12 راه برای جلوگیری از ریزش مو

12 راه برای جلوگیری از ریزش مو

نازک شدن مو به ریزش جزئی جزئی تا متوسط ​​اشاره دارد. برخلاف ریزش مو ، نازک شدن مو لزوماً باعث طاسی نمی شود. با این وجود ، لکه های نازک تری از موهای شما ایجاد می شود.


بررسی اجمالی

نازک شدن مو به تدریج اتفاق می افتد ، به این معنی که شما باید وقت خود را برای مشخص کردن علل و کشف بهترین اقدامات درمانی انجام دهید.

علت آن چیست؟

نازک شدن مو ممکن است در اثر عادات سبک زندگی ، ژنتیک یا هر دو ایجاد شود. همچنین برخی از شرایط پزشکی ممکن است منجر به نازک شدن موها شود. طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، از بین رفتن 50 تا 100 مو در روز طبیعی است. بیشتر از این بدان معناست که شما می توانید بیش از آنچه که باید ریخته شوید.

عادات سبک زندگی نقش اساسی در نازک شدن موها دارد. این شامل:

  • بیش از حد موهای خود را درمان می کنید. این شامل درمان های رنگی ، perms ، آرامش بخش و موارد دیگر می باشد.

  • استفاده از محصولات موی خشن ، مانند اسپری مو و ژل هایی که دارای فشار شدید هستند. رنگ موقت نیز می تواند برای موهای شما خشن باشد.

  • موهای خود را خیلی محکم بپوشید. این که آیا شما برای انجام کارتان از انجام عمل زیبایی استفاده می کنید و یا موهای خود را در یک دم اسبی بلند می کنید ، این می تواند موهای شما را ببندد و آن را از فولیکولها بشکند ، و به مرور زمان لکه های نازک ایجاد می کند.

  • به مقدار کافی آهن ، اسید فولیک و سایر مواد معدنی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید. اینها به فولیکول ها کمک می کند که به طور طبیعی مو تولید کنند.

  • استرس کنترل نشده را تجربه می کنید. استرس در بروز هورمون هایی مانند کورتیزول به سرگیجه مربوط است. هورمونهای استرس بیش از حد ممکن است موهای جدیدی را که سعی در رشد از فولیکول های مو دارند ، از بین ببرد.

نازک شدن موها نیز ممکن است ارثی باشد. ملاحظات پزشکی اساسی نیز می تواند منجر به این بیماری شود. اگر ممکن است موهای نازک داشته باشید:

  • اخیراً بچه دار شده است

  • مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کنید

  • در حال تغییر در تغییرات هورمونی هستند

  • در مدت زمان کوتاهی بیش از 20 پوند از دست داده اند

  • به دلیل بیماری خود ایمنی تحت درمان قرار می گیرند

  • نقص سیستم ایمنی بدن

  • یک اختلال پوستی یا عفونت دارید

معمولاً نازک شدن مو ممکن است ناشی از:

  • کشیدن موهای خود را

  • اختلالات اشتها

  • تب بالا

نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسی اشتباه گرفته می شود که ریزش مو


 گسترده است . در حالی که نازک شدن موها سرانجام ممکن است به ریزش مو منجر شود ، این دو حالت لزوماً یکسان نیستند.

بیشتر موارد ریزش مو در خانه قابل درمان است. 12 گزینه زیر را در نظر بگیرید و قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

1. ماساژ پوست سر

شاید ارزانترین روش ضخیم شدن موها ماساژ پوست سر باشد. این هزینه ای ندارد و عوارض جانبی نیز ندارد.

هنگامی که موهای خود را شستشو می دهید ، به آرامی با نوک انگشتان اطراف پوست سر خود فشار وارد کنید تا جریان خون را تشویق کنید. برای فواید بیشتر ، می توانید ماساژور دستی را نیز انجام دهید تا سلولهای مرده پوست را نیز از بین ببرد.

2. روغنهای اساسی

روغنهای ضروری مایعاتی هستند که از گیاهان خاصی حاصل می شوند و در درجه اول در آروماتراپی و انواع دیگر داروهای جایگزین استفاده می شوند. براساس کلینیک مایو ، روغن اسطوخودوس با موفقیت برخی افراد با طاسی الگوی مورد استفاده قرار گرفته است. روغن غالباً با انواع دیگر مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب می شود.

هنوز شواهد کافی وجود ندارد که نشان می دهد روغنهای اساسی می توانند طاسی یا ریزش مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید که این روش درمانی را انجام دهید ، حتما مقدار کمی روغن را روی بازوی خود آزمایش کرده و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا واکنشی ایجاد شده است. قرمزی ، کهیر یا بثورات می تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشد.

3. شامپو ضد نازک

شامپو ضد نازک به دو روش کار می کند. اول ، چنین محصولاتی حجم موهای شما را تأمین می کنند ، بنابراین ضخیم تر به نظر می رسد. این می تواند برای افرادی که موهای نازک یا طبیعی دارند ، مفید باشد.

شامپوهایی برای ریزش مو یا ریزش مو نیز حاوی ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که نوید بخشیدن به پوست سر سالم تر برای تولید موهای بیشتر به مرور زمان است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، هر روز از محصولات استفاده کنید. همچنین می توانید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد نسخه ای از مقاومت در برابر داروهای شامپو بپرسید.

4- مولتی ویتامین ها

موهای سالم به سلامتی کلی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا برخی از اختلالات خوردن ، موهای جدید ممکن است از تولید فولیکول ها ناکام باشند. آزمایش خون از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما در تعیین کمبود مواد مغذی کمک کند .

اگر در چندین منطقه کلیدی کم هستید ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است یک روزانه مولتی ویتامین مصرف کند . موهای سالم به رشد ضخیم و قوی به آهن ، اسید فولیک و روی نیاز دارند.

با این حال ، در حال حاضر کلینیک مایو از مصرف هرگونه ویتامین اضافی در صورت دریافت مواد مغذی مورد نیاز ، توصیه می کند. این امر به این دلیل است که هیچ مدرکی وجود ندارد که با این کار موهای نازک را برعکس کند. علاوه بر این ، دریافت بیش از حد از برخی مواد مغذی خاص ممکن است در واقع آسیب بیشتری به جای خوب داشته باشد.

5- مکمل های اسید فولیک

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید سلولهای جدید مهم است. از نظر نازک شدن مو ، فکر می شود که اسید فولیک به فولیکول ها کمک می کند تا موهای جدیدی را در نواحی طاسی ایجاد کنند. هنوز هم ، مانند مولتی ویتامین ها ، شواهد کافی وجود ندارد که نشان می دهد اسید فولیک برای ضخیم تر شدن موهای شما کمک می کند.

6. بیوتین

بیوتین یا ویتامین B-7 یک ماده مغذی محلول در آب است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل ، عدس و جگر یافت می شود. اگر یک رژیم متعادل بخورید ، بعید به نظر می رسد که کم بیوتین باشید. با این حال ، اشکال تکمیلی بیوتین در سالهای اخیر رو به افزایش است ، با تشکر از بخشی از بازاریابان وعده انرژی بیشتر و رشد بهتر مو با چنین محصولاتی.

در حالی که بیوتین به تجزیه آنزیم ها در بدن شما کمک می کند ، شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه می تواند به نازک شدن مو کمک کند.

اگر مکمل های ویتامین B-5 مصرف نمی کنید ، نباید بیوتین مصرف کنید - هنگامی که در کنار هم قرار گرفتید ، اینها می توانند اثر یکدیگر را کاهش دهند.

7. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب ضروری نامیده می شوند. دلیل این امر این است که آنها توسط بدن انسان ساخته نمی شوند. امگا 3 به بدن شما کمک می کند تا با التهاب مبارزه کند ، علت اصلی شرایط بی شماری است. ریزش زودرس مو نیز ممکن است مربوط به التهاب باشد. از طرف دیگر امگا 6 برای سلامت کلی پوست مهم است ، که ممکن است به نفع پوست سر باشد.

روغنهای گیاهی منبع اصلی امگا 6 هستند ، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت می شوند . اگر به طور معمول چنین غذاهایی را مصرف نمی کنید ، در مورد استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید .

8. مینوکسیدیل

مینوکسیدیل که به عنوان نام تجاری Rogaine شناخته می شود ، یک درمان ریزش مو است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است که از طریق پیشخوان در دسترس است. هنگامی که دو بار در روز به طور مستقیم روی پوست سر بمالید ، ممکن است به تدریج موهای ضخیم تر را در لکه های جوش مشاهده کنید. بسته به تنظیمات برگزیده شما ، این محصول به صورت مایع یا کف تهیه می شود.

طبق گفته کلینیک مایو ، روژین می تواند تا 16 هفته طول بکشد تا اثر کامل داشته باشد. مهم است که شما از محصول به طور مداوم استفاده کنید ، یا در غیر این صورت ممکن است نتیجه نبینید. تحریک پوست سر و رشد ناخواسته مو روی صورت و گردن برخی از عوارض جانبی احتمالی است که باید به دنبال آن باشید.

9. اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون (Aldactone) برای افرادی که موهای نازک دارند مربوط به تولید آندروژن است ، تجویز می شود. در حالی که از نظر فنی یک قرص آب است ، آلداکتون یک ضد آندروژن نیز هست. در خانم ها ، این دارو ممکن است به درمان نازک شدن مو و متعاقب آن ریزش مو در ارتباط با نوسانات هورمونی کمک کند. یک آزمایش خون برای تعیین این تصمیم از قبل لازم است.

10. فیناستراید

Finasteride (Propecia) یک نسخه دارویی برای ریزش مو است. این فقط برای آقایان است . بر خلاف درمان های موضعی مانند مینوکسیدیل ، Propecia به عنوان قرص روزانه ای که مردان برای ریزش مو مصرف می کنند ، به وجود می آید. زنان باید به دلیل عوارض جانبی جدی از این داروها پرهیز کنند - به خصوص اگر باردار هستید یا شیرده هستید.

11. کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها درمان های نسخه ای هستند که برای شرایط مرتبط با التهاب زمینه ای استفاده می شوند. بعضی اوقات ، شرایط التهابی می تواند علائم مختلفی از جمله ریزش مو ایجاد کند.

12. لیزر درمانی در منزل

لیزر درمانی به طور معمول توسط متخصصین پوست و سایر متخصصان پوست استفاده می شود. اکنون FDA روش استفاده برخی از محصولات در خانه را پاک کرده است. لیزر درمانی در منزل برای کمک به ریش مو در ضمن ضخیم تر ساختن موهای شما مفید است. نتایج می تواند چندین ماه به طول انجامد.

بزرگترین اشکال لیزر درمانی در منزل هزینه است. برخی از ماشین آلات به صدها دلار فروخته می شوند و ممکن است کار نکنند. قبل از انجام چنین سرمایه گذاری بزرگی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

اگرچه روند نازک شدن مو در ابتدا می تواند نگران کننده باشد ، اما احتمالاً قابل درمان است. طبق گفته AAD ، درمانها می تواند شش تا نه ماه طول بکشد.

با این حال ، اگر همچنان ریزش مو را تجربه می کنید ، ممکن است زمان صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما باشد. این امر به ویژه در صورتی که شروع به ایجاد لکه های طاس کنید صادق است. ارائه دهنده خدمات درمانی شما می تواند به شما در تشخیص هرگونه بیماری اساسی پزشکی و همچنین داروهای مرتبط با آن کمک کند. پیوند مو ممکن است گزینه دیگری برای آلوپسی پیشرفته باشد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید