صفر تا صد جراحی سینه

صفر تا صد جراحی سینه | تمام روش های جراحی سینه و معرفی دکتر متخصص

مطمئنا اگر سینه‌های خیلی کوچک، بزرگ و افتاده‌ای دارید یا اینکه پس از پشت سر گذاشتن سرطان سینه به دنبال بازسازی سینه‌های خود هستید، این مطلب را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مطلب با روش‌های جراحی سینه برای بزرگ یا کوچک کردن سینه‌ها، رفع مشکل افتادگی و بازسای آن‌ها از پروتز سینه‌ها گرفته تا لیفت آن‌ها و ... آشنا خواهید شد.


در سال‌های اخیر توجه به زیبایی و تناسب اندام به بخش مهمی در زندگی بشر تبدیل شده است. بار‌ها شنیده‌اید که انجام فعالیت‌های مداوم ورزشی روشی ایده‌آل برای تناسب اندام است. اما برطرف کردن برخی مشکلات وراثتی از طریق انجام فعالیت‌های ورزشی غیرممکن خواهد بود. برای مثال درمان افتادگی، کوچک بودن، عدم تقارن یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها در خانم‌ها یا آقایان از طریق ورزش ناممکن است. فعالیت‌های ورزشی می‌تواند ساختار کلی بدن شما را بهبود ببخشد، اما در بزرگ یا کوچک کردن سینه‌ها تاثیر قابل توجهی ندارد. جراحی سینه یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های سینه است که در ادامه به طور مفصل به بررسی این جراحی و جوانب مختلف آن می‌پردازیم.

 دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه تهران-کلیک کنید


انواع جراحی سینه

انواع جراحی سینه

زیبایی سینه‌ها علاوه بر تناسب اندام، در بهبود اعتماد به نفس افراد نقش مهمی ایفا می‌کند. اما تصمیم برای انجام جراحی زیبایی به نیاز و شرایط فرد وابسته است. توصیه ما به شما این است که از مقایسه اندام خود با سایر افراد، سوپراستار‌های سینما و مانکن‌ها دست بردارید. قبل از اقدام به انجام جراحی، تحقیقات لازم برای انتخاب جراح و کلینیک مناسب را انجام دهید. سپس، در جلسه مشاوره شرکت کنید تا انتظاراتی واقع‌بینانه درباره نتیجه این عمل زیبایی داشته باشید. برای اصلاح فرم سینه‌های خود می‌توانید یک یا ترکیبی از روش‌های زیر را انجام دهید. در حالت کلی می‌توان این عمل زیبایی را شامل کاهش یا افزایش حجم سینه، بازسازی سینه‌ها و لیفت آن‌ها دانست.


1. پروتز سینه

پروتز سینه

پروتز سینه در دسته جراحی‌های ترمیمی قرار می‌گیرد که به منظور بزرگ کردن و لیفت سینه انجام می‌شود. اگر به دلیل دوران شیردهی یا کاهش وزن با افتادگی سینه‌ها درگیر هستید، استفاده از پروتز به رفع مشکلات شما کمک می‌کند. افرادی که در یکی از دسته‌های زیر قرار دارند، کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستند:

  • افرادی که سینه‌های بزرگ و حجیم دارند.
  • اگر با کوچکی و عدم تناسب اندازه سینه‌ها با سایر اعضای بدن درگیر هستید، کاندید مناسبی برای جراحی سینه محسوب می‌شوید.
  • افرادی که به دلیل شیردهی، کاهش وزن و افزایش سن به افتادگی سینه دچار شده‌اند.
  • بانوانی که به نقص مادرزادی در یک یا دو سینه دچار هستند.
  • افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه، تخلیه یک یا دو پستان را انجام داده‌اند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتز سینه اینجا کلیک کنید

 


سن مناسب برای پروتز سینه

انجام این جراحی زیبایی هیچ محدودیت سنی ندارد. اما بهتر است تا زمانی که دوره رشد بدن به اتمام نرسیده، این عمل را به تعویق بیندازید. اغلب متخصصین سن بالای 22 تا 65 سالگی را برای این جراحی مناسب می‌دانند.


مشاوره و اقدامات قبل از پروتز سینه

مشاوره و اقدامات قبل از پروتز سینه

 

در این جلسه، جراح ساختار پوست و سینه متقاضی را بررسی کرده و مناسب‌ترین نوع پروتز را انتخاب می‌کند. پزشک سعی می‌کند تمام انتظارات متقاضی را بشنود و تصویری واقع‌بینانه از نتیجه عمل برای او ترسیم کند. افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، باید لیست کاملی از دارو‌های خود را به پزشک ارائه دهند. انجام برخی آزمایشات طبی برای اطمینان از سلامت کامل جسمانی متقاضی الزامی است. پس از انجام این مراحل، جراح اجازه عمل را تنها برای افرادی صادر می‌کند که از نظر روحی در وضعیت مناسبی قرار دارند. مهم‌ترین اقداماتی که برای جراحی سینه به روش پروتز باید انجام دهید عبارتند از:

  • بررسی و تحقیق برای انتخاب جراح ماهر و مجرب
  • پرهیز از مصرف دارو‌های ضد انعقاد و رقیق‌کننده خون به مدت دو هفته قبل از عمل
  • پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی حداقل دو هفته قبل از عمل
  • استحمام و صرف شام بسیار سبک شب قبل از عمل
  • پرهیز از خوردن و آشامیدن حدود 8 ساعت قبل از عمل

 

 


انواع پروتز‌های سینه

​​​​انواع پروتزهای سینه

محل قرارگیری پروتز‌های سینه به نیاز و بافت پستان متقاضی وابسته است. جراح پس از انتخاب پروتز مناسب آن‌ها را در زیر بافت و بالای عضلات سینه یا بین بافت سینه و دیواره آن قرار می‌دهد. در حالت کلی می‌توان پروتز‌های سینه را به دو دسته گرد و آناتومیکال (اشکی) تقسیم کرد. پروتز‌های گرد از نظر ظاهری حالت نیم گره‌ای دارند و چرخش آن‌ها سبب بدفرمی و عدم تقارن سینه‌ها نمی‌شود. افرادی که بافت سینه بسیار نرمی دارند و به سینه‌های برجسته علاقه‌مند هستند، بهترین کاندید برای استفاده از پروتز‌های گرد محسوب می‌شوند. پروتز‌های آناتومیکال یا اشکی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سینه طبیعی دارند. بخش فوقانی این نمونه پروتز‌ها در مقایسه با بخش تحتانی آن صاف‌تر است.

اما دسته‌بندی دیگری برای پروتز‌های سینه وجود دارد که بر اساس جنس و ماده سازنده آن‌ها انجام می‌شود. در این دسته‌بندی پروتز‌ها به دو دسته آب نمکی و سیلیکونی تقسیم می‌شوند. استفاده از هر نوع پروتز در جراحی سینه مزایا و معایب متعددی دارد که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پروتز سالین یا آب نمکی

اولین این نوع پروتز‌ها سالین یا آب نمک استریل شده است. استفاده از این محصول برای افراد کمتر از 18 سال ممنوع است. برای جایگذاری این نوع پروتز برش بسیار کوچکی در سینه‌ها ایجاد می‌شود. معاینات بعد از عمل در این نوع جراحی کم است و از نظر قیمت در محدوده پایین‌تری قرار می‌گیرند. اما احتمال نشت مایع درون پروتز، حالت غیرطبیعی هنگام لمس سینه‌ها و چین خوردگی بافت سینه بعد از عمل از معایب مهم و جدی این محصولات به شما می‌آیند.

  • پروتز سیلیکونی

این نوع پروتز‌ها حاوی ژل بوده و انتخابی مناسب برای خانم‌های بالای 18 سال هستند. ظاهر بسیار طبیعی بعد از عمل و عدم نشت محتویات درونی پروتز مزایای اصلی استفاده از این محصولات هستند. افرادی که سینه‌های تخت دارند یا بافت سینه آن‌ها بسیار کم است و افراد مبتلا به عدم تقارن سینه بهترین کاندید برای استفاده از پروتز‌های سیلیکونی در جراحی سینه هستند.


عوارض پروتز سینه

عوارض پروتز سینه

جراحی پروتز سینه مانند سایر عمل‌های زیبایی دارای مزایا و عوارض جانبی است. فراموش نکنید که عوارض عمومی بخش جدایی‌ناپذیر از هر جراحی هستند و به مرور زمان تا اتمام دوره نقاهت برطرف می‌شوند. در صورت مواجه شدن با علائم زیر در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید:

  • عفونت
  • درد شدید در ناحیه سینه
  • عدم قرینگی سینه‌ها
  • تجمع مایع اطراف پروتز
  • لخته خون
  • چین خوردگی روی پوست سینه

 

 

در صورت مشاوره رایگان در مورد پروتز سینه می توانید از دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه کمک بگیرید

 

www.drjaliliroghieh.com

02188032254
09397377913

 


2. لیفت سینه

لیفت سینه

افزایش طبیعی سن تغییرات فراوانی در پوست و تناسب اندام دارد. افتادگی یکی از نتایج طبیعی افزایش سن است. البته دوران شیردهی یا کاهش شدید وزن نیز در افتادگی سینه‌ها نقش مهمی دارند. لیفت سینه یکی از روش‌های کم تهاجمی یا غیرتهاجمی برای بالا بردن سینه‌ها است. لیفت به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. در روش جراحی سینه ماستوپکسی برای بالا بردن سینه‌ها، پوست اضافی این ناحیه حذف می‌شود. اما دوران نقاهت روش‌های غیرجراحی لیفت سینه بسیار کم است که ما این روش‌ها را به خانم‌های جوان توصیه می‌کنیم. انتخاب روش مناسب برای لیفت سینه به بافت پستان، نوع پوست، نیاز متقاضی و تشخیص جراح وابسته است. استفاده از نخ‌های خاردار، لیزر درمانی، ترماژ، تزریق پلاسمای سرد، روش VBL، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و طب سوزنی بهترین روش‌های بدون جراحی برای لیفت سینه هستند.


ماستوپکسی یا جراحی لیفت سینه

ماستوپکسی یا جراحی لیفت سینه

از سال 2000 جراحی لیفت سینه برای بالا بردن سینه‌ها و اصلاح فرم آن‌ها انجام می‌شود. انجام این جراحی به جوانسازی ظاهر پستان کمک می‌کند. این تکنیک در کلینیک یا بیمارستان به صورت سرپایی انجام می‌شود. تنوع روش‌های لیفت سینه به برش‌های متنوع منجر می‌شود. ایجاد برش در اطراف آرئول‌ها (نوک تیره پستان) یا برش افقی در امتداد سینه دو روش بسیار متداول برای لیفت هستند. زمان لازم برای انجام این عمل حدود دو تا سه ساعت بوده و متقاضی می‌تواند پس از پایان جراحی به خانه بازگردد.


روش‌های مختلف لیفت سینه

روش‌های مختلف لیفت سینه

نیاز متقاضیان جراحی لیفت سینه با یکدیگر متفاوت است. همین امر، ضرورت استفاده از تکنیک‌ها و برش‌های مختلف را الزامی می‌کند. تکنیک‌های پرکاربرد لیفت عبارتند از:

  • تکنیک پری آرئولار

این روش جراحی سینه بیشتر برای خانم‌هایی با افتادگی جزئی سینه انجام می‌شود. شرایط برای انجام همزمان این روش با جراحی بزرگ کردن سینه وجود دارد. در روش پری آرئولار، برشی دایره‌ای شکل در اطراف ناحیه تیره پستان ایجاد می‌شود. پس از اتمام مرحله لیفت و اعمال تغییرات لازم در سینه شاهد کاهش حجم تیرگی این ناحیه خواهیم بود.

  • تکنیک هلالی

بانوانی که نیازمند اصلاحات جزئی در سینه هستند و افتادگی پستان‌های آن‌ها کمتر است بهترین کاندید برای تکنیک هلالی محسوب می‌شوند. در این تکنیک برشی بسیار محدود و کوچک در ناحیه آرئول سینه ایجاد شده و تغییرات لازم روی سینه اعمال می‌شود. شرایط برای انجام همزمان لیفت هلالی و جراحی بزرگ کردن سینه فراهم است.

  • تکنیک عمودی

تکنیک لیفت عمودی رایج‌ترین روش برای اصلاح فرم و رفع افتادگی سینه‌ها است. در این تکنیک مقداری زیادی از بافت و پوست اضافی پستان در حین جراحی برداشته می‌شود. رفع افتادگی‌های متوسط سینه‌ها با این روش امکان‌پذیر است. لیفت عمودی از طریق ایجاد دو برش انجام می‌شود. برش اول در اطراف آرئول و برش دیگر به صورت عمودی از قسمت پایین آرئول تا زیر سینه‌ها خواهد بود.

  • تکنیک T وارونه

لیفت T وارونه بهترین روش برای اصلاح فرم سینه‌های دارای افتادگی شدید است. امکان برداشت پوست اضافی و بافت سینه برای اعمال تغییرات کلی در سینه وجود دارد. تعداد برش‌های ایجاد شده در تکنیک T وارونه سه عدد بوده که شامل برشی محدود در اطراف آرئول، برش عمودی در لبه پایینی آرئول و برشی در امتداد سینه‌ها خواهد بود.


3. ماموپلاستی کاهشی یا جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی کاهشی یا جراحی کوچک کردن سینه

یکی دیگر از عمل‌های زیبایی که برای اصلاح فرم سینه انجام می‌شود ماموپلاستی کاهشی است. در اغلب موارد بانوانی که به دلیل اندازه بیش از حد بزرگ سینه با درد‌های حرکتی و مشکلات جدی در ناحیه کمر مواجه هستید بهترین کاندید برای عمل این محسوب می‌شوند. این عمل زیبایی از طریق برداشتن بافت اضافی، پوست و غده‌های چربی در سینه‌ها انجام می‌شود. اعمال تغییر در هاله پستان و نوک سینه در این جراحی وجود دارد.

ماموپلاستی کاهشی از طریق ایجاد دو تا سه برش انجام می‌شود. برش اول در ناحیه نیپل (هاله سینه) برش دوم به صورت عمودی و در قسمت زیر نیپل ایجاد شده و در نهایت برشی افقی در امتداد سینه‌ها ایجاد می‌شود. دوران نقاهت این جراحی با توجه به میزان برش و اصلاحات سینه متغیر است. فراموش نکنید که عملکرد سیستم ایمنی، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و انجام برخی فعالیت‌های ورزشی در تسریع بهبودی زخم‌های سینه و کاهش دوره نقاهت تأثیر به‌سزایی دارد.

افرادی که به دلیل بزرگی اندازه سینه در انجام فعالیت‌های حرکتی با محدودیت‌های جدی مواجه هستند، افرادی که با درد‌های نامتعارف در ناحیه گردن و کمر درگیر هستند، سوزش‌های غیرعادی در نوک پستان، عدم تقارن سینه‌ها و مشکلات عصبی دلایلی قانع‌کننده برای انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی هستند. این تکنیک محدودیت سنی ندارد، اما متخصصین انجام این جراحی سینه را افرادی بالای 18 سال که دوره رشدی آن‌ها کامل شده، مناسب‌تر می‌دانند.

ماموپلاستی کاهشی ممکن است در قابلیت شیردهی بانوان تاثیر منفی داشته باشد. اگر تاکنون اقدام به بارداری نکرده‌اید یا علاقه‌مند هستید در آینده نزدیک بچه‌دار شوید، باید جراحی ماموپلاستی کاهشی را به پایان دوره بارداری و شیردهی موکول کنید. به جز این گروه، اجازه جراحی کاهش اندازه سینه برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مختلف در ناحیه سینه، اضافه وزن بسیار زیاد و افراد دارای رشد جسمی ناقص صادر نمی‌شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کوچک کردن سینه - ماموپلاستی اینجا کلیک کنید

 


روش انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی

روش انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی

کوچک کردن سینه‌ها تنها از طریق بیهوشی عمومی انجام می‌شود. انتخاب تکنیک مناسب به نیاز متقاضی و وضعیت جسمانی او وابسته است. زمان انجام این جراحی بین دو تا چهار ساعت بوده و ایجاد برش در هاله سینه برای اصلاح فرم پستان‌ها ضروری است. پس از باز شدن سینه‌ها، بافت اضافی و غدد چربی این ناحیه استخراج خواهد شد. امکان برطرف کردن افتادگی و بدفرمی نوک سینه در این جراحی فراهم است. آقایانی که به دلیل اختلالات هورمونی به عارضه ژنیکوماستی مبتلا شده‌اند کاندید مناسبی برای ماموپلاستی کاهشی هستند.

تکنیک پدیکور یکی از روش‌های مناسب برای کوچک کردن سینه‌ها است. در این روش، برداشت پوست و بافت‌های اضافی بدون آسیب به عروق و شریان انجام می‌شود. مزیت اصلی تونیک پدیکور این است که پس از پایان دوره نقاهت با مشکل بی‌حسی سینه‌ها مواجه نخواهید شد. در مواردی که جراح از این تکنیک استفاده نکند، در روز‌های ابتدایی بعد از عمل نوک سینه‌ها بی‌حس خواهد بود که به مرور تا اتمام دوره نقاهت برطرف می‌شود.


4. ماستکتومی یا تخلیه پستان

ماستکتومی یا تخلیه پستان

این نوع جراحی سینه حالت پیشگیری‌کننده دارد. در صورتی که پزشک پس از بررسی سابقه پزشکی فرد، او را مستعد ابتلا به سرطان سینه بداند جراحی ماستکتومی انجام می‌شود. این عمل بر اساس شرایط و نیاز فرد به صورت یک یا دو طرفه انجام می‌شود. در صورتی که تومور در بیش از یک ناحیه سینه وجود داشته باشد، توده بدخیم بزرگ باشد و پرتو درمانی تأثیر مثبتی در درمان این عارضه نداشته باشد، تخلیه سینه تنها راه برای نجات جان بیمار است.

روش ماستکتومی برای برداشت یک یا دو سینه قابل اجرا است. این روش نقش درمانی یا پیشگیری‌کننده از رشد و توسعه توده سرطانی در سینه‌ها دارد. تکنیک‌های اجرای این عمل متنوع و شامل موارد زیر است:

  • ماستکتومی پیشگیرانه

این عمل بیشتر برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در افراد مشکوک دارای سابقه وراثتی انجام می‌شود. نتایج حاصل از تحقیقات در نقاط مختلف دنیا حاکی از موفقیت 90 درصدی این روش در کاهش بروز سرطان سینه است. افرادی که به سرطان مبتلا بوده‌اند و احتمال عود مجدد بیماری در آن‌ها وجود دارد، برای پیشگیری از تشدید بیماری باید ماستکتومی انجام دهند. تصمیم برای انجام این جراحی پس از بررسی کامل وضعیت بیمار و با تشخیص پزشک گرفته خواهد شد.

  • ماستکتومی کامل

این نوع جراحی که با نام ماستکتومی ساده نیز شناخته می‌شود به معنی برداشت تمام توده‌های سرطانی از سینه است. انجام بیوپسی غدد لنفاوی ساندیل در این روش مهم است. در این روش برداشت غدد لنفاوی زیر بغل ضروری نیست. اما در موارد خاص که توده سرطانی در این غده‌ها ریشه دوانده، برداشت آن‌ها ضروری می‌شود.

  • جراحی رادیکال

جراحی رادیکال بزرگترین جراحی ماستکتومی است که در این روش تمام بافت سینه شامل نوک پستان، هاله اطراف آن، پوست سینه و غدد لنفاوی برداشته می‌شود. امکان برداشت عضلات زیر پستان در جراحی رادیکال وجود دارد. در سال‌های گذشته این روش بهترین درمان برای سرطان سینه محسوب می‌شد. اما پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه پزشکی انجام جراحی سینه ماستکتومی رادیال را محدودتر کرده است.

  • جراحی رادیکال اصلاح شده

در حال ظاهر رایج‌ترین روش برای تخلیه سینه در درمان سرطان پستان، روش ماستکتومی رادیکال اصلاح شده است. در این روش نیز کل سینه، نوک آن، هاله اطراف و غدد لنفاوی برداشته می‌شود. عضلات سینه کاملاً دست نخورده باقی می‌ماند. خروج غدد لنفاوی نیز در حد معمول انجام می‌شود. زیرا برداشت حجم بالای غدد لنفاوی سبب افزایش تورم زیر بغل می‌شود.


5. جراحی ترمیمی سینه

جراحی ترمیمی سینه

در برخی موارد انجام جراحی ترمیمی برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های سینه ضروری می‌شود. پاره شدن پروتز‌ها، کشیدگی کپسول اطراف سینه‌ها، عدم تقارن و افتادگی سینه‌ها دلایل اصلی ضرورت جراحی ترمیمی سینه هستند. در اغلب موارد، پروتز‌های سینه باید بعد از 15 سال تعویض شوند. اما اگر کیفیت پروتز‌ها بالا باشد و مشکلی برای آن‌ها به‌وجود نیاید نیازی به تعویض آن‌ها نیست.

جراحی ترمیمی به منظور ایجاد تغییرات لازم در اندازه و فرم سینه از طریق تعویض پروتز‌های سیلیکونی و سالینی انجام می‌شود. افزایش حجم پستان از طریق جراحی سینه ترمیمی امکان‌پذیر است. جراحی ترمیمی با توجه به نوع سینه و نیاز متقاضی در بازه زمانی یک تا سه ساعت انجام می‌شود. این عمل به صورت سرپایی بوده و استفاده از بیهوشی عمومی الزامی است. دوره نقاهت این جراحی بسیار کم و حدود 3 روز است. در این دوره با عوارضی مانند التهاب و تورم سینه‌ها درگیر خواهید بود. بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت‌های ورزشی در این دوره ممنوع است.

در مواردی که سینه بعد از پروتز سفت و دردناک می‌شود و درمان دارویی برای برطرف کردن عوارض و مؤثر نباشد، جراحی ترمیمی بهترین گزینه است. درمان افتادگی سینه ناشی از کاهش وزن و شیردهی نیز از طریق جراحی ترمیمی امکان‌پذیر است. در مواردی که به دلیل ابتلا به برخی بیماری‌ها، عضلات سینه برداشته شوند یا تحلیل بروند نیز اصلاح فرم پستان‌ها با جراحی ترمیمی انجام می‌شود.


6. جراحی بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه

تعداد زیادی از بانوان در سراسر دنیا به سرطان پستان مبتلا شده و مرحله تخلیه سینه‌ها را انجام داده‌اند. این جراحی تأثیر منفی در اعتماد به نفس بانوان داشته و آسیب‌های روانی متعددی به دنبال دارد. جراحی بازسازی به طبیعی شدن فرم سینه‌ها کمک می‌کند. بانوانی که جراحی ماستکتومی انجام داده‌اند، بهترین کاندید برای جراحی بازسازی هستند. در این روش امکان ایجاد ظاهر مناسب، کانتور و تغییر حجم سینه‌ها وجود دارد. تغییر حجم و کانتور سینه در این روش از طریق ایمپلنت یا تغییر بافت‌های سینه انجام می‌شود.


دوران نقاهت بعد از جراحی سینه

دوران نقاهت بعد از جراحی سینه

به دلیل اینکه شرایط فیزیولوژی و سیستم ایمنی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است، نمی‌توان زمان دقیقی برای بهبودی و ترمیم زخم‌ها تعیین کرد. با این حال، برطرف شدن عوارض عمومی ناشی از جراحی سینه حدود شش هفته طول می‌کشد. اما اغلب متقاضیان بعد از هفته دوم نشانه‌های بهبودی را مشاهده خواهند کرد. در جلسه مشاوره یا بعد از اتمام عمل، جراح با توجه به ساختار بدنی شما زمان دقیق بهبودی را اعلام می‌کند. در دوره نقاهت با حالت‌های زیر مواجه خواهد شد.

  • بلافاصله بعد از عمل

در این مرحله به دلیل تأثیر دارو‌های بیهوشی به خستگی مفرط و گیجی دچار خواهید شد. این حالت‌ها کاملاً موقتی بوده و بعد از چند ساعت برطرف می‌شود. استراحت مطلق برای بهبود وضعیت جسمانی در این مرحله الزامی است. بهتر است برای انجام کار‌های شخصی از یک پرستار یا اعضای خانواده کمک بگیرید.

  • هفته اول بعد از جراحی سینه

پنج روز اول بعد از جراحی سخت‌ترین دوران خواهد بود. درد زیادی تحمل خواهید، اما شدت درد با توجه به نوع جراحی و پاسخ سیستم ایمنی افراد متفاوت است. تعویض منظم پانسمان، مصرف به موقع دارو‌ها و آنتی بیوتیک‌ها، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت‌های ورزشی در این دوره ضروری است. استفاده از یک برنامه غذایی غنی از ویتأمین، پروتئین و فیبر به تسریع بهبودی کمک می‌کند. برای کمک به بهبود گردش خون در عروق، مصرف مایعات سالم مانند آب را افزایش دهید. از مصرف غذا‌های حاوی نمک و ادویه، استعمال دخانیات، مشروبات الکلی و دارو‌های رقیق‌کننده خون خودداری کنید. خانم‌ها یا آقایان شاغل می‌توانند پس از اتمام هفته اول برای انجام فعالیت‌های کاری به اداره یا محل کار خود برگردند.

  • ماه اول بعد از عمل

با اتمام ماه اول، زخم‌ها کاملاً بهبود یافته‌اند. انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه امکان‌پذیر است. می‌توانید به تنهایی کار‌های روزمره خود را انجام دهید. شرایط برای حمام آماده است. بخیه‌های جذبی کاملاً جذب بدن شده‌اند. در صورتی که پزشک از بخیه‌های غیرجذبی استفاده کرده باشد، باید در اتمام هفته سوم یا چهارم برای کشیدن بخیه‌ها به کلینیک یا مطب مراجعه کنید. با این حال، انجام برخی فعالیت‌ها در پایان ماه اول بعد از جراحی سینه ممنوع است. توصیه ما این است که انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی، اسب سواری، دویدن و بلند کردن اجسام سنگین را تا بهبودی کامل به تعویق بیندازید.


نکاتی ساده برای تسریع بهبودی زخم‌ها بعد از جراحی سینه

نکاتی ساده برای تسریع بهبودی زخم‌ها بعد از جراحی سینه

  • استفاده از سوتین‌های طبی را در برنامه روزانه قرار دهید. طراحی منحصر‌به‌فرد این سوتین‌ها به ثابت نگه داشتن ایمپلنت‌ها و جلوگیری از لغزش آن‌ها کمک می‌کند. بهبود گردش خون و تسریع خروج خونابه‌ها و غدد لنفاوی سایر مزایای استفاده از سوتین‌های طبی است.
  • بررسی‌های آماری نشان می‌دهد افرادی که به مدت یک ماه، شبانه روز از سوتین‌های طبی استفاده می‌کنند با عوارض عمومی کمتری مواجه شده و نتایج عمل آن‌ها بسیار مطلوب خواهد بود.
  • بهتر است هفته اول بعد از عمل را به استراحت مطلق بپردازید. استفاده از برنامه غذایی مناسب را فراموش نکنید. حبوبات، غلات، میوه، سبزیجات تازه، کاهو، گوشت، مرغ، تخم مرغ و لبنیات مهم‌ترین موادی هستند که باید در برنامه روزانه از آن‌ها استفاده کنید.
  • ماساژ روزانه سینه برای جلوگیری از تشکیل کپسول انقباضی کلاژن در محل عمل الزامی است. اما در حین ورزش از اعمال فشار بیش از حد به سینه‌ها خودداری کنید.
  • تا پایان ماه دوم از انجام هر نوع فعالیت ورزشی و جسمی که فشار زیادی به بالاتنه وارد می‌کند، خودداری کنید.
  • بعد از جراحی سینه از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید. بهترین وضعیت برای استراحت شبانه، خوابیدن طاق باز و به پشت است. برای اطمینان از عدم غلتیدن حین خواب می‌توانید از بالش‌ها و لوازم جانبی خاص استفاده کنید.
  • تنها زمانی که زخم‌ها کاملاً بهبود نیافته‌اند از حمام، شنا یا دوش آب گرم بپرهیزید. می‌توانید از یک پارچه نرم، استریل و فاقد مواد حساسیت‌زا در کنار آب ولرم برای نظافت زیر بغل و بدن خود استفاده کنید. فراموش نکنید که تماس مستقیم آب و رطوبت با زخم‌ها و بخیه‌ها تا اتمام دوره نقاهت ممنوع است. بهترین زمان برای حمام بین هفته 4 تا 6 بعد از جراحی است.

چندین جراحی به صورت همزمان بر روی سینه

چندین جراحی به صورت همزمان بر روی سینه

در برخی موارد، اصلاح فرم سینه و رفع نقص‌ها و بدشکلی‌های آن نیازمند انجام همزمان چندین جراحی زیبایی روی سینه است. سؤالی که اغلب متقاضیان این جراحی زیبایی می‌پرسند این است که آیا امکان انجام همزمان چند جراحی روی این بافت وجود دارد؟ بله، در صورتی که جراح انجام همزمان چند عمل زیبایی را تشخیص دهد، شرایط برای اجرای آن فراهم است. انجام جراحی لیفت و افزایش حجم سینه رایج‌ترین جراحی زیبایی همزمان در جهان محسوب می‌شود. البته امکان اصلاح عدم تقارن، افتادگی و رفع کوچکی سینه به صورت همزمان نیز وجود دارد.

 

دلایل مختلفی وجود دارد که انجام جراحی زیبایی سینه را اجتناب ناپذیر می‌کند. اگر به دلیل شیردهی، دوران بارداری، افزایش سن یا کاهش وزن با مشکلاتی مانند افتادگی سینه درگیر هستید یا اگر به دلیل مادرزادی بافت سینه شما شل و کم حجم است و از عدم تقارن سینه‌های خود رنج می‌برید، عمل زیبایی سینه راهی مؤثر برای رفع مشکل شما است. علیرغم اینکه اغلب افراد جراحی سینه را ابزاری برای افزایش زیبایی ظاهری و تناسب اندام می‌دانند، اما این روش در درمان بسیاری از بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی کاربرد دارد. با این حال، زمانی نتیجه عمل رضایت‌بخش خواهد بود که در انتخاب جراح و کلینیک محل عمل با دقت عمل کنید.

 

 

 

در صورت مشاوره رایگان در مورد جراحی سینه می توانید از دکتر جلیلی فوق تخصص جراحی سینه کمک بگیرید

 

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید