روش انجام اسکالپ سر

قیمت اسکالپ سر

   اهمیت موها در زیبایی همانند گذشته پررنگ و چشمگیر است . موها این تارهای نازک و جادویی آنچنان در زیبایی انسان تأثیر می­گذارند و نقش مهمی ایفا می­نمایند که از دست دادن آنها گاهی مساوی است با افسردگی و انزوا. تحقیقات انجام شده نیز اهمیت موها در زیبایی چهره را مورد تأیید قرار داده و معتقدند موها 70 درصد از زیبایی چهره را به خود اختصاص می­دهند اما با این حال و با تمام حساسیت هایی که جهت محافظت از موهای خود به کار می­بریم باز شاهد ریزش موهای خود، کم پشت شدن آنها و خالی شدن مناطقی از کف سرمان هستیم. چقدر سر این مسئله غصه می­خوریم و چقدر نگران از دست دادن زیبایی خود هستیم.

آناهید | مرکز تخصصی میکرو اسکالپ در کرج و تهران


 

گاهی اوقات این نگرانی ها و وسواس ها چنان در ما اثر می­گذارد که بی خبر از تأثیر قابل توجه اضطراب و استرس در ریزش موها، دچار اضطراب و استرس می­شویم، اعتماد به نفس خود را از دست می­دهیم، دوست نداریم در جشن ها و مهمانی های خانوادگی شرکت کنیم، ترس از این که مبادا مورد تمسخر واقع شویم مثل خوره اعصابمان را می­خورد و حس حقارت و خجالت را در ما به وجود می­آورد. در گذشته های نه چندان دور و حتی تا همین امروز وقتی دچار ریزش مو می­شویم از در و همسایه، فک و فامیل، پدر بزرگ و مادر بزرگ خلاصه از کوچک گرفته تا بزرگ لیستی دریافت می­کنیم که هر کس بنا به نظر شخصی خود راهکاری و یا نسخه ای برای درمان ریزش موهای سرمان تجویز کرده است. از گل خاک رس گرفته تا گلاب و حنا و انواع شامپوهای گیاهی و شیمیایی همه و همه را بارها و بارها امتحان می­کنیم اما انگار آب در هاون می­کوبیم هیچ کدام از راه های پیشنهادی و داروهای تجویز شده جواب نمی­دهند و ما همچنان شاهد ریزش موهای سر خود مثل ریزش برگ های پاییزی از درختان هستیم.

احساس می­کنیم کم کم سرمان مثل بیابان خشک و خالی می­شود که فقط چند تار مو در آن روییده است. اینجاست که به فکر راه حلی می­افتیم راه حلی که مشکلمان را برای همیشه حل کند. در پی یافتن راه حل از کسانی که در این زمینه تخصص دارند سوال می­کنیم و آنها روش میکرو اسکالپ را که روش نوین مو و در واقع روشی برای پر کردن موی سر است را به ما پیشنهاد می­دهند.

   بله همانطور که متوجه شدید این نوشتار سعی دارد روش میکرو اسکالپ را که روش نوین مو و در واقع روش پر کردن موی سر است را به صورت اختصاصی برای شما عزیزان توضیح دهد تا ضمن آشنایی با این روش با چگونگی انجام آن نیز آشنا شوید و در صورت نیاز با این روش مناطق خالی کف سر خود را از طریق افرادی که در این زمینه تخصص دارند پر نمایید.


میکرواسکالپ چیست

   واژه اسکالپ در لغت به معنای پوست سر و یا کف سر می­باشد اما در اصطلاح کاربردی آن، اسکالپ به منطقه کف سر اطلاق می­شود. کلمه میکرو که پیش از واژه اسکالپ قرار گرفته و به همراه آن استفاده می­شود به معنای هاشور زدن می­باشد. بنابراین از کنار هم قرار دادن دو واژه میکرو و اسکالپ کلمه میکرو اسکالپ تشکیل می­شود که هاشور زدن کف سر معنی می­دهد. نحوه انجام میکرو اسکالپ

   روش میکرو اسکالپ یا در واقع همان هاشور سر به منظور رفع کم پشتی موی سر و یا طاسی سر انجام می­گیرد و قابل انجام هم برای خانم ها و هم برای آقایان می­باشد. این روش، روش پر کردن موی سر در مناطق خالی کف سر و در واقع کاشت رنگدانه کف سر به شکل فولیکول های مو می­باشد. نحوه انجام میکرو اسکالپ در خانم ها و آقایان متفاوت می­باشد. در مناطق خالی کف سر آقایان میکرو اسکالپ با پیگمنت و به صورت نقطه ای انجام می­شود و اگر فرایند انجام آن در کف سر آقایان به جایی ختم شود که دارای مو باشد این نقطه ها به هاشور تبدیل می­شوند. برای خانم ها میکرو اسکالپ اغلب به شکل مو به مو (hair by hair) که شباهت بسیاری به روش شبیه سازی مو دارد انجام می­شود. میکرو اسکالپ در خانم ها با روش میکرو بلیدینگ و به شکل هاشورهای خیلی نازک و ظریف در مناطق کم پشت مو و شقیقه ها صورت می­گیرد.

آناهید | مرکز تخصصی میکرو اسکالپ در کرج و تهران


 

چه کسانی می­توانند از روش میکرو اسکالپ استفاده کنند؟

   کسانی می­توانند از روش میکرو اسکالپ که روش نوین مو و روش پر کردن موی سر است استفاده نمایند که:

  1. طاس شده اند و یا به علت ریزش موهای خود دچار کم پشتی موی سر شده اند و قادر به ترمیم مو و یا کاشت مو نیستند.
  2. به صورت مقطعی به دلایل مختلفی همچون اضطراب و استرس، کمبود آهن، بیماری های روانی و ... دچار ریزش مو و یا طاسی شده اند.
  3.  قسمتی از ناحیه سر آنها به دلایلی همچون شکستگی و زخم سر خون رسانی ندارد و یا افرادی که در ناحیه سر آنها خط اسکار، جای بخیه، زخم و ... وجود دارد و می­خواهند آن قسمت از سر خود را پنهان نمایند.
  4. دارای بیماری آلوپسی آره آتا از انواع مختلف همچون توتال، پچی و یا یونیورسال هستند.
  5. موهای سر آنها به صورت سکه ای دچار ریزش می­شود.
  6. کودکان که قادر نیستند به دلایلی همچون بیماری ترمیم مو و یا کاشت مو را انجام دهند.
  7. ترمیم های ناشی از سوختگی ها
  8.  تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند و موهای سر آنها ریخته و یا کم پشت شده است.
  9. موهای آنها آسیب دیده و یا جنس موهایشان خوب نمی­باشد.

مدت ماندگاری اسکالپ سر 

در اسکالپ سر ماندگاری به چند عامل مهم بستگی دارد از جمله کیفیت رنگ مورد استفاده وهمچنین مهارت پیگمنتر در کاشت رنگ 

اگر هر دوی این موارد به خوبی رعایت شود اسکالپ سر برای چندین سال ماندگاری خواهد داشت و فقط هر چند سال یک بار به ترمیم نیاز خواهد داشت.

   ذکر این نکته ضروری است که اسکالپ سر محدودیت سنی ندارد و هر کس با هر سنی می­تواند از این روش نوین مو استفاده نماید.

روش های مختلف اسکالپ سر

   لازم به ذکر است که اسکالپ سر به دو روش انجام می­شود: روش میکرو پیگمنتیشن و روش رول.

   روش میکرو اسکالپ به علت برخورداری از ظرافت در پر کردن مناطق خالی کف سر با استفاده از نقاط نسبت به روش رول روش بهتر و پرطرفدارتری می­باشد. در روش رول کار در فواصل منظم و با حجم وسیعی انجام می­گیرد که می­توان گفت تنها حسن این روش می­باشد.  

زمان لازم برای انجام میکرو اسکالپ

   میکرو اسکالپ یا به عبارت دیگر میکرو پیگمنتیشن سر بین دو تا پنج جلسه دو تا چهار ساعته زمان لازم دارد که کل این فرایند تقریباً در مدت 5 ماه قابل انجام است.


مزایای استفاده از روش میکرو اسکالپ نسبت به سایر روش های نوین دیگر

   روش میکرو اسکالپ نسبت به سایر روش های نوین دیگر همچون کاشت مو از مزایای زیر برخوردار است:

  1. پنهان کردن زخم سر: میکرو اسکالپ با ظرافت هر چه تمام رنگ دانه را طوری داخل بافت زخم و اطراف آن قرار می­دهد که زخم با محیط اطراف خود یکی رنگی و هماهنگی پیدا می­کند طوری که دیگر بعد از انجام میکرو اسکالپ قابل مشاهده نباشد. در واقع افراد از این طریق می­توانند ظاهر زخم خود را که حاصل شکستگی، بخیه و ... است را بهبود بخشند.
  2. میکرو اسکالپ در واقع یک نوع تاتوی پزشکی (میکروپیگمنتیشن) برای درمان طاسی و کم پشتی موهای سر محسوب می­شود. درمانی که برای حفاظت از موهای سر، شوره سر، پر کردن موی سر در مناطق خالی کف سر، تغییر بافت مو از بافت های نامناسب به بافت مناسب و ... به کار می­رود.
  3. میکرو اسکالپ روش نوین مو است که به جای روش های سنتی ترمیم مو مورد استفاده قرار می­گیرد و روند درمان ظاهر مو را نسبت به روش های سنتی به میزان چشمگیری کاهش می­دهد.
  4. میکرو اسکالپ در درمان بیماری های پوستی نیز بسیار مفید است و می­تواند ریزش مو را متوقف نماید و آن را بهبود بخشد.
  5. میکرو اسکالپ یا همان هاشور کف سر روشی موثر و کارآمد است که از آن به عنوان افزایش ناگهانی موی سر نیز یاد می­شود چرا که باعث می­شود افراد در کمترین زمان ممکن دارای موهای پرپشت شوند.
  6. میکرو اسکالپ که با مد روز در دنیا مطابقت دارد به کسانی که از ریزش مو و یا طاسی رنج می­برند ظاهری آراسته و زیبا می­بخشد و از این طریق اعتماد به نفس از دست رفته آنها را به آنها بازمی­گرداند. از طرفی چون این روش محدودیت سنی ندارد و همه افراد در هر محدوده سنی می­توانند از آن استفاده نمایند افراد پیر و مسن با استفاده از این روش می­توانند جوانتر به نظر برسند.
  7. هزینه ای که میکرو اسکالپ سر برای افراد ایجاد می­نماید بسیار مقرون به صرفه است و در مقایسه با کاشت مو هزینه کمتری را برای فرد ایجاد می­نماید.
  8. ریسک عدم موفقیت در روش کاشت مو بسیار بالا است و مراقبت هایی که بعد از آن باید از موی سر انجام بگیرد بسیار مشکل است و نیاز به حوصله فراوان دارد ولی میکرو اسکالپ هیچ کدام از معایب ذکر شده را ندارد بنابراین جایگزین مناسبی برای کاشت مو می­باشد.
  9. میکرو اسکالپ روش درمان ظاهر مو را طوری انجام می­دهد که با موی طبیعی افراد قابل تشخیص نباشد بنابراین با استفاده از این روش ظاهر طبیعی افراد حفظ می­شود.
  10. روش میکرو اسکالپ برای انواع مختلف پوست ها و با رنگ ها و جنس های مختلف مو مناسب می­باشد بنابراین توسط همه افراد قابل استفاده است.
  11. در میکرو اسکالپ سر نیازی به انجام آزمایش های مختلف و عمل لیزر نیست و این کار افراد را بسیار سریع و آسان می­کند.
  12. در عمل پیوند مو ممکن است سر به مدت 2 ماه بخارد ولی این مدت در روش میکرو اسکالپ فقط سه روز است. از طرفی در روشهایی مانند کاشت مو انجام ورزش های سنگین، شانه زدن موها و شست و شوی آن با محدودیت های بسیاری آن هم برای زمانی طولانی رو به رو است در حالی که روش میکرو اسکالپ سر چنین محدودیت هایی را ندارد و اگر هم داشته باشد زمان آنها بسیار کم و معمولاً بین 3 تا 7 روز است.

مراقبت های لازم بعد از عمل اسکالپ سر

   لازم است افراد بعد از اسکالپ سر مراقبت های زیر را به عمل آورند:

  • به مدت 3 روز استحمام نکنند.
  • از شامپوهایی که فاقد مواد شیمیایی و یا فاقد چربی هستند همچون شامپوی بچه استفاده نمایند.
  • افرادی که دارای پوست چرب هستند برای پاک سازی پوست سر خود از چربی بهتر است از الکل و یا مواد ضدعفونی کننده استفاده  نمایند و در صورتی که از پماد استفاده می­کنند آن را در حد مجاز استفاده کنند.
  • این افراد نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید و یا تابش نور آفتاب قرار بگیرند.
  • این افراد نباید به مدت 3 روز از استخر و یا سونا استفاده نمایند.


آناهید | مرکز تخصصی میکرو اسکالپ در کرج و تهران

   آناهید ارائه دهنده انواع خدمات مختلف در زمینه گریم و میکاپ ، کاشت ناخن، میکروپیگمنتیشن و ... است که یکی از بهترین سالن های زیبایی و آرایشی موجود می­باشد. این سالن با استفاده از افراد متخصص و آموزش دیده روش نوین مو، روش پر کردن موی سر میکرو اسکالپ را با کیفیت مناسب و هزینه ای مقرون به صرفه انجام می­دهد. این سالن با رعایت اصول بهداشتی میزان حساسیت، آلرژی و عفونت ناشی از عمل میکرو اسکالپ را به حداقل ممکن می­رساند و نیز با استفاده از رنگ های مناسب و با کیفیت نتایج حاصل از کار را برای مشتریان رضایت بخش می­کند. آناهید با استفاده از نیروهای متخصص که در کار با سوزن ها و سایر امکانات لازم برای میکرو اسکالپ سر ماهر و آموزش دیده هستند خود را به عنوان یکی از بهترین سالن هایی که عمل میکرو اسکالپ سر را انجام می­دهند معرفی می­نماید.

   اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از ریزش موهای خود رنج می­برید، موهایتان کم پشت شده است، دچار طاسی و کچلی شده اید، اعتماد به نفستان پایین آمده است و دوست ندارید به علت ریزش موهایتان در جشن ها و مهمانی های خانوادگی شرکت کنید کافی است گوشی تلفن خود را بردارید، با آناهید تماس بگیرید و برای میکرو اسکالپ کف سر خود که روش پر کردن موی سر است وقت بگیرید. این سالن با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از رنگ های مرغوب و با کیفیت و به کار گیری نیروهای متخصص و آموزش دیده عمل میکرو اسکالپ را برای شما با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام می­دهد.



برچسب ها

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید