بهترین روش های کاشت مو

جدید ترین روش های کاشت مو

آیا چیزی ترسناک تر از ریزش مو برای مردان و زنان وجود دارد؟؟ طاسی بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار می دهد به همین دلیل برای رویش مجدد مو به انواع و اقسام روش های درمانی پزشکی و یا خانگی پناه می بریم؛ ولی برای کسانی که موهای خود را از دست می دهند ، عمل کاشت مو یک مرحله منطقی به نظر می رسد.



بهترین و جدید ترین روش کاشت مو کدام روش است؟

ریزش مو از مشکلات فراگیری می‌باشد که بسیار استرس زا بوده و ممکن است هر کسی را در گیر نماید. هم زمان با پیشرفت علم پزشکی، به یاری خبره‌ترین متخصصین کاشت مو، بهترین و مناسب ترین روش های کاشت مو به صورت کاملا تخصصی در اختیار متقاضیان کاشت مو قرار گرفت. به طور کلی مناسب ترین روش کاشت مو روشی می‌باشد که بهترین نتیجه و کم‌ترین استراس را ایجاد کند. پر نمودن تمامی قسمت‌هایی که مو ندارند، به چهره زیبایی خاصی می‌بخشند. بهترین روش کاشت مو با توجه به نوع ریزش و وضعیت موی فرد تعیین خواهد شد.

انواع کاشت مو

فرآیند کاشت مو چگونه است؟

قبل از کاشت باید از پوست سر خود باید مراقبت نمایید زیرا پوست سر سالم، رشد سریع مو را ایجاد می‌کند. فرآیند کاشت مو عباتند از:

استخراج و مرتب سازی ایمپلنت ها: جراح از طریق کاشت ایمپلنت‌ها را با توجه به تعداد فولیکول های مویی که دارند، مرتب می کند. یک فولیکول می تواند بین 1 تا 4 تار مو داشته باشد، گاهی اوقات تا 5 تایی نیز وجود دارد. فولیکول‌های پشت جمجمه، متراکم ترین و بیشترین استفاده را در کاشت مو دارند، این روش با استفاده از ابزار دقیق انجام می شود.

کاشت مو: سپس جراح اقدام به کاشت مجدد پیاز در مناطق بدون مو می‌کند. به طوری که در جهت طبیعی رشد مو کاشته می‌شوند، تا یک نتیجه طبیعی حاصل شود. برای انجام این عمل، پزشک از یک ابزار میکرو جراحی خاص استفاده می کند. این روش بدون درد و دقیق ممکن است بین 3 تا 9 ساعت طول بکشد که به میزان نواحی طاس بستگی دارد. ممکن است بعد از عمل، پوسته هایی روی پوست سر ایجاد شود که کاملا طبیعی است.

جدید ترین روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع طاسی و صلاح دید پزشک، برای فرد تجویز می‌گردد.

کاشت مو FUT

در این روش پیوند 5 ناحیه نقطه گذاری می‌شود، هر مرحله نیز در ارتباط با یکدیگر مهم بوده و بر نتیجه پیوند تأثیر می گذارد. در این مرحله یک نوار مو از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود. این روش از کاشت مو به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری ندارد مدت زمان متوسط ​​5 ساعت می‌باشد، البته زمان حدودی بوده و به تعداد پیوندهای پیوندی بستگی دارد.

برای تکمیل FUT چهار مرحله وجود دارد:

گرفتن نوار پوستی از پشت جمجمه بعد از بیهوشی

استخراج دستی واحدهای فولیکولی از نوار

آماده سازی برای پیوند واحدهای فولیکولی، به عبارت دیگر برش گروه‌‎های مو به واحدهای فولیکولی

کاشت مجدد دستی واحدهای فولیکولی

کاشت مو

کاشت مو BHT

این روش همانند دیگر روش‌ها جهت رویش مجدد موی طبیعی است. کاشت مو BHT جزو اخرین گزینه های کاشت مو است زیرا درصد نتیجه موفیت آمیز این روش نسبت به سایر تکنیک ها پایین تر است. این روش از کاشت مو به افرادی که دارای بانک موی ضعیف هستند توصیه می‌شود.

کاشت مو SUT

در روش کاشت مو به روش SUT  هیچ یک از موها هدر نمی‌روند، همچنین میزان درصد از بین رفت فولیکول‌های برداشته شده به صفر خواهند رسید. این روش یکی از پیشرفته ترین روش‌های کاشت در دنیا است که در مقایسه با دیگر روش‌های کاشت، عوارض جزئی و دوره نقاهت کمتری دارد. از مهم‌ترین مزایای کاشت به روش SUT  مشخص نشدن جای زخم می‌باشد، موهایی که به این روش کاشته می‌شوند، خیلی زودتر با شرایط جدید هماهنگ می‌شوند.

کاشت مو

آیا کاشت مو عوارض دارد؟

هر روش جراحی عوارض جانبی دارد، کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه این یک روش مطمئنی است که توسط جراح متخصص انجام می شود، اما عوارض جانبی شناخته شده ای وجود دارد که بسته به بیمار، کیفیت جراحی و رعایت توصیه‌های پس از آن می‌‌تواند به روش‌های مختلفی خود را نشان دهد. این عوارض معمولاً طی یک تا سه هفته از بین می روند.

فولیکول های مرده: بعضی اوقات ممکن است فولیکول‌هایی که توسط جراح کاشته می‌شود، به دلیل کیفیت پایین یا برخی مشکلات سلامتی از بین بروند. مهارت پزشک باید محدود کردن این خطر را ممکن کند البته از هر 500 بیمار 2 نفر در معرض آن هستند.

ضعیف شدن طبیعی مو: این امر معمولاً با عفونت اتفاق می افتد. موهای پیر به خصوص در افرادی که پوستی خشک و حساس دارند، نازک و ضعیف می شوند.

خونریزی: خونریزی مداوم و نادر می تواند رخ دهد. این ممکن است شامل ایجاد سوراخ های اضافی باشد، اما می توان انتظار داشت که برخی از انواع خونریزی ها با یک فشار ساده متوقف شوند.

کاشت مو

آیا موهای کاشته شده

به طور معمول موهای کاشته شده از پشت جمجمه گرفته می‌شوند، برخلاف موهای ناحیه پیشانی گیرنده‌های حساس به هورمون دی هیدروتستوسترون ندارند. این هورمون نقش اصلی در ریزش مو دارد زیرا باعث تسریع در چرخه طبیعی مو می‌شود. از آنجا که موهای کاشته شده به آن حساس نیستند، چرخه موهای آن‌ها تسریع نمی شود. در برخی از افراد ممکن است موهای کاشته شده به طور موقت ریزش کنند. اما دوباره رشد می‌کنند و به لطف حافظه مکانی که در آن گرفته شده باقی خواهد ماند. ریزش موهای کاشته شده کاملاً طبیعی است. پیاز موهای پیوند زده شده در ناحیه جدید خود کاشته می‌شوند. موها به پیاز متصل می شوند، به دنبال ضربه ناشی از پیوند، می ریزند اما پیاز در جای خود باقی می ماند.موهای جدید 3 تا 4 ماه پس از عمل ظاهر می شود.

سرعت رشد بسته به ناحیه کاشت متفاوت است. پیوند مو در جلو رشد سریع تر از موهای پیوند در منطقه تاج. طبق چندین مطالعه ، رشد کامل در مناطقی که کمترین میزان گردش خون را دارند می تواند تا 24 ماه طول بکشد.

 

10|11|98

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید