آموزش انواع دیزاین و طراحی ها در کاشت ناخن

آموزش انواع دیزاین و طراحی ها در کاشت ناخن

تنوع در انجام دیزاین های دائم کاشت ناخن بسیار زیاد هست و هر روزه شاهد طرح های جدید و زیبا در این هنر زیبا می باشیم .با ما همراه باشید چراکه در این مقاله آموزشی شما را با انواع دیزاین های جدید و پایه آشنا خواهیم کرد .


آموزش انواع دیزاین و طراحی ها در کاشت ناخن

شابلون ، مهر و کاردک :

استفاده از شابلون کمی تمرین و دقت میخواهد. بعد هم طراحی با آن خییییلی راحت هست .


نکات مهم در این طراحی :

💅اول اینکه قبل از استفاده روی مهرتون با سوهان فلزی معمولی سوهان بکشید تا به حالت مات در آید. اینطوری به راحتی حتی ریزترین طرح ها را هم برمیدارد .

💅دوم اینکه دقیقا به روشی که در کلیپ های آموزشی نشان داده میشود عمل کنید. فرم حرکت دادن دست مهم هست .

💅 سوم اینکه بعد از هربار استفاده شابلون و مهر را کامل با استون پاک کنید .

💅 چهارم اینکه لاکی که استفاده میکنید برای چاپ، باید یکم غلیظ باشد در غیر این صورت مهر سرمیخورد.

💅پنجم اینکه اگر اول روی ناخن ، یک رنگ لاک باشد طرح روی شابلون خیلی بهتر  چاپ میشود .

💅 ششم اینکه مراحل کار را باید خیلی سریع انجام دهیددر غیر این صورت طرح نه روی مهر چاپ میشود نه روی ناخن

دیزاین ناخن با شابلون


لنز ناخن

اول بیس کت زده داخل یووی خشک میکنید و بعد لاک ژل سفید. بعد از خشک کردن لاک ژل توسط دستگاه uv ، لنز را که رویش یک طلق هست جدا کرده و آن را در آب می اندازید آب بهتر است ولرم باشد و بعد بیست ثانیه از اب خارج کرده از کاغذش جدا وروی صدف ناخن قرار میدید و بعد در آخر دوباره تاپ کت میزنید . می توانید از لاک معمولی هم بجای لاک ژل استفاده کنید .

دیزاین ناخن با لنز ناخن


تکنیک شوگرافکت

 با ژل تری دی یا کاسه ای ، طرح مورد نظر را میزنیم زمانی که طرح را زدیم قبل از گذاشتن در یووی میبایست پودر مخملی  (ولوت سند ) را روی طرح بپاشیم، که به این تکنیکی که با پودرهای مخملی یا ولوت سند انجام میشود شوگر افکت گفته میشود . برای متد شوگر افکت میتوانیم از پودر های رنگی، قاشقی و حتی نمک و یا شکر استفاده کنیم .


برای انجام دادن این تکنیک همان طور که میتوانیم از پودرهای مختلف استفاده کنیم میتوانیم بجای ژل تری دی هم از ژل شاین و یا تاپ کات و حتی از لاک استفاده کنیم.

دیزاین ناخن با شوگر افکت


زمانی که از لاک استفاده کردیم دیگر نیازی به یووی نداریم باید طرح رو بکشیم بزاریم خشک بشه و برای برجستگی بیشتر مجدد طرح رو با لاک بکشیم و پودر مورد نظر رو به روی طرح بپاشید قبل از اینکه لاک خشک شود . وقتی نمک یا شکر به روی لاک میپاشید نمک و شکر و حتی پودر قاشقی سفید به رنگ لاک طرح کشیده شده بر میگردد . فقط باید در این متد فراموش نکنیم که دوام دیزاینمان باید بعد از ریختن پودر روی طرح یک لایه تاپ کات بزنیم تا بر اثر شست و شو طرح پودر های طرح از بین نرود.

نحوه انجام دیزاین زیر کاشت : یک لایه مواد روی ناخن اورده میشه و دیزاین هر چیزی که هست )انواع اکلیل و پولک و گیپور و گل خشک ، مرمریت و...( روی مواد گذاشته میشه و روی کل کار یک ل


ایه مواد کریستالی اورده میشه و بعد سوهان کشی و در نهایت تاپ شاین زده میشه.


سنگ سازی

 برای ساختن سنگ توی طراحی هاتون از چند روش میتونید استفاده کنید.


لاک ژل

 لاک ژلها چون رقیق هستن باید چندین بار زده بشن و هربار جداگانه تو دستگاه خشک بشن تا برجستگی کامل رو داشته باشند اگر لاک ژل اکلیلی ندارید یه ذره اکلیل رو با لاک ژل قاطی کنید و بزنید یا زیر اکلیل کار کنید از رو لاک ژل مرحله آخر یا تاپ کات رو گلوله ای و مدور روی اون تیکه بذارید شاید نیاز باشه دو یا سه بار انجام بدید.


اگر با ژلهای کاسه ای و به اصطلاح ژلهای آدامسى یا هارد ژلها یا بیلدر ها و سری پرمیوم دارید کار میکنید چون غلیظ هستن یکبار بزنید کافیه میتونید از سنگهای این مدلى که تو بازار هستن استفاده کنید فقط دورش رو قاب سازی کنید که جذابتر به نظر برسند.


برای قاب سازی بهترین روش همین کهنه کاری یا پتینه ست که با ژل مشکى و فویل نقره ای یا طلایی کار میشن .الزامى هم نداره زیر طرح ژل باشه میتونه لاک یا حتى ناخن ساده هم باشه که در اینصورت یه بافر نرم و ملایم باید بکشید


تکنیک ژل فویل : تکنیکی جدید و پرطرفدار که بسیار زیبا و درعین حال راحت میباشد برای این تکنیک نیاز به ژل مشکی رنگ داریم که میتوان از ژل پریمیوم ،ژل کاسه ای یا ژل 3d استفاده کرد و همینطور نیاز به فویل هم داریم که بهتر است از رنگ طلایی یا نقره ای آن استفاده کنیم از تکنیک ژل فویل علاده بر انجام دیزاین های زیبا میتوان در قاب سازی نیز استفاده کرد که البته این تکنیک هم نوعی دیزاین به حساب می آید


 آموزش ژل فویل : بعد از اتمام کار سطح ناخن را بافر میزنید تا حالت لیزی آن از بین برود چون اگر سطح ناخن لیز و صیقلی باشد ژل فویل به راحتی بلند میشود برای همین سطح کار را بافر میزنیم اگر از ژل تیوپی استفاده میکنید طرح خودرا بکشید و اگر از ژل های کاسه ای استفاده میکنید طرح خود را با قلم 000 بکشید سپس انگشت را داخل دستگاه یووی قرار دهید مدت زمان نگهداری ژل داخل یووی 1 تا 1 دقیقه و نیم میباشد سپس انگشت را بیرون اورده و فویل را بصورت ضربه ای روی ان می گذاریم دقت کنید که فویل را نباید روی طرح بکشید بلکه باید بصورت ضربه ای اقدام کنید در پایان کار باید روی کل کار را تاپ شاین بزنید.


دیزاین با روزنامه : اول لاک زمینه رو میزنید. باید کامل خشک خشک بشه وگرنه روزنامه بهش میچسبه. وقتی خوب خشک شد انگشت مشتری رو چند ثانیه داخل الکل سفید میکنید) من با الکل صنعتی امتحان کردم خوب نشد. الکلتون حتما سفید باشه( بعد از داخل الکل در میارید و روزنامه رو که از قبل به صورت مربع بزرگتر از ناخن کات کردین روش میذارید.


زیاد فشار نمیدین یه فشار ملایم روی انگشت میدین و روزنامه رو برمیدارید و روش تاپ کوت می زنید.


$salons$


دیزاین واتر ماربل : طراحی در با آب

لوازم مورد نیاز :

یک لیوان آب ولرم - لاک در چند رنگ مختلف - پیل آف - یک تکه ابر - داتر یا خلال دندان استون - قلمو یا گوش پاک کن قبل از هر چیز توجه داشته باشید این طراحی احتیاج به سرعت عمل دارد. ابتدا روی ناخن به عنوان بیس لاک سفید گچی میزنیم تا رنگها شارپتر و پر رنگتر شوند. سپس برای کثیف نشدن دور ناخن از پیل آف ) peel off ( استفاده میکنیم. لاکها را به ترتیب دلخواه چیده و  درب آنها را باز میکنیم تا به کار سرعت بخشیم. هر لاک را فقط یک قطره درون آب ریخته و لاک بعدی را وسط لاک قبل میریزیم. قلمو را برای ریختن قطره لاک نزدیک آب میگیریم چون اگر قطره از بالا بیفتد روی آب پخش نشده و ته لیوان مینشیند. هر قدر سرعت عمل زیاد باشد و تعداد حلقه ها بیشتر شود طرح زیباتر خواهد شد. دقت کنید لاک غلیظ نبوده و به راحتی روان شود. در نهایت به کمک داتر ریز یا خلال دندان از داخل حلقه دوم یا سوم خطهایی به سمت داخل مانند گل میکشیم. اگر خطها را از خارج حلقه ها بکشیم لاک جمع شده و خراب  میشود. ناخن مورد نظر را در قسمتی که میخواهیم طرح بیفتد داخل آب کرده و نگه میداریم.


لاک های اضافی را به کمک یک تکه ابر جمع کرده و انگشت را خارج میکنیم. پیل آف را برداشته و به کمک استون وقلمو جاهای اضافه را پاک کرده و تاپ کوت میزنیم.


 نکاتی برای راحت و بهتر انجام دادن دیزاین واتر ماربل :

1: لاک غلیظ داشته باشید لاکتون نه زیاد شل باشه نه زیادسفت اصطلاحا میگن لاک نو باشه برخی مارک ها مثله گلدن رز و گلباران برای این کار عالیه

2: آبی که میخواین برای دیزاین واتر ماربل استفاده کنید بهتره که اب معدنی باشه چون املاح اب معدنی بهتر لاک رو پخش میکنه

3: بهتر است اب را از قبل به مدت حداقل 2 و یا حدااکثر 10 ساعت در فضای اتاق قرار دهید  تا به دما و شرایط مطلوب برسد این دما باعث بهتر پخش شدن لاک و فرم گرفتن ان در اب  میشود

4: اگر خواستید لاک در اب حالت حباب دار داشته باشد پس از ریختن لاک در اب و فرم دادن ان با اسپری تافت مو یک یا دو بار در اب اسپری کنید این حالت بوجود می اید

5 : برای کثیف نشدن اطراف ناخن از پیل اف استفاده کنید


گل 3D

 واژه 3D یا سه بعدی مخفف کلمه 👈(three-dimensional) که به دیزاین های برجسته روی ناخن تعلق گرفته است برای اجرای این دیزاین از انواع پودرهای رنگی ، ژل های آدامسی و.... میتوان استفاده نمود . در نمونه پودری آن بایستی غلظت پودر را از حالت نرمال کمی سفت تر درنظر گرفت .


از قلم های مخصوص 3D که نوک تیز و کناره های تخت دارند یا قلم های سایز 4 و 6 برای گل زدن استفاده میشود . نوعی سبک ابداعی به نام 3D inside هم وجود دارد که اولین بار توسط لووو ناخن کار کره ای ابداع شده در این روش روی گلها با مواد شفاف پوشیده میشود و گلهای ساخته شده درون ناخن قرار میگیرند.


ژل ادامسی یا گام ژل : gum gel این طراحی بسیار زیبا و برجسته هست که با ژل آدامسی درست میشه . ژل آدامسی با ژل های دیگه فرقش اینه که این ژل خیلی خیلی غلیظ هست دقیقا مثله آدامس .


حال برای طراحی بعد از اینکه کار کاشت ما تمام است و میخواهیم طراحی را انجام دهبم مقداری از ژل را برداشته و آن را روی صدف پهن میکنیم اگر ژل به قلموتون می چسبه کمی الکل بهش بزنید تا راحت بتونید فرم بدید بعد از پهن کردن با قلم داتینگ حفره هایی بشکل گل را در آن ایجاد میکنید و به هر اندازه ایی که میخواین این حفره هارا ایجاد میکنید و بعد آن را در دستگاه یو وی یا ال ای دی گذاشته تا خشک شود و درآخر تاپ کت زده .


لازم بذکر است که این ژل آدامسی در رنگهایه مختلف در بازار موجود است .


وان استورک

وان استروک طراحی با رنگ هست که با یک حرکت قلم طرح میکشن و قلم از روی سطح بلند نمیشه ، بخاطر همین طراحی وان استروک یاتک مرحله ای نامیده می شود.


پودرکروم :

روش اول :

: 1 زیر ساز )بستر سازی ( بافر کشی

:2 زدن لاک /لاک ژل/تاپ ژل

:3 یووی )کاااااملا خشک میشه(

:٤ پودر کروم )ترجیحا با ابر ارایشی(روی بیس فِید میشه، با یه فشار ملایم به صورت دورانی

:٥ تاپ ژل

:٦ یووی

روش دوم :

:1 بیس ژل

:2 یو وی

:3 تاپ ژل

:٤ نصفه زمان خشک شدن میره تو یو وی که کامل خشک نشه

:٥ با شات سایه پودر کروم رو میزنید

:٦ تاپ ژل

:7 یو وی

نکته: اگه نخواهید که ماندگار باشد احتیاج به تاپ ژل اخر نیست.


پودر هولوگرام

 روش استفاده کاملا مشابه پودر کروم ، بیس کت رو میزنید داخل یووی قرار میدهید تا خشک بشه ،لاک ژل به رنگ دخواه میزنید داخل یووی خشک میکنید تاپ شاین را میزنید داخل یووی قرار میدهید تا خشک شود درآخربا شات سایه پودر کروم را حالت مالشی روی ناخن میزنید در اخر تاپ شاین میزنید و در یووی خشک میکنید .


شاترکروم

شاتر کروم روی هر رنگ ، رنگ جدید میدهد وروی رنگ مشکی جلوه بیشتری دارد.

.1 لاک

. 2 ژل

.3 شاتر کروم)روی ژل خیس با قلم باد بزنی(

.٤ منظم کردن شاتر کروم

.٥ ژل ، یووی

دیزاین شاتر کروم از هر زاویه یک رنگ خاص دیده میشود.


طراحی با رنگهای اکریلیک 

حلال این رنگ ها آب میباشد و برای رقیق کردنشون میتونید ازآب استفاده کنید ومیتونید طراحی های متداول و با این رنگ ها انجام بدید اما طراحی های وان استروک که با این رنگها اجرا میشن بیشتر مورد توجه هستند در تکنیک وان استروک با یک حرکت قلم قسمتی از طرح کشیده میشود.


دو رنگ کردنش به این صورت هست که یک طرف قلم یه رنگ و طرف دیگه رنگ دیگهای زده میشه ،روی پالت دو رنگ و کنار هم میریزین و دو طرف قلم و به هر دو میزنید تمیز در اوردن این طرح ها نیاز به تمرین زیادی دارد.


 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید