مزایا و معایب تزریق ژل و بوتاکس

باید ها و نباید های تزریق ژل | عوارض،فواید و نکات مهم قبل و بعد از تزریق

ژل و بوتاکس امروزه دو مورد از مهم ترین درمان های زیبایی برای پوست صورت بوده و در جوامع پزشکی و بین مردم استفاده از این دو بسیار رواج یافته است و عموما در مورد کاربرد این دو ماده نظرات مختلف و بعضا متفاوتی داده می شود.


►تزریق ژل و بوتاکس: همه آنچه لازم است بدانید

بعضی ها تنها به مزایا ژل و بوتاکس اشاره می کنند و استفاده از آن ها را همیشه روشی بسیار منطقی و بدون خطر در نظر می گیرند. گروهی دیگر از مردم هم کلا اعتقادی به این نوع درمان ها نداشته و استفاده از بوتاکس و تزریق ژل در پوست صورت را کاری بسیار خطرناک و آسیب زننده می پندارند.


اما نظر پزشکان و متخصصین در این حوزه کمی متفاوت بوده است، استفاده از ژل و بوتاکس با وجود بعضی عوارض جانبی و خطرات احتمالی عموما آسیب چندانی به همراه نداشته و با پیشرفت ترکیبات پزشکی در این زمینه روز به روز از عوارض ژل و بوتاکس کاسته شده و عمل های زیبایی به وسیله آن ها با خطرات کمتری رو به رو می باشد.


هر کدام از این مواد چه ژل و چه بوتاکس دارای ویژگی های خوب و همچنین بد بوده و عوارض جانبی مختص  به خود را دارا می باشد، در ادامه متن سعی ما بر این است تا به همه جنبه های مثبت و منفی این قضیه نگاه کنیم و نتیجه استفاده از ژل و بوتاکس را به مصرف کنندگان اطلاع رسانی کنیم.

تزریق ژل و بوتاکس


►نکات مهم در زمینه تزریق ژل

تزریق ژل یکی از راه های مناسب برای از بین بردن جای جوش، برجسته کردن لب ها و گونه ها، کاهش عمق خطوط اخم و لبخند و همچنین کاهش چین و چروک های عمیق در پوست صورت و بدن می باشد.


برای کاربرد پزشکی معمولا از ژل های کلاژن و همچنین هیالورونیک اسید استفاده می کنند. این دو ماده به صورت طبیعی در بدن ساخته می شوند ولی با افزایش سن و همچنین کاهش متابولیسم در افراد میزان تولید این پروتئین های ارگانیک در پوست کاهش یافته و موجب افتادگی و چین و چروک در پوست می شود.


ژل های تزریقی در پوست صورت به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که شامل ژل های قابل جذب، ژل های دیرجذب و نوع غیر قابل جذب آن می باشد. امروزه بیشتر از ژل های قابل جذب که از نوع کلاژنی می باشند استفاده می کنند و کاربرد دو نوع دیگر به شدت کاهش یافته است. ژل های کلاژنی به دلیل طبیعی بودن ساختار آن به سرعت در پوست جای گرفته و عوارض جانبی بسیار کمی داشته و بعد از مدتی هم در پوست جذب می شود. در حالی که دو نوع دیگر از ساختار های سنتزی ساخته می شود و به مدت بیشتری اثر خواهند داشت ولی بعد از اتمام مدت اثر خود به حالت گرانوله درآمده و وضعیت بدی در پوست ایجاد خواهند کرد.


►مزایای تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بی خطر ترین روش ها برای عمل های زیبایی است و از انواع غیر تهاجمی در این زمینه به شمار می رود. در این روش با کمک سوزن های بسیار نازک تزریق ژل انجام می گیرد و بیمار درد بسیار کمی را متحمل خواهد شد، همچنین مدت زمان ریکاوری و استراحت بعد از عمل نیز تقریبا نداشته و تنها یک سری مراقبت های پوستی لازم باید انجام گیرد. استفاده از ژل های تجزیه پذیر واکنش های پوستی بسیار کمی را به همراه دارد و عوارض آن تنها محدود به کمی قرمزی و تورم در بافت می شود که بدون داروی خاصی بعد از یک مدت کوتاه رفع می شود.یکی از مزیت های مهم تزریق ژل اثر آنی و فوری این ماده است که هنگام تزریق نیز حتی قابل مشاهده است. با وجود این مزیت امکان تخمین میزان مناسب برای هر ناحیه وجود داشته و میزان خطا در حین عمل بسیار پایین می آید. تزریق ژل برای بسیاری از چین و چروک های غیر قابل درمان نیز اغلب چاره ساز بوده و راه گشا می باشد.


►عوارض جانبی تزریق ژل

همان طور که در بخش قبل اشاره شد به دلیل نوین بودن ترکیبات ژل های جدید عوارض جانبی آن بسیار کاهش یافته و در بعضی موارد به دلیل برخورد سوزن های تزریق تنها شاهد ورم، کبودی، قرمزی و یا تورم در بافت درمانی هستیم که این عوارض هم پس از مدت کوتاهی و بدون درمان خاصی قابل برگشت خواهند بود.

تزریق ژل لب


چه کسانی نمیتواند تزریق ژل انجام دهند

با توجه به اینکه ژل ها مواد های شمیایی دارد و طبیعتا همراه با عوارضی هستند به بعضی از گروه ها توصیه میشود که از تزریق ژل خودداری کنند و یا قبل از تزریق ژل حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

زنان باردار از تزریق ژل پرهیز کنند

زنانی که در دوران شیردهی هستند

کسانی که بیماری های پوستی دارند

کسانی بدن و پوستشان نسبت به ژل ها و موادی ازین دست واکنش های آلرژیک نشان میدهند


►تزریق ژل زیر چشم: مزایا و معایب

گودی زیر چشم یک مشکل شایع برای خیلی ها است که با بالا رفتن سن این مشکل بیشتر میشود برای برطرف کردن این مشکل از ژل که نوعی فیلر محسوب میشوند بسیار کاربرد دارد و با پر کردن گودی ناحیه زیر چشم باعث ایجاد سطحی یکدست و صاف میشود در نتیجه سیاهی زیر چشم هم که بر اثر گودی زیر چشم به وجود آماده باشد نیز از بین می رود و چهره سرحال تر می شود.


تزریق ژل زیر چشم چه مزایایی دارد

عوارض و خطرات تزریق ژل زیر چشم چیست

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم چقدر است


چه نقاطی از صورت را میتوان ژل تزریق کرد

مراحل تزریق ژل لب چگونه انجام می شود

تزریق ژل برای از بین بردن خط خنده چقدر تاثیر دارد

ماندگاری تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد

برای ترمیم تزریق ژل هر چندوقت باید انجام شود


►نکات مهم برای تزریق بوتاکس

بوتاکس نیز همانند ژل یکی از ترکیبات مهم در جوان سازی پوست می باشد که در رفع چین و چروک های صورت نقش مهم و کاربردی را دارا می باشد. بوتاکس برخلاف ژل یک ماده شیمیایی بوده که از سم تولید شده توسط یک باکتری با نام کلستریدیوم بوتولونیوم تولید می شود. این ماده سمی اگر به صورت نا خواسته وارد بدن یک فرد شود واکنش شدیدی را با عضلات فرد شروع می کند و در نهایت موجب فلج عضلات در فرد می شود. دانشمندان با بررسی این ماده دریافتند که می توان کاربرد درستی از آن در بحث پزشکی و زیبایی داشت. دارو سازان با ساخت یک ترکیب ضعیف شده از این سم ماده ای با نام تجاری بوتاکس ساختند که در دوز های پایین می تواند فلج موقتی عضلات صورت را شامل شود. با فلج موقت عضلات صورت می توان چین و چروک های پوستی را به راحتی برطرف کرد و تا مدت ها پوستی یکدست و صاف را انتظار داشت.


►مزایا و معایب استفاده از بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز همانند ژل عملی کم خطر و آسان بوده ولی مهارت و توجه بیشتری در هنگام تزریق به نسبت ژل می طلبد. برای تزریق بوتاکس باید حتما به پزشکی ماهر در این زمینه مراجعه کرد زیرا میزان تزریق بسیار مهم بوده و در صورت تزریق بیش از حد حالت چهره بی روح و سرد شده و ظاهر طبیعی خود را از دست خواهد داد. قبل از تزریق بوتاکس حتما از بیمار های قبلی پزشک خود پرس و جو کنید تا از میزان تجربه و نمونه تزریق های پزشک خود مطمئن شوید و با اطلاعات کافی دست به این اقدام بزنید.

در استفاده و تزریق بوتاکس باید توجه داشته باشید که بعد از عمل هیچ گونه لکه پوستی، کبودی و یا تغییر شکل غیر عادی در پوست صورت نباید داشته باشیم در غیر این صورت تزریق بوتاکس به خوبی و با مهارت کافی انجام نشده است.


چه نقاطی از صورت را میتوان بوتاکس کرد

تزریق بوتاکس برای جوان سازی پوست بسیار موثر است زیرا چین و چروک را از بین می‌برد و پست را بسیار شاداب می‌کند. نواحی که مجاز به انجام بوتاکس هستند عبارتند از:

  • تزریق بوتاکس بین خطوط اخم و پیشانی
  • در اطراف چشم و ابروها
  • بوتاکس بینی و اطراف لب
  • تزریق بوتاکس در گردن، فک و چانه

برای تاثیر بوتاکس چقدر باید صبر کرد

چه کسانی نمیتوانند بوتاکس تزریق کنند

برای ترمیم بوتاکس هر چندوقت باید انجام شود

ماندگاری بوتاکس چقدر طول میکشد

قبل و بعد از بوتاکس چه کارهایی باید انجام دهید

 


1399/06/12

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید