آیا جراحی اسلیو معده تضمینی برای لاغری است؟

امروزه خوردن غذاهای فست فود و پرچرب از علایق همه افراد شده و جامعه تقریبا به سمت غذاهای حاضری و کالری بالا پیش رفته است. همین موضوع دلیل افزایش وزن و چاقی بیش از اندازه نیز شده است. در برخی افراد مشکل چاقی و اضافه وزن بالا با رژیم و ورزش نیز حل شدنی نیست، بنابراین بهترین راه درمان از سمت پزشک جراحی لاغری خواهد بود. یکی از جراحی های لاغری که در حال حاضر بسیار طرفدار دارد جراحی لاغری اسلیو معده است.


فهرست مطالب:

  • جراحی اسلیو معده چیست؟
    • آیا جراحی اسلیو معده تضمینی برای لاغری می باشد؟
    • فواید اسلیو
    • مراحل اسلیو معده به چه صورت است؟
    • عوارض و مزایا اسلیو معده چیست؟
    • انجام جراحی اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟

ممکن است بارها از خودتان بپرسید بهترین جراحی های لاغری کدام است و یا در جستجوی عمل های متعدد لاغری باشید. از آن جایی که پیشرفت علم در هر زمینه ای بسیار به انسان کمک کرده است در خیلی از مسائل نیز پاسخگوی 100 درصدی نیازها بوده است. اسلیو معده از آن دسته از جراحی های لاغری است که تا به الان نتایج خوبی را برای افراد مختلف به وجود آورده است. ما در این مقاله به سوالات متعدد شما از قبیل آیا جراحی اسلیو معده تضمینی برای لاغری است؟ عوارض و مزایا اسلیو معده چیست و ... پاسخ خواهیم داد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


► جراحی اسلیو معده چیست؟

پزشک معالج برای رفع اضافه وزن با جراحی لاغری دو موضوع را در دستور کار خود قرار می دهد، به طوری که مسیر جذب غذا را تا حد امکان کاهش می‌دهد تا هر مواد غذایی جذب بدن نشود و یا این که از حجم معده می کاهد. در اسلیو معده مقدار قابل توجهی از حجم معده (70 درصد ) توسط جراحی برداشته می‌شود و ظرفیت آن به شدت کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که در اسلیو بر خلاف بای پس معده که هیچ قسمتی از معده خارج نمی‌شود، میزان حجمی که از معده کم می‌شود از شکم خارج می‌شود این موضوع دقیقا همان علت برگشت ناپذیر بودن این جراحی لاغری پر طرفدار است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پس از برداشتن بخشی از حجم معده، به طور کل شکل ظاهری و ساختار معده تغییر می‌کند و شبیه موز و یا آستین پیراهن است. در ادبیات انگلیسی اسلیو به معنای آستین می باشد که همین موضوع موجب شده که در دنیا این جراحی به اسم اسلیو معروف گردد. با این جراحی 80 درصد از وزن کاهش می‌یابد همچنین به ایده‌آل ترین وزن خود خواهید رسید.

عمل جراحی اسلیو معده از عمل های پرطرفدار لاغری است

► آیا اسلیو معده تضمینی برای لاغری است؟

برای پاسخ به این سوال موضوعات مختلفی را باید در نظر گرفت، اولین نکته اینجاست که هیچ چیز قطعی وجود ندارد مگر با خواست و تلاش خودمان شاید بپرسید ینی چی؟ منظورم از بیانئ این نکته این است که جراحی اسلیو معده در ابتدا بیشتر مشکل چاقی را حل می‌کند ولی برای نگهداشتن و تثبیت نتایج پس از عمل باید تلاش و پشتکار داشت. به بیانی دیگر هنگامی که یک فرد تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار می‌گیرد، علاوه برا تغییرات ظاهری دچار تغییرات ساختاری و گوارشی خواهد شد. تغییر در گوارش و هضم غذا است که موجب لاغری و تغییرات ظاهری می‌شود. نکته مهم اینجاست که تغییرات در سبک غذایی از اصلی ترین موضوعی است که باید به آن توجه نمود، منظور از این تغییر دقیقا ترک همان عادات غذایی اشتباه است، وجود سبک جدیدی از تغذیه (سالم خواری) و تحرک جزو لایف استایل زندگی  از بهترین راهکار ثابت شدن نتایج پس از عمل است.

با رعایت این موارد می‌توان گفت که نتایج شگفت انگیز اسلیو معده تا حد زیادی ثابت خواهد ماند. علاوه بر تغییرات ظاهری، بدن دچار تغییرات ساختاری و گوارشی نیز خواهد شد به طوری که تغییرات گوارشی و هضم غذا دقیقا مطابق با روند کاهش وزن صورت می‌گیرد. نکته مهم اینجاست که تغییرات در سبک غذایی از مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه نمود به بیانی دیگر مغز ما این موضوع را دریافت کند که تغییر در عادات غذایی و سبک جدیدی از تغذیه، ورزش و تحرک جزو لایف استایل زندگی جدید است. با رعایت این موارد می‌توان گفت که نتایج شگفت انگیز اسلیو معده تا حد زیادی ثابت خواهد بود. به این نکته توجه نمایید که پس از عمل اسلیو به دلیل کاهش وزن زیاد، ویتامین هایی را که پزشک تجویز می‌کند به طور مرتب مصرف نمایید.

عمل جراحی اسلیو بهترین عمل لاغری است

►فواید اسلیو معده چیست؟ 

عمل اسلیو معده سبب درمان یا بهبود انواع مختلف بیماری‌ها از جمله آپنه‌ی خواب (وقفه تنفسی در خواب)، دیابت و فشار خون بالا می‌شود. از دیگر فواید این جراحی لاغری رفع (resolution) کامل که همان درمان کاهش وزن است می باشد، به بیانی دیگر تا جایی که بدن اضافه وزن دارد روند کاهش وزن ادامه دارد تا وزن لاغری ثبیت گردد. اگر بخواهیم فهرست وار هم فواید درمان اسلیو را بگوییم:

  • درمان آسم
  • آپنه خواب ( وقفه تنفسی در خواب)
  • مشکلات کلسترول خون بالا

عمل جراحی اسلیو بر طرف کننده انواع بیماری ها است

مراحل اسلیو معده به چه صورت است؟

اول از همه باید به این نکته اشاره نمود که اسلیو معده با جراحی های سنگین انجام نمیشود و تنها با ایجاد برش های کوچک روی شکم به وسیله لاپاراسکوپی انجام می شود. لاپاراسکوپ که لوله ای باریک است توسط چراغ و دوربینی که دارد از داخل معده عکس هایی می گیرد و به مانیتور انتقال می دهد، پزشک جراح با مشاهده این روند می تواند بخش زیاد از معده را بردارد و بخش های باقی مانده را با مگنه های مخصوص جراحی منگنه نماید. همانطور که در تصوریر مشاهده می کنید معده به شکل آستین شده و میزان حجم غذا به مقدار چشم گیری کاهش یافته و فرد در طی 12 ماه شاهد کاهش  70 درصد از وزن خود خواهد بود.

اسلیو معده

 

 

 

1400/02/15

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید