لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو | هزینه ها و عوارض عمل لیپوماتیک + فیلم

لیپوماتیک شکم و پهلو


  لیپوماتیک شکم و پهلو 

►لیپوماتیک شکم و پهلو چیست ؟

عمل لیپوماتیک یکی از انواع روش های پیکر تراشی است که به طور کلی برای بیرون اوردن چربی از شکم و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبعا میدانیم که اب کردن چربی شکم و مخصوصا چربی پهلو ها بسیار سخت است.اگر توانایی و زمان ورزش را دارید که بهترین کار اب کردن چربی ها با ورزش است ولی برای اینکه بتوانید در زمان کم به اندام مورد نظر خود برسید، بهترین و سریع تری روش علمی لیپوماتیک است. در واقع لیپوماتیک روش پیشرفته تر و نوین لیپوساکشن است که ناهمواری‌هایی در چربی، آسیب به بافت و همچنین مشکلاتی چون آمبولی در آن مشاهده نشده است.


►عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

بدون شک هیچ عمل جراحی بدون عوارض نخواهد بود اما میتوان با اقداماتی عوارض آن را کم کرد.چندین سال از اولین جراحی لیپوماتیک میگذرد و بزرگترین ایراد ان خستگی پزشک به دلیل طولانی شدن جراحی لیپوماتیک و ارتعاشات آن است.همچنین این ارتعاشات میتواند جراحاتی به بیمار نیز وارد کند به همین دلیل باید جراح تخصص کافی در عمل لیپوماتیک داشته باشد.

►آمبولی چربی در عمل لیپوماتیک

در اصل آمبولی زمانی رخ میدهد که چربی وارد خون شود و سپس وارد قلب شده و احتمال سکته در فرد افزایش پیدا میکند.آمبولی چربی در جراحی لیپوماتیک بسیار کم است و بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق قبل از عمل لیپوماتیک ، فشار خون و آزمایشات دیگری نیز انجام شود.


►هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

هزینه لیپوماتیک به موارد زیادی بستگی دارد که تخمیمن حدودی قیمت نیز ممکن نیست ولی از عمل های دیگر ازران تر است.

- تجربه پزشک متخصص
- حجم چربی خروجی
- زمان بیهوشی
- هزینه کلینیک 


►معاینات قبل جراحی لیپوماتیک

قبل از جراحی زیبایی لیپوماتیک لازم است که سوابق بیماری ها شخص متقاضی لیپوماتیک کنترل شود تا حین و بعد از عمل عوارض جبران ناپذیری اتفاق نیفتند
سوابقی مثل سکته های قلبی یا مغزی، فشار خون بالا، سرطان، مشکلات قلبی عروقی، دیابت، لوپوس، بیماری هایی باعث ضعف سیستم ایمنی فرد میشوند، و اگر در قسمتی که قرار است جراحی لیپوماتیک انجام شود باید اگر چراحی قبلا صورت گرفته مورد برسی قرار بگیرد


►باید و نباید های قبل از جراحی لیپوماتیک

- متوقف کردن همه رژیم های غذایی به مدت 42 ساعت قبل از جراحی
- خودداری از کشیدن سیگار به مدت 42 ساعت قبل از جراحی
- خودداری از خوردن آسپرین به مدت 42 ساعت قبل از جراحی
- خودداری از مصرف روغن ویتامین E به مدت 24 ساعت قبل از جراحی
- خودداری از خوردن و آشامیدن به مدت 8 ساعت قبل از جراحی
- خودداری از استفاده از داروی تیروئید در روز جراحی


►دستگاه لیپوماتیک چگونه کار میکند

جراح متخصص برای لاغری به روش لیپوماتیک از میله ای به نام کانولا که جنس فلزی دارد، استفاده می کند. جراح در ابتدا در نواحی مشخص شده تزریقاتی انجام میدهد که باعث میشود واکنش هایی در بدن رخ دهد که ایجاد چربی سوزی کند. سپس در محل عمل سوراخی با قطر کم ایجاد میکند تا از آن قسمت میله کانولا را وارد بشود. در حین عمل می‌توان برتری دستگاه لیپوماتیک را در مقابل لیپولیز متوجه شد و این نتیجه بسیار برای بیمار مشهود است. 

بافت های چربی زیر پوستی از طریق کانولا مکیده میشود و در خارج از بدن تخلیه میشود. با توجه به اینکه بافت های چربی تخلیه شده هنوز زنده و سلامت هستند قابلیت آن را دارند که به دیگر نواحی اندام تزریق شوند


► آیا لیپوماتیک قابل برگشت است؟

همانطور که توضیح دادیم در حین عمل زیبایی لیپوماتیک، سلول های چربی اضافه به وسیله‌ی لوله کانول از بدن خارج می‌شوند و دیگر به بدن بر نمی‌گردند. سبک زندگی جدید بعد از این عمل زیبایی، نکته بسیار حائز اهمیت است که در تداوم نتیجه عمل، امر مهمی تلقی می‌شود به طوری که اگر رژیم غذایی مناسبی رعایت نشود، احتمال برگشت چربی های جدید در قسمت هایی که عمل زیبایی پیکرتراشی انجام شده بسیار افزایش می‌یابد. بنابراین با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن، وزن خود را ثابت نگهدارید و همچنین نتایج عمل زیبایی پیکرتراشی را برای همیشه به همراه داشته باشید.


► لیپوماتیک شکم پهلو تا چه مدت ماندگار است

کم کردن وزن با روش لیپوماتیک شکم و پهلو و برداشتن چربی های اضافه جزء ماندگار ترین راه کار ها می باشد و در اصل در لیپوماتیک با حذف سلول های که با عث رشد کردن چربی در زیر پوست میشود موجب ماندگار بالای تاثیرات لیپوماتیک بر شکم و پهلو میشود و نیاز به ورزش های سخت برای حفظ فرم اندام نیست. اما اگر جزء آن دسته از افراد هستید که به دلیل سبک تغذیه نامناسب دچار تجمع چربی و چاقی شدند لازم است که بعد از لیپوماتیک شکم پهلو در سبک تعذیه خود تغییر مهمی ایجاد کنید وگرنه باید منتظر بازگشت چاقی باشید.


► بعد از لیپوماتیک چقدر امکان آمبولی است؟

آمبولی زمانی اتفاق می‌افتد که ماده‌ای  جامد، مایع و یا گاز وارد رگ‌های خونی شود و از آن طریق به دیگر قسمت های بدن ورود کند. این بیماری با انسداد نمودن شریان‌ها موجب مشکلات جدی در بدن خواهد شد. آمبولی چربی هنگامی ایجاد می‌شود که توده‌های چربی از هم جدا شوند و در وارد جریان خون گردند. لیپوماتیک نیز همانند دیگر جراحی ها عوارض خاصی البته خیلی نادر دارد، از آن جایی که هدف عمل لیپوماتیک حذف چربی های بدن است احتمال بروز آمبولی چربی نیز در آن وجود دارد. توجه داشته باشید احتمال این مشکل وجود دارد نه این که حتما رخ می‌دهد. بنابراین این اطمینان وجود دارد که عارضه‌ای که احتمال وقوعش وجود داشته باشد، به طور حتم موارد راه‌های پیشگیری از آن نیز تجویز خواهد شد.

عکس های جراحی لیپواتیک


فیلم عمل لیپوماتیک شکم و پهلو


  1399/05/25 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید