درمان کراتینه مو: بررسی مزایا و معایب کراتین مو

مزایا و معایب کراتین مو | حقیقت هایی در مورد کراتینه

صاف کردن مو با کراتینه یکی از محبوب ترین اما بحث برانگیزترین روش های درمانی مو است. این روش به دخترانی با موهای فر مشکل دار، بیش از حد مجعد، آسیب دیده دارند موهایی صاف، براق و ابریشمی هدیه می دهد. اما بسیاری قبل از تصمیم گیری در مورد روش صاف کردن مو علاقه مندند در مورد مزایا و معایب کراتین مو بیشتر بدانند.



►کراتین چیست: مهمترین مزایا و معایب کراتین مو 

What is creatine: The most important advantages and disadvantages of hair creatine

تمایل زنان به داشتن موهای ضخیم، ابریشمی و سالم به عنوان یکی از زیبایی های زنانه، بسیار زیاد است. تولید کنندگان انواع محصولات مراقبت از مو را ارائه می دهند. که در سال های اخیر، در مان مو با کراتین به اوج خود رسیده است. 
کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد و به خاطر همین دلیل است که موهای ما درخشنده است. با این حال، قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی، آفتاب، آلودگی و سایر عوامل خارجی ممکن است این پروتئین را از موهای شما کم کند و موهای شما را کدر، آسیب دیده و خشک نماید به همین دلیل افراد بسیاری یه سمت درمان و بازیابی زیبای موهایشان به سمت روش کراتینه کردن مو جلب شده اند. البته قبل از امتحان این روش بهتر است در مورد مزایا و معایب کراتین مو بیشتر بدانیم.

 

Advantages and disadvantages of hair creatine

►چگونه مو با کراتینه درمان میشود؟

?How is hair treated with creatine

در اصل در این روش با اضافه کردن کراتین مصنوعی به موها که از پروتئین های حیوانی به دست می آید باعث صافی و براق شدن آن نیز می شود و باعث بازسازی مجدد مو و درمان برخی از آسیب های آن نیز می شود. این نوع درمان میان زن ها و مردها، دارای محبوبیت خاصی می باشد که دراین مقاله با بیان مزایا و معایب کراتین مو تصمیم گیری درباره این روش درمانی را برای شما آسان تر میکند.

Benefits of hair creatine treatment
درمان موهای آسیب دیده با کراتینه مو

►بررسی مزایا و معایب کراتین مو

Investigate the advantages and disadvantages of hair creatine

  • مزایای کراتین مو

  1. موها براق تر از همیشه است.
  2. موها ضخیم تر و پرتر به نظر میرسد.
  3. موها صاف و لخت می شود.
  4. موها را می توان به راحتی حالت داد.
  5. در برابر مضرات نور خورشید و آسیب های محیطی محافت بیشتری دارند.
  6. زمان سشوار کشی یا حالت دادن به آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مزایای درمان کراتینه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. همچنین می تواند به سلامت، ضخامت و وضعیت موهای شما بستگی داشته باشد.

فیلم | کراتین مو

  • معایب کراتین مو

  1. شما باید از شامپو، نرم کننده و محصولات حالت دهنده مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید.
  2. به دلیل صاف بودن بسیار زیاد مو گاهی اوقات ممکن است شل و بدون حجم به نظر برسند.
  3. موها خیلی زود به زود چرب می شوند
  4. درمان، هزینه زیادی در بر دارد و ممکن است برای شما صرف این هزینه بسیار بالا باشد.
  5.  اگر مراقبت های لازم نشود امکان دارد اثر کراتینه مو آنقدرها (3 تا 5 ماه) دوام نداشته باشد.
  6. اگر می خواهید برای شنا بروید، نیاز به مراقبت بیشتری دارید زیرا موهای شما نمی توانند زمان زیادی با آب تماس پیدا کنند.
  7. درمان صاف کننده کراتینه معمولا حاوی فرمالدئید است احتمال اینکه منجر به حالت تهوع، تحریک پوست، سوزش چشم و غیره شود؛ وجود دارد.
  8. فرمالدئید سرطان زا است و برای کسانی که زیاد در معرض این ماده هستند مانند کراتین کار ها و یا کسانی که مستعد سرطان هستند خطرناک است.

 

►نکاتی که باید قبل از انجام کراتینه بدانید

Things to know before doing creatine

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از انجام کراتینه درمانی در نظر بگیرید:

این درمان برای افرادی که موهای وز و مجعد دارند مناسب است. اگر موهای نسبتا صاف یا ظریفی دارید، می توانید از این روش صرف نظر کنید.

با توجه به مزایا و معایب کراتین مو  قبل از انتخاب این راه با یک آرایشگر مشورت کنید  زیرا آرایشگر، شما را در مورد بهترین فرمول برای موهایتان راهنمایی می کند. درمان کراتینه برای همه به یک اندازه جواب نمیدهد، زیرا موهای مختلف نیاز به درمانهای متفاوتی دارند.

Hair creatine

►مراحل انجام کراتین مو

Steps to do hair creatine

اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هر زمان که قصد انجام این این کار را داید باید زمان کافی در اختیار داشته باشید زیرا این یک روش طولانی است. در زیر مراحل کراتینه مو ذکر شده است:

  • ابتدا موها را می شویند
  • مرحله بعد خشک کردن موها با سشوار است.
  • در اینجا وقت آغشته کردن موها به کراتینه می باشد.
  • موها برای مدتی سفت می شوند.
  • موها دوباره سشوار می شوند.

تمام این کارها توسط آرایشگر و یا فردی که به طور کامل از مزایا و معایب کراتین مو آگاهی دارد انجام می شود و به هیچ عنوان نباید این کار را به راحتی به دست افراد ناوارد و مبتدی سپرد زیرا نتایج بعد از کراتیه بسیار مهم است و سلامت موهای فرد باید در نظر گرفته شود.

 

►کارهایی که بعد از انجام کراتینه باید بدانید

Things to know after doing creatine

  • حداقل تا 48 ساعت پس از کراتین نباید موهای خود را بشویید. با این حال، می توانید از شامپوی خشک برای موهای خود استفاده کنید.
  • تا دو روز آینده از بستن موها خودداری کنید. همچنین مراقب وضعیت خواب خود باشید.
  • برای شستن موهای خود شامپو و نرم کننده های بدون سولفات را انتخاب کنید.
  • برای چند روز از هیچ نوع محصول آرایشی استفاده نکنید.
  • همیشه از محصولات مراقبت از مویی استفاده کنید که مخصوص موهای کراتینه شده هستند. برای اطلاع از نوع محصولاتی که باید استفاده کنید، می توانید با آرایشگر خود مشورت کنید.

 

►سوالات متداول درباره مزایا و معایب کراتین مو

Frequently Asked Questions About The Advantages And Disadvantages Of Hair Creatine

  • آیا درمان کراتینه برای موهای من بی خطر است؟

درمان کراتینه مو بی خطر است اما گاهی اوقات مواد شیمیایی موجود در آن ممکن است باعث ناراحتی خفیف یا عوارض جانبی شود. اگر مراقبت مناسبی داشته باشید و از محصولاتی که مخصوص موهای کراتینه شده ساخته شده اند استفاده کنید، موهای شما آسیب نمی بیند.

  • آیا می توانم کراتینه درمانی را در خانه انجام دهم؟

قبل از انجام این کار آشنایی با مزایا و معایب کراتین مو  از مهمترین مسایلی است که باید آن را در نظر داشت، همچنین برخی از کیت های خانگی برای درمان کراتینه وجود دارد. بهتر است که محصولات مناسب را انتخاب کنید و از تکنیک های صحیح برای دستیابی به نتایج دلخواه استفاده کنید. از آنجایی که این فرآیند طولانی است، فکر خوبی خواهد بود که از یک دوست یا شخص دیگری کمک بخواهید. همچنین، مطمئن شوید که از محصولات بدون فرمالدئید استفاده کنید تا اثرات مضر روی موهای خود را به حداقل برسانید.

  •  آیا می توانم در صورت داشتن موهای رنگ شده از کراتینه درمانی استفاده کنم؟

بله، شما می توانید این درمان را روی موهای رنگ شده خود نیز انجام دهید. می تواند وضعیت و بافت موهای رنگ شده را تا حدی بهبود بخشد.

  • با توجه به مزایا و معایب کراتین مو چه کسانی نباید از کراتینه استفاده کنند؟

زنان باردار باید از انجام این درمان، به ویژه درمان کراتینه برزیلی خودداری کنند، زیرا این درمان مستلزم استفاده از مواد شیمیایی است که ممکن است برای زن باردار و جنین او مضر باشد.

  •  آیا کراتینه درمانی موها را صاف می کند؟

نه، بستگی به نوع درمان کراتینه شما دارد. اگر درمان کراتینه "Smooth Medium" برای موهای مجعد را انتخاب کنید، موهای مجعد را نرم می کند، اما اگر می خواهید موها را صاف کنید، می توانید از "Smooth Intense" استفاده کنید.

 

سخن پایانی

کراتینه درمانی می تواند موهای شما را متحول کند و همچنین به بازگرداندن کراتین از دست رفته  موهایتان به شما کمک کند. با این حال، آگاهی از مزایا و معایب کراتین مو قبل از انتخاب این روش درمانی برای موهایتان ممکن است کمک بیشتری به شما کند.


پژوهشگر و نویسنده: زهرا بیات 
تاریخ انتشار: 1400.11.02

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید