تفاوت درمارولر با درماپن چیست؟

درمارولر ابزار سنتی و غیر حرفه ای میکرونیدلینگ است که از یک غلطک چرخان با تعدادی سوزن بر روی این غلطک تشکیل شده است و بر اساس عمق نفوذ مورد نیاز سایز های متفاوتی تولید شده است که کوتاهترین آن 0٫15 میلی متر و بلندترین اندازه آن 2٫5 میلی متر می باشد. هر چه بلندی سوزن بیشتر باشد عمق نفوذ بیشتر و در نتیجه درمان موثرتر و تهاجمی تر خواهد بود . انتخاب اندازه سوزن بر اساس موضع عمل و نوع درمان متفاوت می باشد ولی در اکثر موارد سایز های متوسط( 1٫5 تا 2 میلی متر) برای درمان های معمولی انتخاب می شوند.


تفاوت درمارولر با درماپن چیست؟

 

درمارولر ابزار سنتی  و غیر حرفه ای میکرونیدلینگ است که از یک غلطک چرخان با تعدادی سوزن بر روی این غلطک تشکیل شده است و بر اساس عمق نفوذ مورد نیاز سایز های  متفاوتی تولید شده است که کوتاهترین آن 0٫15 میلی متر و بلندترین اندازه آن 2٫5 میلی متر می باشد. هر چه بلندی سوزن بیشتر باشد عمق نفوذ بیشتر و در نتیجه درمان موثرتر و تهاجمی تر خواهد بود . انتخاب اندازه سوزن بر اساس موضع عمل و نوع درمان متفاوت می باشد ولی در اکثر موارد سایز های متوسط( 1٫5 تا 2 میلی متر) برای درمان های معمولی انتخاب می شوند.

در چند سال اخیر روش میکرونیدلینگ مکانیزه شده که با ابزاری به نام درماپن که شبیه یک قلم است و تعدادی سوزن بر روی سر دستگاه تعبیه شده و با حرکت رفت و بر گشتی سوزن ها و جا به جا کردن آن ، عمل سوراخ شدن پوست انجام می شود. در دستگاه درماپن عمق نفوذ سوزن ها قابل تغییر است و از 0٫25 تا 2٫5 میلی متر قابل تنظیم می باشد. بعلاوه سرعت ضربه زدن هم از 25 تا 90 ضربه در ثانیه قابل تنظیم می باشد ، که بسیار سریع تر از درمارولر است. سوزن های درماپن یک بار مصرف هستند و تعداد آن قابل تنظیم است و بر اساس تعداد این سوزن ها و سرعت دستگاه تعداد 300 تا 1000 سوراخ در ثانیه در سطح پوست ایجاد می شود.درمان با درماپن بر اساس موضع درمان با سرعت های متفاوتی قابل تنظیم است که بر حسب موضع درمان تعریف می شود برای صورت 1 تا 5  پوست حساس 1 تا 3  پوست ضخیم 4 تا 5  بدن 6 تا 7
عمق نفوذ را بر اساس منطقه تعریف می شود: برای پیشانی 0٫25 تا 0٫5 میلی متر برای اطراف چشم و بینی  0٫25 میلی متر برای چانه 0٫5 تا 1 میلی متر و گونه 1٫5 میلی متر است .درمان استرچ مارک و جای جوش و اسکار 1 تا 1٫5 میلی متر می باشد.برای زیر چشم بدلیل نازکی پوست حداقل عمق نفوذ انتخاب می شود تا از کبود شدن موضع جلوگیری شود. یکی از امتیازات درماپن نسبت به درمارولر قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند( از قبیل لب فوقانی و اطراف بینی) و با درمارولر نمی توان در این نقاط میکرونیدلینگ انجام داد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید