چه جراحی هایی برای لاغری مناسب هستند؟

بهترین جراحی های لاغری | انواع جراحی لاغری

با توجه به تغییر در سبک زندگی و تغذیه ناسالم آمار چاقی روز به روز در حال افزایش است. با پیشرفت تکنولوژی جراحی های لاغری نیز هر روز در حال پیشرفت می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بهترین جراحی های لاغری اعم از اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس و بالن معده بپردازیم با ما همراه باشید.


در این مقاله به تمامی دغدغه های شما و سوالاتتون در رابطه با این که چه جراحی هایی برای لاغری مناسب هستند خواهیم پرداخت. روش های مختلف و مدرنی برای جراحی های لاغری وجود دارند که هریک با توجه به نوع چاقی و صلاح دید پزشک برای بیمار تجویز می‌گردند. لازم به ذکر است که هدف اصلی این نوع از جراحی های لاغری درمان بوده و از بروز بیماری های ناشی از چاقی جلوگیری خواهند کرد. به طور معمول در جراحی های لاغری دو روش علمی را در حین عمل با توجه به نیاز فرد اعمال می‌کنند تا بیمار از شر چاقی خلاص یابد. این دو روش به این صورت می‌باشند که یا از حجم بیمار می‌کاهند و یا مسیر جذب مواد غذایی را کاهش می‌دهند تا هر مواد غذایی که فرد میخورد جذب بدن نگردد.

بهترین جراحی لاغری


 

عمل لاغری اسلیو معده چیست؟

در عمل جراحی اسلیو معده مقدار قابل توجهی از حجم معده ( تقریبا 70 درصد ) برداشته می‌شود و ظرفیت جذب مواد غذایی نیز بسیار کاهش می‌یابد. به دلیل برداشت 70 درصد از حجم معده، برگشت چاقی با انجام این عمل تقریبا غیرممکن خواهد شد. مکانیسم عمل این روش به این شکل است که بیمار پس از عمل، قادر به خوردن مقدار بسیار کمی از غذا بوده و خیلی زود احساس سیری می‌کند در نتیجه کاهش وزن به سرعت صورت خواهد گرفت.

اسلیو بهترین جراحی لاغری


►عمل جراحی لاغری بای پس معده (جابه جایی دوازدهه)

بای پس معده به روش نوین لاپراسکوپی انجام می‌شود که جزو جراحی های کم تهاجم محسوب می‌شود. در طی فرآیند بای پس معده علاوه بر این که قسمتی از معده برداشته می‌شود، بخشی از روده کوچک نیز برش داده می‌شود و به معده جدید متصل می‌شود. به بیانی ساده در این جراحی لاغری مسیر عبور غذا از روده هم تغییر می‌کند. پس از عمل بای پس معده بیمار به سرعت احساس سیری نموده و مواد غذایی کمتری جذب بدن خواهد شد. به طور میانگین میزان کاهش وزن در 18 ماه پس از عمل 65 تا 80 درصد خواهد بود.

بای پس معده بهترین جراحی لاغری


► جدید ترین جراحی لاغری معده ساسی بای پس

جراحی ساسی بای پس از جدیدترین جراحی های لاغری می‌باشد که در حال حاضر بسیاری از آن صحبت می‌کنند. این روش جدید بوده و تلفیق دو عمل اسلیو و بای پس معده می‌باشد که از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. روش عمل به این صورت است که در ابتدا عمل اسلیو انجام می‌شود سپس قسمتی از انتهای روده کوچک را به قسمتی که اسلیو شده متصل می‌شود، به طور کلی با این روش دو مسیر و مجرای عبورمواد غذایی ایجاد خواهد شد.

عمل ساسی بای پس معده


► عمل جراحی لپ باند لاغری

جراحی Lap band نیز به نوعی جزو جدیدترین جراحی های لاغری به حساب می‌آید که با بستن قابل تنظیم معده موجب کاهش وزن می‌شود. بانداژ معده قابل تنظیم بوده و با لاپاروسکوپی انجام می‌شود، به بیانی دیگر نوعی جراحی لاغری با حداقل تهاجم (جراحی چاقی) است. این باند سیلیکونی که در اطراف بخشی از معده قرار گرفته است برای کاهش اندازه آن و کاهش ظرفیت دریافت غذا می‌باشد.این حلقه سیلیکونی که در اطراف معده قرار دارد قابل تورم و قابل تنظیم است و معده را به 2 قسمت تقسیم کند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک کیسه کوچک در قسمت بالا و یک کیسه بزرگتر در قسمت پایین است. کیسه بالایی که کوچک تر است، به سرعت با غذا پر می شود و احساس سیری را ایجاد می‌کند. این روش مصرف بیش از حد غذا را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود، همچنین جراحی لپ باند یک جراحی محدود کننده کاهش وزن است و مانند سایر عمل‌های جراحی چاقی شامل بریدن یا منگنه سازی معده نمی‌باشد.

لپ باند عمل جراحی لاغری

بالن معده

در حین عمل یک بالن سیلیکونی نرم با کمک آندوسکوپ به معده منتقل می شود و باعث می شود روش برش کم شود. آندوسکوپ یک لوله بلند، نازک و انعطاف پذیر است که در انتهای آن دوربین و نور قرار دارد و به پزشک این امکان را می دهد تا از طریق دهان و گلو آن را به سمت معده هدایت کند. هنگامی که بادکنک با خیال راحت در معده قرار گرفت، با نمک شور (آب شور) پر می شود. از آن جایی که بالن پر شده برای حرکت به قسمت های دیگر دستگاه گوارش خیلی بزرگ است، آزادانه در معده شناور است. در نتیجه عمل بالن به بیمار احساس نیمه پر از معده می دهد که مانع از زیاد غذا خوردن می شود، لازم به ذکر است که رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای گرفتن حداکثر نتیجه امر ضروری است. 

همانطور که گفتیم، بالن یک راه حل کوتاه مدت است به این معنی که پس از 6 یا 12 ماه با آندوسکوپی برداشته می شود. همچنین بالون معده کاملاً برگشت پذیر است و تغییری در آناتومی معده ایجاد نمی کند همین موضوع موجب شده است که آن را به روشی کاملا ایمن تبدیل کند.

بالون معده یکی از بهترین جراحی های لاغری به حساب می‌آید

►عمل پلیسه معده چیست؟

پلیسه معده همانند عمل اسلیو نمی‌باشد و برگشت پذیر همچنین مانند بای پس معده تغییری در ساختار روده کوچک ایجاد نمی‌شود. به بیانی ساده می‌توان گفت پلیسه معده یک جراحی لاغری محدود کننده است که با انجام این عمل بیماری زودتر احساس سیری می‌کند. روند عمل به این صورت است که در حین جراحی، با ایجاد 5 یا 6 برش کوچک بر روی شکم ایجاد می‌شود که توسط لاپاراسکوپ ( دوربین) قسمت های مورد نیاز ( 70 درصد ) از معده تا و بخیه می‌شود.

جراحی عمل پلیسه معده روشی است برای درمان لاغری

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید