادر به ترمیم پوست، صاف کردن چین و چروک، تقویت تن آن، سفت کردن صورت بیضی شکل است. بیایید بفهمیم که این روش چگونه عمل میکند و چیست و برای چه کسانی مناسب است.


► جوان سازی پوست با لیزر چگونه است؟

    ?What is laser skin rejuvenation like

 با افزایش سن، علائم پیری پوست ظاهر می شود: از جمله از دست دادن قابلیت ارتجاعی و نمایان شدن خطوط و چین و چروک های ظریف، منافذ باز و در نتیجه  افتادگی  پوست که این عوامل باعث نگرانی افراد در مورد زیبایی شان خواهد شد به همین دلیل افراد بسیاری بدنبال جوان سازی پوست با لیزر میروند.

Laser skin rejuvenation
جوانسازی پوست با لیزر

► لیزر برای درمان چین و چروک صورت چگونه عمل می کند؟

   ?How does a laser work to treat facial wrinkles

 استفاده از  لیزر چین و چروک و جای زخم را کاهش می دهد، رنگ پوست را یکنواخت می کند، پوست را سفت می کند و ضایعات را از بین می برد. لیزرها پرتوهای نوری هستند که لایه‌های بیرونی پوست شما را تبخیر می‌کنند و باعث رشد فیبرهای کلاژن جدید می شوند و باعث جوان سازی پوست با لیزر می شود.

 بسته به نوع سیستم لیزر مورد استفاده شده و میزان پاسخ بدن شما به درمان، لیزر درمانی می تواند ظاهر چین و چروک های عمیق را کاهش دهد، چین و چروک های متوسط ​​را صاف کند و چین و چروک های خفیف را از بین ببرد.

Laser treatment of skin cavities
درمان حفره های پوستی با لیزر

► آماده سازی برای جوان سازی پوست با لیزر

   Preparation for laser skin rejuvenation

ابتدا با مشورت یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست مشورت کنید تا دریابید که آیا شما میتوانید این از این روش استفاده کنید کنید یا نه؟

  • در صورت داشتن تبخال یا تاول های تب در اطراف دهان به پزشک خود اطلاع دهید. لیزر پوست می تواند باعث ایجاد جوش در افرادی شود که در معرض خطر هستند.
  • در صورت نبود مشکل و تصمیم به انجام لیزر پزشک از شما می‌خواهد که از هیچ دارو یا مکملی مانند آسپرین ، ایبوپروفن یا ویتامین "E" ده روز قبل از جوانسازی با لیزر استفاده نکنید .
  • اگر سیگار می کشید، باید دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند بهبودی را طولانی کند.
  • اگر شما مستعد ابتلا به تبخال یا تاول های تب هستید، ممکن است پزشک از قبل یک داروی آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی و همچنین یک داروی ضد ویروسی تجویز کند.
Fix wrinkles with laser rejuvenation

► در زمان انجام لیزر باید چه کارهایی انجام می شود

   ?What should be done when doing a laser

 جوان سازی پوست با لیزرتوسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود. این یک روش سرپایی است، به این معنی که شما مجبور نیستید یک شب  در آن مرکز بمانید.

پزشک ممکن است چروک های اطراف چشم ، دهان یا پیشانی شما را به صورت جداگانه درمان کند یا کل صورت شما را درمان کند. برای نواحی کوچک، پزشک نواحی تحت درمان را با بی حسی موضعی بی حس می کند و اگر کل صورت شما تحت درمان است، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی نیز باشد

در قسمت هایی از صورت جوانسازی پوست با لیزر حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و درمان کامل صورت تا دو ساعت ممکن است طول بیانجامد.

پس از انجام لیزر، پزشک نواحی تحت درمان را بانداژ می کند. پس از 24 ساعت، باید روزی 4 تا 5 بار نواحی تحت درمان را تمیز کنید و سپس برای جلوگیری از ایجاد دلمه از پمادی مانند اکسیدو زینک استفاده کنید.

تورم بعد از بازسازی پوست با لیزر طبیعی است. پزشک ممکن است برای مدیریت تورم اطراف چشم شما استروئید تجویز کند. خوابیدن روی دو بالش در شب نیز می تواند تورم را کاهش دهد.

 

► فواید جوان سازی پوست با لیزر

  The benefits of laser skin rejuvenation

مشتریان زیادی درخواست خدمات لیزر درمانی بر روی پوست صورت را دارند آن هم بدلیل مزایایی که این روش دارد که چند نمونه از آن را در اینجا بیان کرده ایم.

  • ترمیم سریع پوست
  • حداقل عوارض جانبی
  • بازیابی حالت ارتجاعی و کشسانی پوست
  • تحریک کلاژن سازی
  • عیر تهاجمی بودن این روش

فیلم | جوانسازی پوست با لیزر 

► آیا جوان سازی پوست با لیزر دردناک است؟

   ?Is laser skin rejuvenation painful

خیر، این روش تقریباً کاملاً بدون درد است. بسته به انتخاب نوع سر لیزر، پوست ممکن است کم و بیش قرمز شود و نیاز به نقاهت (تا 14 روز) و درمان خاص داشته باشد. تا 3 ماه پس از درمان، باید از کرم هایی با فیلتر UV بالا نیز استفاده کنید.

 

► انوع لیزر برای جوان سازی پوست

   Lasers for skin rejuvenation

1. لیزر اربیوم (Erbium laser )

لیزر اربیوم برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی و نسبتا عمیق روی صورت، دست ها، گردن یا سینه طراحی شده است . یکی از مزایای لیزر اربیوم، سوزاندن حداقل بافت اطراف است.

2. لیزر سی اُ دو   ( Co2 laser )

لیزرهای دی اکسید کربن می توانند لایه های نازک پوست را با کمترین آسیب به ساختارهای اطراف به طور دقیق حذف کنند. این لیزرها آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک، اسکار، زگیل، خال مادرزادی و سایر بیماری های پوستی را درمان می کنند.

فیلم | جوانسازی پوست با لیزر CO2

3. لیزر فرکشنال ( Fractional laser )

لیزر فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصین پوست یا پزشکان برای کاهش ظاهر اسکارهای آکنه، چین و چروک های عمیق و سایر ناهنجاری های پوستی استفاده می شود. این یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر مخصوصاً از دی اکسید کربن برای برداشتن لایه های خارجی پوست آسیب

4. لیزر کوانتا ( Quantum laser )

در میان روشهای جوان سازی پوست با لیزر  این دستگاه از جدیدترین های نسل لیزر می باشد و برای درمان اسکار و آکنه تاثیر بسزایی دارد.

5. لیزر فوتونا (Photon laser )

لیزر فتونا یک درمان پوستی است که بااستفاده از نور پالسی شدید یا فتودینامیک درمانی برای درمان بیماری های پوستی و از بین بردن اثرات پیری مانند چین و چروک، لکه ها و بافت ها استفاده می کند . این فرآیند باعث ایجاد زخم های کنترل شده در پوست می شود

6. لیزر اِن- لایت  ( N-Lite laser or Regenlite ) 

N-Lite لیزری است که در صنعت با نام Regenlite نیز شناخته می‌شود، این لیزر نور زرد مرئی است که آسیب‌های موجود در پوست را کپی می‌کند و  پوست را برای  بهبود زخم تحریک میکند.

 

► عوارض جانبی احتمالی جوان سازی پوست با لیزر

   Possible side effects of laser skin rejuvenation

افراد ممکن است برخی از عوارض جانبی را پس از عمل خود تجربه کنند. برخی از رایج ترین و همچنین عوارض نادر عبارتند از:

  • قرمزی، خارش و التهاب:  پس از بازسازی پوست با لیزر، ممکن است درپوست قرمزی ایجاد شود که چند ماه طول می کشد. اگر بیماری های پوستی خاصی مانند روزاسه دارید، می تواند تحریک را تشدید کند. برخی از بیماران نیز دچار تورم خفیف و خارش نیز می شوند.
  • تغییرات در رنگ پوست:  در برخی موارد، این روش می‌تواند باعث هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون شود، به این معنی که پوست ممکن است تیره‌تر یا روشن‌تر از قبل از درمان شود. این اغلب موقتی است، اما تغییرات دائمی بیشتر در افرادی با پوست تیره‌تر رخ می‌دهد.
  • آکنه:  پس از درمان از بانداژ یا کرم بیش از حد خودداری کنید. این می تواند منجر به ایجاد آکنه شود.
  • جای زخم:  در موارد نادر، لایه برداری پوست با لیزر ممکن است منجر به ایجاد اسکار دائمی شود.
  • عفونت:  برخی از بیماران پس از لیزر، عفونت قارچی، ویروسی یا باکتریایی را تجربه می کنند. درمان ممکن است باعث تشدید ویروس تبخال شود.

 

► جوانسازی پوست با لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

  ?Who is not suitable for laser skin rejuvenation

مانند هر نوع درمان زیبایی، جوان سازی پوست با لیزر دارای موارد منع شده نیز می باشد. اگر بیمار مبتلا به دیابت، بیماری های مزمن پوستی، بیماری های سیستم قلبی عروقی، فشار خون بالا، صرع باشد، نمی توان از این روش استفاده کرد. این روش در صورت وجود بیماری های انکولوژیکی و عفونی، بارداری، فرآیندهای التهابی روی پوست به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 


1400.11.05

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید