انواع روش های پیکرتراشی | پیکرتراشی چیست

پیکرتراشی، عمل پیکر تراشی ، لاغری با پیکرتراشی، روش های جدید پیکرتراشی همه اینها عناوینی هستند که روزانه زیاد با آن برخورد میکنیم. در دنیای امروز که چاقی و اضافه وزن یک معضل جهانی است و داشتن اندامی زیبا و خوش فرم مورد علاقه اکثر مردم است، طبیعی است که برای رفع مشکل چاقی و اضافه وزن از طریق علم و تکنولوژی تلاش های بسیاری میشود که روش های نوین و کم خطر تری ابداع تا در زمینه چاقی و فرم دهی اندام خدمات بیشتری ارائه شود. و اما موضوع جذاب و پیچیده ی پیکرتراشی....


  پیکرتراشی؛ آنچه باید بدانید  

► بهتر است ابتدا به این پرسش "پیکرتراشی چیست" پاسخ دهیم

خارج کردن بافت های چربی اضافه از نواحی مورد نظر در بدن را؛ شاید بتوان خلاصه ترین جواب یا ساده ترین جواب "پیکرتراشی چیست" دانست. اما زمانی که با مقوله پیکرتراشی برخورد میکنیم با روش های مختلف و پیچیده ای برخورد میکنیم که گاهی  سوال های بیشتری را در ذهن ما ایجاد میکند.
واقعیت این است که شاید پیکرتراشی تعریف ساده ای دارد اما روش های مختلف برای انجام پیکرتراشی هرکدام دنیای متفاوتی دارند. پس اگر قصد انجام پیکر تراشی دارید نیازمند این هستید که اطلاعات کاملی در مورد انواع روش ها پیکرتراشی به دست آورید تا بتوانید بهترین روش پیکرتراشی که مناسب شرایط شما است را انتخاب کنید.


► با انواع روش های پیکرتراشی بیشترآشنا شویم

برای رسیدن به وزن ایده آل و مناسب دو نوع روش هست روش های جراحی لاغری و روش های پیکرتراشی که روش های پیکر تراشی خود به دو دسته  پیکرتراشی با جراحی (روش تهاجمی) و پیکرتراشی بدون جراحی (روش غیر تهاجمی) تقسیم میشود. لازم به ذکر است که بدانید جراحی های لاغری با جراحی های پیکرتراشی تفاوت های عمده دارند که در این مقاله به شرح این تفاوت های خواهیم پرداخت.


تکنیک های به کار گرفته شده در پیکر تراشی:

  • جراحی ران
  • جراحی بازو
  • جراحی لیفت که شامل (لیفت سینه، ماموپلاستی و ایمپلنت سینه)
  • جراحی پلاستیک شکم

► روش پیکرتراشی با جراحی

روش های پیکرتراشی با جراحی روش هایی است که در آن نیاز به اتاق جراحی وسایل جراحی و همچنین تیم درمان دارند و همچنین در این روش ها از بیهوشی عمومی با بیحسی های موضعی عمیق استفاده میشود که همان عمل جراحی است به کمک جراحی پلاستیک قابل انجام است که نواحی مختلف بدن مثل شکم، ران و بازو، و سینه را میتوان با جراحی پلاستیک پیکر تراشی کرد.


► روش پیکرتراشی بدون جراحی

 پیکرتراشی بدون جراحی که روشی غیر تهاجمی محسوب میشود در این روش ها نیاز به بیهوشی ندارد و از بی حسی ها موضعی استفاده میشود.  دراین روش ها مثل روش ها ی جراحی پیکرتراشی نمیتوان قسمت های زیادی از چربی را حذف کرد و برای افرادی که چاقی های مفرط دارند و ضرورت به حذف سریع بافت زیادی از چربی دارند روش های پیکرتراشی بدون جراحی گزینه های مناسبی نیستند.

 


  •  روش های پیکرتراشی عبارتند از:
  • پیکرتراشی به روش لیپوساکشن
  • پیکرتراشی به روش لیپوماتیک
  • پیکرتراشی به روش لیپولیز
  • پیکرتراشی به روش لیپوست
  • پیکرتراشی به روش بادی جت یا واتر جت
  • پیکرتراشی به روش ابدومینوپلاستی
  • پیکرتراشی به روش لیپوابدومینوپلاستی
  • پیکرتراشی به روش اولترازد
  • پیکرتراشی به روش پانیکولکتومی
  • پیکرتراشی به روش اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز


● لیپوساکشن: همه آنچه باید بدانید 

جراحی لیپوساکشن که یکی از با سابقه ترین روش های پیکرتراشی است که حدود دو دهه ایی است که در سراسر دنیا از لیپوساکشن برای رفع چربی های موضعی استفاده می شود و یک روش کم تهاجمی به شمار می آید. طی سال های اخیر  با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده ابزار و روش های عمل لیپوساکشن نیز پیشرفت های قابل توجه و موثری داشته است. اما همچنان جراحان بسیاری، لیپوساکشن را راهکاری برای درمان چاقی نمیداند. در واقع کاربرد لیپوساکشن حذف چربی های اضافی است.

 - لیپوساکشن به طور کلی دو کاربرد دارد:

  • لیپوساکشن زیبایی: در لیپوساکشن زیبایی برای تغییر فرم بدن او کانتور بدن انجام میشود که در صورت همراه نبودن با رژیم و ورزش ماندگاری طولانی مدتی ندارد
     
  • لیپوساکشن  ترمیمی و ضروری: لیپوساکشن ترمیمی برای حذف چربی های در کسانی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند. بیماری مزمن مثل اختلال در غدد لنفاوی  که باعث ایجاد تورم در بدن میشود و بیماری های ازین دست که بزشک برای بیمار تجویز میکند که هرچه سریع تر مقدار زیادی چربی حذف کند.


● لیپوماتیک: همه آنچه باید بدانید 

جراحی لیپوماتیک از روش های جدید پیکرتراشی محسوب میشود که با برداشتن چربی های اضافی و یا انتقال آن به نواحی که نیاز به حجم دارد ایجاد فرم دهی در بدن میکند. لیپوماتیک در ظاهر کار شبیه به جراحی لیپوساکشن است ولی در واقع فناوری که در جراحی لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی مورد استفاده قرار میگیرد بسیار متفاوت از لیپوساکن است. در جراحی لیپوماتیک آسیب های بافتی کمتر و یکنواختی چربی در زیر پوست بیشتر از لیپوساکشن است. ظرافت کار و همچنین ماندگاری تاثیرات جراحی لیپوماتیک نیز بیشتر است. این روش از پیکر تراشی در قسمت های مختلف از جمله: لیپوماتیک شکم و پهلو ، لیپوماتیک ران، غبغب قابل اجرا می باشد.


 

ابدومینوپلاستی: همه آنچه باید بدانید

جراحی ابدومینوپلاستی از دیگر روش های نوین جراحی های پیکرتراشی است. در این عمل با برداشتن بافت های چربی و همچنین پوست های اضافی نواحی شکم و لیفت این ناحیه  موجب سفت شدن و صافی عضلات شکم می شود. این عمل بسته به میزان برداشت بافت های چربی و پوست به دو دسته ابدومینوپلاستی کامل و ابدومینوپلاستی جزئی تقسیم میشود میشود که با توجه به شرایط هر فرد روش مناسب تر تجویز میشود. یک جراحی کامل ابدومینوپلاستی با صرف زمانی بین 1 الی 5 ساعت همراه است و در عمل جزئی ابدومینوپلاستی جزئی حدود 1 الی 2 ساعت زمان صرف میشود.

در مورد پیکر تراشی به روش ابدومینوپلاستی بیشتر بدانید


پیکرتراشی به روش لیپولیز

کسانی که دارای چاقی و چربی‌های اضافه در ناحیه ران یا زیر شکم هستند، می‌توانند با روش پیکرتراشی با لیزر لیپولیز به هیکل دلخواه خود برسند. در این روش با ایجاد گرما بافت چربی‌ها حالت خود را از دست داده و در نهایت تخریب می‌شوند، این تخلیه چربی موجب پوست شل یا افتاده شدن پوست نمی‌گردد.


پیکرتراشی به روش لیپوست

این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاه های لاغری و نسل جدید دستگاه لیپوماتیک است که می تواند چربی های محلی را به طور چشمگیری از بدن تخلیه کند. این فناوری جدیدترین و بهترین روش کانتورینگ بدن در سال 2016 است، با استفاده از این دستگاه می توانید تناسب اندام و زیبایی را تجربه کنید. این دستگاه به دلیل توانایی قدرتمند در تخلیه حجم زیادی از چربی ها ، ابتکاری ترین روش برای درمان چاقی است. لیپوست نسل جدیدی از دستگاه های لیپوماتیک است که از تمام مزایای جت بادی برخوردار است ، با این تفاوت که قدرت آن نسبت به دستگاه جت بادی بیشتر است و برای بیماران با چربی بیشتر مناسب است.این مکانیسم باعث می شود که چربی ها به طور همگن از ناحیه مورد نظر جدا شده و از جمع شدن چربی ها در ناحیه تحت درمان جلوگیری کند. این روش مانند روش لیپوماتیک، می تواند چربی ها را به صورت زنده از بدن استخراج کند و به شما این امکان را می دهد چربی را به سایر قسمت های بدن خود مجدداً تزریق کنید و نیازی به شستشو و سانتریفیوژ برای بزرگ شدن ندارد.


بهترین روش های پیکرتراشی کدام روش است؟

از آنجایی که پیکر تراشی به روش لیپوماتیک طرفداران بسیاری دارد، می‌توان گفت که لیپوماتیک یکی از بهترین روش های پیکر تراشی است.

در مورد پیکرتراشی بدون جراحی چه میدانید؟

پیکر تراشی بدون جراحی همان لیپوماتیک است.

حقایقی که باید در مورد پیکرتراشی بدانید

پیکرتراشی و معایب آن

پیکرتراشی و مزایای آن

چه کسانی بهتر است پیکرتراشی انجام دهند

تفاوت روش های  پیکرتراشی در چیست

برای پیکرتراشی چقدر باید هزینه کنیم

مقایسه انواع روش های پیکرتراشی

چه کسانی نباید پیکرتراشی انجام دهند

نکاتی پیرامون انواع روش های پیکرتراشی

چه نقاطی از بدن را میتوان پیکرتراشی کرد

انواع روش ها پیکرتراشی برای ناحیه شکم و پهلو

روش پیکرتراشی سرد چگونه است

ماندگاری انواع روش های پیکرتراشی


1399/05/30 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید