چرا لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟ Laser hair removal

چرا لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟ Laser hair removal

بسیاری از مردم در مورد خطرات و عوارض جانبی پس از لیزر موهای زائد نگران هستند. امروزه لیزر یکی از ایمن ترین، محبوب ترین و موثرترین روش های حذف موهای زائد است. این را مطالعات بالینی متعدد و همچنین بازخورد مشتریان نشان می دهد.


در مورد لیزر موهای زائد بیشتر بدانیم

Learn more about laser hair removal

 لیزر موهای زائد روشی است پزشکی که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موها استفاده می کند.

در طی انجام این کار، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود.

انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود سپس به کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست (فولیکول‌های مو) رسیده و رشد موها را  مهار یا به تاخیر می اندازد.

اگرچه لیزر رشد موهای زائد را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی آنها نمی شود. چندین دوره درمان برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های نگهداری یعنی سالیانه یک بار نیز نیاز باشد. لیزر موی زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست ها هم استفاده کرد.

Laser hair removal
لیزر موهای زائد چانه

مزایای لیزر موهای زائد

The Benefits of Laser Hair Removal

لیزر برای از بین بردن بدون درد و ایمن موهای زائد صورت، بازوها، چانه، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نقاط حساس بدن بسیار مفید است. لیزر موهای زائدبرای کل بدن به جز پلک و ناحیه بسیار نزدیک به آن امکان پذیر است. این داروی بی ضرر و بدون درد مزایای زیادی دارد. دقت، سرعت و تضمین از ویژگی های مفید لیزر است. لیزر می تواند موهای تیره و درشت را بدون آسیب رساندن به پوست اطراف هدف قرار دهد. با این روش می توان موهای زائد را با دقت دلخواه از بین برد.

علاوه بر این، سرعت شگفت انگیز لیزر ، آن را نسبت به روش های دیگر مطلوب تر می کند. در کمتر از یک ثانیه، لیزر می تواند موهای زیادی را در ناحیه ای که در آن اعمال می شود از بین ببرد و در کمتر از یک دقیقه موهای زائد را از نواحی مانند لب بالایی پاک کند. مهمتر از همه، این روش ریزش موی دائمی را برای بسیاری از کاربران پس از 3 تا 7 بار استفاده تضمین می کند. پس از از بین بردن موهای زائد با لیزر، نیازی به ابزار اضافی نخواهید داشت و برای همیشه از شر موهای زائد خلاص خواهید شد.

استفاده از عمل پوست شما را صاف تر می کند. علاوه بر این، لیزر موهایی را که ممکن است در داخل پوست رشد کرده باشند را از بین می برد. این پرتوهای نورانی با از بین بردن ریشه مو، نه تنها قسمت بیرونی پوست، بلکه داخل آن را نیز تمیز می کند. همچنین بعد از عمل باعث تحریک پوست نمی شود. دلیل آن این است که لیزر درمانی به موها اجازه می دهد تا در یک خط مستقیم رشد کنند. رشد مو در یک خط مستقیم هیچ ناراحتی ایجاد نمی کند.

آیا لیزر موهای زائد برای بدن مضر است؟

?Is Laser Hair Removal Harmful To The Body

لیزری که در کلینیک ها تحت نظر پزشک و با دستگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو اعمال می شود، ایمن بوده و مشکلات نادری ممکن است اتفاق بیافتد.

برخلاف تمام افسانه ها، لیزر تنها در صورتی می تواند برای سلامتی مضر باشد که بیمار یا پزشک از قوانین اولیه برای انجام این روش پیروی نکنند. یا - در صورت وجود موارد منع مصرف این کار را انجام دهند.

 بیایید ببینیم در چه شرایطی نمی توان این کار را انجام داد. 

Laser hair removal

موارد منع لیزر موهای زائد

Contraindications to laser hair removal

  • وجود تومورهای خوش خیم یا بدخیم
  • بیماری های سیستم ایمنی
  • بارداری
  • دیابت
  • یدرم استرپتوکوک
  • بیماری های پوستی (مرحله تشدید).
  • کسانی که ضربان شدیددارند
  • صرع
  • موهای زرد و سفید
  • کسانی که از داروهای حساس به نور استفاده می کنند
  • مبتلایان به سرطان پوست
  • در صورت وجود ضایعه فعال روی پوست تا زمانی که ضایعه از بین برود
  • به مدت 15 روز بعد از استفاده از محصولات لایه بردار پوست
  • در حین و بعد از استفاده از روکوتان، لیزر به مدت 6 ماه انجام نمی شود

. علاوه بر این، لیزر را نباید بلافاصله پس از آفتاب گرفتن و سولاریوم انجام داد. لازم است تا پایان جلسات از اشعه خورشید و سولاریوم خودداری شود

با اینکه تشخیص بیماری های پوستی به تنهایی آسان است، تشخیص تشکل های انکولوژیک  یا دیابت شیرین در مراحل اولیه تقریباً غیرممکن است. بنابراین، قبل از لیزر ، توصیه می کنیم به یک درمانگر مراجعه کنید. به خانم ها توصیه می شود تست بارداری را در خانه انجام دهند. بنابراین شما از خود و احتمالاً نوزاد متولد نشده محافظت می کنید.

 فیلم| لیزر موزائد ساق پا

اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد؟

?Waxing or laser hair removal

تاریخچه اپیلاسیون بسیار بیشتر از لیزر درمانی است اما با به وجود آمدن انقلابی جدید با استفاده از روش لیزر درمانی بیشتر توجه افراد از اپیلاسیون دردناک و نه چندان ماندگار را به سوی لیزر جلب کرد. نکاتی که شاید دوست داشته باشید در مورد تفاوت هر یک از این دو روش نسبت به هم را بدانید در زیر ذکر شده:

معایب اپیلاسیون

  • درد و کشیدگی پوست در اپیلاسیون
  • کبودی
  • پوست ریزی
  • سوختگی
  • درآمدن موهای زیرپوستی
  • عفونت پوست ثانویه
  • درد زیاد


معایب لیزر:

  • تاول
  • سوزش پوست
  • تغیر رنگ در پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • دلمه شدن پوست

مزایای اپیلاسیون نسبت به لیزر موهای زائدرا میتوان اینگونه بیان کرد که براحتی در بیشتر آرایشگاهها میتوان آن را انجام داد و هزینه آن نسبت به لیزر خیلی کمتر است همچنین مراقبتهای بعد از اپیلاسیون بسیار آسان تر است. و اما از فوایدی که لیزر نسبت به اپیلاسیون دارد ابتدا از بین رفتن موهای زائد به صورت دائم یا چندین سال و درد کمتری نسبت به اپیلاسیون به همراه دارد حتی زمان کمتری برای انجام لیزر نیاز دارید.

 

هنگام استفاده از لیزر چه کارهایی انجام میشود؟

?What is done when using a laser

تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای شما و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می شود. بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، مهم است که شما و متخصصی که این روش را انجام می‌دهند از محافظ چشم استفاده کنید. همچنین باید از لایه های بیرونی پوست خود با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت کنید. این به نور لیزر کمک می کند تا به طور موثر به پوست نفوذ کند. سپس، متخصص نور لیزر را در ناحیه درمان اعمال می کند.

در طول لیزر موهای زائد، متخصص باید مطمئن شود که از بهترین پارامترها استفاده شده است. علاوه بر این، ناحیه ای که در آن لیزر انجام می شود باید برای چند دقیقه بررسی شود تا از نظر عوارض جانبی دچار مشکل نشوید.  در پایان عمل، با توجه به ویژگی های نوع پوست، لازم است دستورالعمل های متخصص را دنبال کنید تا از هر گونه ناراحتی بیشتر جلوگیری شود. استفاده از کرم ها، لوسیون ها، آب و سایر کمک ها توصیه می شود. پس از چهار یا شش هفته، می توانید درمان بعدی خود را برنامه ریزی کنید. تا زمانی که رشد و بازسازی مو متوقف شود، درمان خواهید شد.

 

بعد از لیزر چه باید کرد؟

?What to do after the laser

یک یا دو روز پس از  لیزر موهای زائد، ناحیه تحت درمان پوست شما شبیه آفتاب سوختگی به نظر می رسد. به وسیله کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها می توانید از ایجاد سوختگی جلوگیری کنید. 

برای پیشگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست تا یک ماه آینده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.  سایر عوارض جانبی  شامل تورم، قرمزی و جای زخم است. خارش مداوم یا تغییر رنگ پوست بسیار نادر است.

 

چقدر زمان لازم است برای از بین رفتن موهای زائد

?How long does it take to get rid of excess hair

حذف کامل موهای زائد 2-3 هفته پس از اولین لیزر امکان پذیر است. در این مدت باید صبور بود، زیرا نتایج موثر پس از 12-8 بار لیزر مشاهده می شود. همچنین، این عمل یک فرآیند بسیار سریع است. به عنوان مثال، ممکن است حداکثر 20 دقیقه طول بکشد تا موهای صورت کاملاً از بین بروند. حتی اگر شامل پاک کردن آرایش نیز باشد، لیزر موهای زائد صورت حداکثر 20 دقیقه طول می کشد.

 

فواصل جلسات و مدت درمان با لیزر مو زائد چقدر است؟

?What are the intervals between sessions and the duration of laser hair removal treatment

 فواصل استفاده 4-6 هفته برای ناحیه صورت و 8-10 هفته برای بدن است. با استفاده منظم، فواصل جلسات به تدریج بیشتر می شود. عامل اصلی که فواصل جلسات را تعیین می کند، ساختار پوست و نوع موی فرد است. بسته به رنگ پوست و مو، نتایج درمان ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. اما از ابتدای درمان، موها کندتر و ریزتر رشد می کنند. بسته به محل استفاده، رنگ مو، تراکم و ویژگی های شخصی، پاسخ به درمان ممکن است متغیر باشد. حتی اگر موهای ایجاد شده در اثر یک بیماری (مانند اختلالات هورمونی) با لیزر از بین بروند، باز رشد می کنند مگر اینکه بیماری موجود تحت کنترل قرار گیرد، بنابراین بیماری همزمان لیزر موهای زائد باید درمان شود.

 

ورزش بعد از لیزر مو زائد

Exercise after laser hair removal

بعد از لیزر موهای زائد نمی توانید به باشگاه بروید. گرمای لیزر به مدت 24 ساعت روی پوست شما می ماند، بنابراین رفتن به باشگاه، سونا و سایر مکان های مشابه ممنوع است. اگر به مکان‌های نامشخصی بروید، در معرض خطر ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها و لکه‌های ناشی از آن هستید. علاوه بر این، محافظت از پوست لیزر شده در برابر گرما بسیار مهم است. اگر ورزش شدید انجام می دهید یا به سونا می روید، باکتری های فعال شده می توانند در ناحیه ای که موها از بین رفته تکثیر شوند و باعث بسیاری از اختلالات و بیماری های پوستی شوند.


اگر مایل به آشنایی به بهترین مراکر لیزر موهای زائد در کرج هستید میتوانید اینجا کلیک کنید.


انواع دستگاه لیزر موهای زائد

Types of laser hair removal devices

لیزر الکساندرایت

این دستگاه بیشتر برای بیمارانی استفاده می شود که دارای پوست سفید با موهای تیره می باشند. اگر پوست تیره دارید امکان دارد این نوع لیزر برای شما مناسب نباشد.

دستگاه لیزر ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM

این دو دستگاه از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع حاضر در جهان می باشد که از نظر کیفیت رقیب دستگاههای دیگر می باشد زیرا از تکنولوژی سه دستگاه دایو،الکساندرایت و Nd:YAG برخوردار است

لیزر ایلایت

در این دستگاه که تلفیقی از IPL و RFمی باشد مزایای زیادی دارد از جمله انرژی رادیوفرکوئسی تا لایه های عمیق پوست نفوذ میکند و بافت را گرم میکند به همین دلیل نسبت به آی پی ال انرژی کمتری مصرف میکندو بیمار ناراحتی کمتری را تحمل میکند

دستگاه دایود لیزر الکس آلما سوپرانو 

لیزرهای آلما از دسته لیزرهایی است که درمان بدون درد را وارد بازار کرد سیستم جدید این لیزر چند منظوره سوپرانو است که روش جدیدی برای حذف موهای زائد محسوب می شود.

سیستم لیزر Nd- YAG

این سیستم یک روش موثر و بی خطر است که برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد برای کسانی که پوست تیره تری دارند مناسب است.

دستگاه لیزر IPL

ای پی ال در واقع لیزر نیست بلکه فلش لامپ زنون است که نور چند موجی ساطع میکند و اثرات مختلفی روی ساختمان پوست دارد این دستگاه برای روشن کنندگی لک های صورت و از بین بردن آکنه و جای جوش آثار خوبی میگذارد.

دستگاه لیزر روبی

این دستگاه جزو اولین دستگاههای لیزر است که برای از بین بردن موهای زائد وارد بازار شده است. این لیزر با طول موج کوتاه ملانین مو را مورد هدف قرار میدهد و بیشتر برای افراد با پوست روشن کاربرد خوبی دارد.

دستگاه لیزر سوپرنوا

امروزه در بیشتر کلینیک ها و مکانهای پزشکی بیشتر از این لیزر استفاده می شود که بدون هیچ دردو سوزشی باعث از بین رفتن موهای زائد می شود.

 

هزینه  لیزر موهای زائد

The cost of laser hair removal

در سال های قبل هزینه لیزر با توجه به تعداد شات دستگاه لیزر حساب می شده اما امروزه قیمت با در نظر گرفتن ناحیه تحت درمان و جنسیت فرد معین می شود. برای مثال هزینه لیزر زیر گلوی آقایان از هزینه لیزر زیر گلوی خانمها بیشتر است.

دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه  لیزر موهای زائد زمانی است که اپراتور برای انجام آن میگذارد همچنین نوع دستگاه و مهارت اپراتور و البته ناحیه مورد درمان میتواند بر روی هزینه ها تاثیر بگذارد.


نویسنده و پژوهشگر: زهرا بیات
1400.11.03

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید