لیزر مو های زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر بدن لیزر موهای زائد لیزر پوست

برخی از افراد در هنگام استفاده از لیزر، ممکن است دچار تحریک پوست و التهاب آن شوند. همچنین، برخی از افراد دارای علائمی مانند قرمزی، خارش، سوختگی و یا تورم پس از استفاده از لیزر موهای زائد را گزارش داده اند. پیشنهاد می کنم در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید، چرا که در ادامه به شما خواهیم گفت؛ که لیزر مو های زائد برای چه کسانی، ضرر دارد؟


لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن و از بین بردن ریشه ی مو، بسیار دقیق عمل می کند و در نتیجه در طول زمان کاهش دائمی رشد موی زائد را به دنبال دارد. نحوه ی انجام لیزر موهای زائد به این شکل است که فرد متخصص با استفاده از دستگاه لیزر، اشعه ی لیزر را به ریشه مو ها هدایت می‌کند. اشعه ی  لیزر با جذب پیگمنت مو، حرارت را به ریشه مو منتقل می‌کند و باعث از بین رفتن آن می‌شود. این فرایند برای حذف موهای زائد بسته به افراد مختلف، می تواند چندین بار تکرار شود.

لیزر مو های زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر مو های زائد

به طور کلی؛ برخی از افراد دارای پوست حساس و یا سابقه ی تحریک پوستی هستند، لیزر موهای زائد ممکن است باعث تحریک پوست و التهاب شدید شود. همچنین، برخی از افراد دارای علائمی مانند: قرمزی، خارش، سوختگی و یا تورم پس از استفاده از لیزر مو های زائد هستند. که دیگه این افراد هم نباید از این روش استفاده کنند.

خلاصه وار اگه اول این عنوان بخوام بهتون بگم، این هستش که بعضی از افراد نیز به دلیل داشتن پوست تیره و مو های روشن، خطر بروز جذب نور و سوختگی پوست را تجربه می‌کنند. همچنین، برخی از افراد دارای مشکلات پوستی مانند: آکنه و یا پسوریازیس هستند که ممکن است باعث تشدید این مشکلات شوند.

حالا می خوام بهتون بگم که کلا چه افرادی نباید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدنشون، استفاده کنند. پس از این جا به بعد، خوب حواستون رو جمع کنید.

  • افرادی که از اسپری های برنزه کننده بدن یا زیر آفتاب و یا توسط دستگاه سولاریوم؛ برنزه کرده اند

هنگامی که می خواهید لیزر موهای زائد بدنتون رو انجام دهید، باید در نظر داشته باشید که آیا قبلاً از  اسپری های برنزه کننده استفاده کرده اید یا خیر؟

اگر استفاده نکردید، میتونید برا حذف موهای زائد از لیزر استفاده کنید؛ اما اگر پوستتون رو برنزه کردین مخصوصا به وسیله ی اسپری های برنزه کننده، نمیتونید از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنید؛ به این دلیل که در این شرایط اشعه لیزر به جز پیگمنت مو پیگمنت پوست رو هم هدف قرار میده و باعث سوختگی پوست میشود.

پس اگر بدنتون رو برنزه کردین و تصمیم به انجام لیزر دارید، باید 4 هفته صبر کنید تا اثر اسپری برنزه کننده از روی پوستتون بره و رنگ پوستتون به حالت عادی برگردد و اگر زیر آفتاب یا توسط دستگاه سولاریوم، برنزه شدید، باید 6 ماه از این زمان بگذرد تا رنگ پوست شما به حالت عادی بر گردد.

فیلم لیزر مو زائد 

 

  • داشتن خالکوبی  (tattoo ) در ناحیه ای از پوست که قراره لیز بشه

افرادی که  بر روی بدن خود خالکوبی یا تتو دارند و تصمیم دارند همان ناحیه رو لیزر کنند، باید تغییر نظر داشته باشند. چرا که رنگدانه های تتو باعث جذب اشعه ی لیزر به سمت خودشون میشن و همین موضوع، هم می تواند باعث کم رنگ شدن تتوی شما بشه، و هم می تونه باعث سوختگی و ایجاد نتایج نامطلوب بر روی پوستتون بشود.

 

  • بانوان باردار که قصد انجام لیزر دارند

لیزر مو های زائد و بارداری

خدمت شما عرض کنم که هیچ مطالعه ای نشون نداده که لیزر کردن مو های زائد در بانوان باردار، می تونه باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی سلامت مادر و جنین بشه. ولی بیشتر کسایی که تو این حوزه متخصص هستند، بر این باورند که بهتره لیزر مو های زائد بدن، برای سلامت مادر و همچنین فرزند، بعد از زایمان انجام بشود.

 

  • مصرف بعضی از دارو ها، در زمان انجام لیزر بدن باعث ایجاد عوارض نا مطلوب می شود

لیزر مو های زائد و دارو

دقت کنید که یک سری از دارو ها مثل: انواع آنتی بیوتیک ها، فلوفنازین و... که کلا باعث ایجاد حساسیت به نور در پوست شما می شوند. پس اگر شما قصد انجام لیز موهای زائد بدن رو دارید، و در این بین مشغول استفاده از این دارو ها هم هستید، توصیه متخصصان آناهید بیوتی به شما این هستش که یا باید صبر کنید که دوره درمان به طور کامل انجام بشه و یا باید از پزشک خودتون، راهنمایی بگیرید که آیا لیزر بدن در حین استفاده از این دارو ها برای من مشکلی داره یا نه!

 

  • افرادی که ویتامین های خاصی مصرف می کنند

لیزر مو های زائد و ویتامین ها

همه ی ما میدونیم که یک سری از افراد همیشه مشغول مصرف ویتامین های خاصی اون هم به دستور پزشک هستند، البته در این بین دارو های رقیق کننده ی خون و برخی مکمل ها یا ویتامین E در دوز بالا را نیز بعضی از افراد استفاده می کنند.

در نگاه اول ما شاهد هستیم که این دسته از افراد اصلا تصورشم رو هم نمی کنند که لیزر برای اون ها مشکلی داشته باشه ولی باید بگیم که سخت در اشتباه هستن، لیزر کردن مو های زائد می تونه برای این افراد نیز عوارضی داشته باشه، پس قبل از انجام این کار بهتره با پزشکتون مشورت کنید.

 

  • استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در جلسه ی لیزر موهای زائد، ممنوع هستش.

لیزر مو های زائد و لوازم آرایشی

با وجود محبوبیت محصولات زیبایی مانند لوازم آرایشی، امروزه استفاده از لوازم آرایشی قبل از جلسات لیزر موهای زائد، منع شده است. علت؛ به این دلیل است که دستگاه های لیزر مورد استفاده در این روش فقط ملانین را جذب می کنند و در نتیجه باعث حذف دائمی موهای زائد می شوند. چون که مواد آرایشی باعث ایجاد یک لایه بر روی پوست شده و همین امر باعث میشه تا اشعه ی لیزر به خوبی جذب ملانین و فولیکول مو نشود. در نتیجه کار به خوبی انجام نمیشه و حتی میتونه برای پوستتون، عوارضی رو هم به همراه داشته باشد.

بنابراین، اگر جلسه لیزر موهای زائد را رزرو کرده اید، مهم است که از مواد آرایشی یا سایر محصولات آرایشی استفاده نکنید تا در جذب ملانین اختلال ایجاد نشود.

 

  • افرادی که بر روی پست خود، آکنه زده اند

لیزر مو های زائد و آکنه

برخی پزشکان توصیه می‌کنند که افرادی که بر روی پوستشان آکنه و یا لکه‌های پوستی دارند، از لیزر موهای زائد خودداری کنند. این افراد ممکن است با عوارض جانبی شدیدتری مانند التهاب پوست، سوختگی و یا تشدید آکنه مواجه شوند. در چنین مواردی، بهتر است به روش‌های دیگری برای حذف مو های زائد مانند اپیلاسیون و یا استفاده از کرم ‌های مو بر، استفاده کنند.

 

  • منع لیزر موهای زائد بدن، نزدیک زمان قاعدگی

لیزر مو های زائد و قاعدگی

بسیاری از تخصصین توصیه می کنند در دوره قاعدگی، از لیزر موهای زائد بدن خودداری کنید. در این دوره، پوست شما حساس‌تر است و احتمال ابتلا به التهاب و سوختگی بیشتر است. همچنین، این فعالیت ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شدید تری مانند: خونریزی و عفونت، شوند.

 

  • افرادی که بیماری های زمینه ای یا خاص دارند

لیزر مو های زائد و بیماری

در برخی افراد با بیماری ‌های زمینه ای یا خاص، مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی و پوستی، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن ممکن است، باعث بروز عوارض جانبی شدیدی شود.

به عنوان مثال؛ در افراد دیابتی، احتمال خونریزی و عفونت بعد از لیزر بسیار بالا است. همچنین، در افراد با بیماری‌ های پوستی ، لیزر ممکن است باعث تشدید بیماری شود.

بنابراین، در صورت داشتن بیماری ‌های زمینه ای یا خاص، بهتر است قبل از هرگونه اقدام به انجام حذف موهای زائد بدن به وسیله ی لیزر، با پزشک  یا متخصص خود مشورت کنید و در صورت لزوم، روش ‌های دیگری را انتخاب نمایید.

 

  • منع لیزر موهای زائد بدن در افرادی که دارای موهای روشن، سفید و یا خاکستری هستند

موانع لیزر مو های زائد

در برخی افرادی که دارای موهای روشن، سفید و یا خاکستری هستند، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن منع شده است. دلیل این ممنوعیت این است که لیزر به رنگ تیره‌ترین نقطه در پوست هدف خود را دارد و موهای روشن، سفید و یا خاکستری این رنگ تیره را ندارند.

بنابراین، استفاده از لیزر در این افراد ممکن است باعث آسیب به پوست و عدم حذف موهای زائد شود. در صورت داشتن مو های روشن، سفید و یا خاکستری، بهتر است از روش‌های دیگری برای حذف مو استفاده کنید.

 

  • افرادی که تبخال زده اند

لیزر مو های زائد و تبخال

در برخی افرادی که تبخال زده اند، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن منع شده است. دلیل این ممنوعیت این است که لیزر ممکن است باعث تحریک و تشدید تبخال شود و باعث آسیب به پوست شود.

دقت داشته باشید که اگر ریشه ی بیماری تبخال شما ویروسی باشد؛ معمولا متخصصان، داروهای ضد ویروس تجویز کرده و به شما توصیه می‌کند که قبل و بعد از جلسه لیزر مو از این دارو ها مصرف کنید تا از سرایت ویروس به سایر نقاط بدن، جلوگیری شود. در این صورت مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.


جمع بندی

لیزر، یک روش کارآمد برای حذف موهای زائد بدن است؛ اما برای بعضی از افراد ممکن است، ضرر داشته باشد. اگر شما دارای پوست حساس هستید، سابقه واکنش تحریک پوستی دارید و به طور کلی تمامی مواردی که در این مطلب به آن ها پرداختیم را شامل می شوید، لازم است با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.

 با این حال، روش ‌های جایگزین فراوانی از قبیل؛ اپیلاسیون، استفاده از واکس، کرم های موبر و... نیز برای حذف مو های زائد بدن وجود دارد که در صورت عدم استفاده از لیزر موهای زائد، می‌توانید از آن‌ ها استفاده نمایید.

در پایان این مطلب، شما می توانید با مراجعه به وب سایت آناهید بیوتی از بهترین متخصصان موجود در زمینه ی لیزر مو های زائد بدن، مشاوره دریافت نمایید.

امیدواریم از مطلب ارائه شده لذت برده باشید.

اگر مایل به آشنایی به بهترین مراکر لیزر موهای زائد در کرج هستید میتوانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید