تاتو چیست؟ | همه آنچه باید بدانید | مزایا و معایب

خالکوبی که امروز با نام لاتین خود یعنی تاتو یا تتو معروف شده است قدمتی چند هزار ساله دارد. در سال های اخیر انجام تاتو برای قسمت های مختلف بدن بسیار طرفدار پیدا کرده است. اما بهتر است قبل از تصمیم به تتو زدن اطلاعات کافی کسب کنید تا بعد از انجام آن موجب پشیمانی تان نشود به دنبال حذف آن نباشید زیرا در مواقعی بعد از پاک کردن تاتو بعضی آثار آن باقی می ماند. در این مقاله با انواع روش ها و انواع ابزار های تتو آشنا میشود. خواندن این مقاله قبل از انجام تاتو بسیار توصیه میشود.


بهترین تکنیک تاتــو

► در مورد تاتو-خالکوبی بیشتر بدانید

تاتو قدمت بسیارزیادی دارد که شاید بتوان آن را نشأت گرفته از طراحی با حنا روی بدن دانست که ماندگاری خیلی پایینی دارد ولی انتقال رنگ به زیر پوست ماندگاری آنرا بسیار بالاتر برد. ابتدا با توجه به سنت ها و ادیان مختلف خالکوبی با الگو های مشخصی برای طراحی بدن و صورت کابرد بسیار داشت اما کم کم با درگیر شدن سلایق مختلف این طرح ها و نقوش نیز تنوع بسیاری پیدا کرد از طرفی در دهه های گذشته تاتو برای ترمیم ابرو های کم پشت و ریخته شده کاربرد پیدا کرد که مورد استقبال بسیاری از خانم های قرار گرفت.

خالکوبی در اقوام مختلف

با گذشت زمان و شناخت بیشتر کاربرد های تاتو و خالکوبی تلاش برای ساخت ابزار های جدید برای به کار بستن شیوه های جدید در تاتو نیز بیشتر شد که در این مسیر پیشرفت تکنولوژی نیز به کمک آمد و ابزار تخصصی تر و کاربردی تری برای تکنیک های جدید تتو ساخته و عرضه بازار شد.
با تلفیق کاربرد های گذشته و جدید در حوزه خالکوبی، تاتو تبدیل شد به یک تکنیک مستقل در آرایش که با نام آرایش دائم در میان بانوان رواج یافت امروزه از تتو نه فقط برای طراحی نقوش سنتی بلکه برای ترمیم و همچنین آرایش صورت و بدن کاربرد بسیاری دارد از تکنیک های مختلف تاتو برای خط چشم، بن مژه، خط لب و رژ لب دائم و مواردی ازین قیبل که به آرایش دائم معروف است، کاربرد دارد.

تاریخچه خالکوبی
تاریخچه خالکوبی

► آشنایی با انواع ابزار و دستگاه های تاتو

طراحی بعضی از ابزار های تاتو که امروزه وجود دارد وام گرفته شده از ابزار های قدیمی خالکوبی است که کاربرد بسیاری داشته است. یکی از مشکلات عمده ابزار های قدیمی و سنتی تاتو غیر قابل تویض بودن آن ها و استفاده همگانی بوده که در عصر حاضر به علت افزایش بیماری های پوستی و ویروسی مانند ایدز بسیار غیر بهداشتی است ازین رو استفاده از این وسایل در مراکزی که زیر نظر ارگان های بهداشتی فعالیت میکنند، غیر مجاز است.

 وسایل قدیمی خالکوبی

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید