آمبره و سامبره بالیاژ | مدل های رنگ مو

چه تفاوتی میان مدل‌های آمبره و سامبره وجود دارد؟ اصلا به چه مععنی می‌باشند؟ بالیاژ چیست؟ و از همه مهمتر، چگونه می‌توانید استایل رنگ کردن موهایتان را برای آرایشگرتان بدون سردگمی شرح دهید؟


خانم ها همیشه به دنبال جیدی ترین روش ها متد ها برای رنگ کردن موهایشان هستند اما متاسفانه چون با روش های مختلف آشنا یی ندارند در این خصوص موفق نمی شود. 

آمبره Ombre 

این روش از جمله محبوب ترین متد های رنگ میباشد که  طرفداران بسیاری داشته و دارد.آمبره به مدل رنگی گفته می‌شود که در قسمت ریشه تیره باشد و در مسیرش به سمت پایین مو روشن‌ و روشن‌تر شود. برای رسیدن به این حالت، استایلیست از تکنیک بالیاژ یا نقاشی کردن مو استفاده می‌کند

برای رنگ کردن موهایتان به روش آمبره باید ریشه موهایتان تیره تر بوده و هرچه به ساقه می رسیم رنگ موهایتان به سمت روشنی برود.

 بالیاژ Balayage

یک لغت فرانسوی می باشد و حالت پیشرفته روش سنتی یعنی قویل می باشد.

در این روش آرایشگر آزادانه به هر صورتی که بخواهد مو را رنگ می کند و مزیتی که این مدل رنگ نسبت به دیگر روش ها دارد این است که با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها در ظاهر شما تغییری ایجاد نشده و احتیاجی به ریشه گیری نمیباشد.

بالیاژ تکنیکی است که استایلیست برای هایلایت کردن موها به کار می‌برد و می‌تواند گستره‌ی رنگی زیادی داشته باشد. بالیاژ که به "نقاشی کردن مو" هم معروف است، از رنگ طوری استفاده می‌شود که ظاهری تدریجی و طبیعی را از ریشه تا نوک موها به شما بدهد و به معنای دیگر بالیاژ ترکیبی زیبا از رنگ‌های چند بعدی است

3. سامبره Sombra : این روش نسبت به آمبره جدید تر میباشد.

سامبره در واقع ترکیبی از آمبره و بالیاژ میباشد با این تفاوت که رنگ مو در آمبره از ریشه به شمت ساقه مو ملایم تر می باشد.

کالر ملتینگ Colormelting

 این روش طیفی از سه رنگ و یا بیشتر میباشد و در واقع می توان گفت که به روش های آمبره و سامبره شباهت های بسیاری دارد.

در این روش ریشه موهایتان هر نگی می تواند باشد و حتما نباید از رنگ تیره برای ریشه استفاده کرد.

فویل Foil

از فویل برای هایلایت کردن استفاده می‌شود و به دلیل کنترل راحتر و بهتر روی عمل، استفاده از چندین رنگ در یک پروسه، مدیریت ساده‌تر میزان استفاده از ماده‌ی رنگ کننده و جدا کردن نواحی مورد نظر به عنوان رنگ پایه (یا رنگ اصلی مو) یکی از تکنیک‌های قدیمی و مورد پسند اکثر استایلیست‌ها است. البته این تکنیک هزینه‌ی بیشتری نیسبت به تکنیک‌های بالا دارد (هزینه‌ی فویل و چند رنگی یا چند بعدی استافده کردن رنگ‌ها) برای استفاده از فویل نیز باید موها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد و لایه‌ای نازک از مو را انتخاب کرده، فویل را زیر آن قرار داده و رو را رنگ بزنید و سپس فویل را ببندید.

شما با قوبل می توانید انواع حالت های هایلایت و یا حتی لولایت را ایجاد کنید. 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید