تزریق بوتاکس مصپورت

 بوتاکس مصپورت یک محصول ایرانی با کیفیت بسیار بالا برای رفع چین و چروک صورت می‌باشد. بسیاری از ما با دلایل تزریق بوتاکس آشنایی داریم و یا در اطرافیان خود با افرادی مواجه می‌شویم که با تزریق بوتاکس روند پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک را چندین را به تعویق انداخته‌اند. در این مقاله قصد داریم در مورد تزریق بوتاکس و مزایا و معایب آن و همچنین بهترین برندهای ماده بوتاکس برای تزریق توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. اگر قصد تزریق بوتاکس و به تعویق انداختن پیر شدن پوست هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟

قطعاً شما هم شنیده‌اید که بوتاکس یک سم است که عضلات را دچار فلجی موقت می‌کند. اما این سم چگونه ساخته می‌شود و آیا برای بدن مضر نیست؟ سم بوتاکس بر خلاف یک باور عمومی سم مار نیست بلکه این سم توسط یک باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. تقریباً 200 سال پیش یک نوع مسمومیت غذایی مرگ آور که با خوردن غذاهایی مانند سوسیس و کالباس ایجاد می‌شد، شناخته شد. بعدها کشف شد که این سم که بوتولوس نام دارد توسط یک باکتری با نام کلوستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شود. اما امروزه از این باکتری و سم آن برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی که در آن بیماران دچار اسپاسم عضلانی می‌شوند ساخته شده است.

بوتاکس دارویی است که سم بوتولوس به دست می‌آید و می‌تواند باعث از بین رفتن چین و چروک صورت شود. همان طور که گفته شد بوتاکس علاوه بر کاربردهایی که در زمینه‌ی زیبایی دارد در زمینه‌ی درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بوتاکس در درمان بیماری‌هایی که در آن بیمار با گرفتگی عضلات و ماهیچه‌های ناحیه‌ی چشم، صورت و گردن و همچنین در نواحی مری مواجه است، می‌توان استفاده کرد.

$salons$

بوتاکس مصپورت

ماندگاری اثر بوتاکس چیست؟

تمامی ماهیچه‌های بدن به جز قلب برای انقباض باید از اعصاب دستور بگیرند. فرمان عصبی با استفاده از ماده‌ای شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه‌های بدن منتقل می‌شود. کاری که ماده‌ی بوتاکس انجام می‌دهد این است که از ترشح این ماده جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر تزریق بوتاکس مشابه عمل قطع شدن اعصاب یک ماهیچه است با این تفاوت که تأثیر بوتاکس موقتی است و پس از چند ماه مجدداً عضله قادر به ترشح استیل کولین خواهد بود. به طور متوسط تأثیر بوتاکس بین 2 الی 6 ماه متغیر است و پس از آن عضله می‌تواند مجدداً منقبض شود.البته ناحیه مورد نظر برای تزریق بوتاکس،ماده‌ی تزریق شده و نحوه‌ی تزریق دکتر متخصصی که جراحی را انجام میدهد نیز در ماندگاری بوتاکس بسیار مهم است. شما میتوانید با پیدا کردن دکتر بوتاکس خوب در تهران یا شهر های دیگر میزان تأثیر و ماندگاری بوتاکس را بالاتر برید. به عبارتی هر چه قدر کیفیت ماده‌ی تزریق شده بالاتر باشد، تأثیر بوتاکس ماندگارتر خواهد بود.

بوتاکس مصپورت چیست؟

همان طور که گفته شد میزان ماندگاری و تأثیر بوتاکس وابسته به کیفیت ماده‌ی بوتاکس است. در حال حاضر یکی از بهترین برندهای بوتاکس که کیفیت بسیار عالی دارد، بوتاکس مصپورت است. بوتاکس مصپورت در کشورمان ایران تولید می‌شود در مقایسه با بسیاری از برندهای خارجی که اکثراً چینی هستند، کیفیت بالاتری دارد. بوتاکس مصپورت از نظر کارایی با بوتاکس دیسپورت مشابه است و ماندگاری آن در درمان چین و چروک‌های صورت در مقایسه با نسخه‌های مشابه خارجی بسیار بیشتر است.

ویژگی‌های بوتاکس مصپورت

بوتاکس دیسپورت که سابقاً یکی از مواد بوتاکس پر مصرف در ایران بود دارای پروتئین‌های کمتری در اطراف مولکول‌های فعال است. در نتیجه پس از تزریق نتایج درمان بسیار سریع‌ حاصل می‌شود. مولکول‌های بوتاکس دیسپورت اندازه و ابعاد بسیار کوچکی دارند و به همین دلیل در نواحی تزریق تفاوت ایجاد شده بسیار نامحسوس است. به همین دلایل بوتاکس دیسپورت یکی از پر مصرف‌ترین بوتاکس‌های موجود در بازار است.

در چند سال اخیر شرکت دارو سازی مصون دارو ماده‌ی بوتاکسی تحت عنوان بوتاکس مصپورت تولید کرده است.. بوتاکس مصپورت از نظر کارایی و کیفیت شباهت زیادی به بوتاکس دیسپورت دارد و از مواد مؤثره توکسین خالص شده، کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ، کمپلکس با هماگلوتینین تولید شده است که در ویال های 500 واحدی در بازار عرضه شده است و هر ویال برای مصرف سه نفر کافی است.

شرکت مصون دارو اولین شرکتی است که توانسته توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A با نام تجاری مصپورت را تولید کند. با گذشت مدت کمی از تولید این نوع بوتاکس به سرعت جایگزین بوتاکس دیسپورت شده است و توانسته در رفع چین و چروک صورت و همچنین تیک‌های عصبی کاربرد زیادی داشته باشد. این محصول کیفیتی مشابه محصولات برتر تولید امریکا و اروپا را دارد و به طور کامل با برترین استانداردهای جهانی تطابق دارد.


بوتاکس مصپورت و بازار محصولات درمانی زیبایی

در حقیقت بوتاکس نام یک برند از تولید کنندگان این محصول است و به همین دلیل مردم سم بوتولینوم که ماده‌ی اصلی برای درمان چین و چروک است را با این نام می‌شناسند. برای مثال دستمال کاغذی برای اولین بار توسط شرکت کلینکس وارد ایران و هنوز هم بسیاری از مردم دستمال کاغذی را با عنوان کلینکس می‌شناسند. این مسئله در مورد مایع ظرفشویی که با عنوان ریکا شناخته می‌شود نیز دیده می‌شود.

بوتاکس مصپورت مانند بسیاری از محصولات دیگری که در ابتدای امر مورد انتقاد قرار می‌گیرند در ابتدا به شدت مورد انتقاد جامعه‌ی پزشکی قرار گرفت و بسیاری از وارد کنندگان بوتاکس‌های خارجی شروع به تبلیغات منفی در مورد این بوتاکس تازه تولید شده کردند. اما با گذشت زمان و استفاده از این بوتاکس توسط بسیاری از افراد، با توجه به کیفیت بالای آن نظر جامعه‌ی پزشکی در مورد آن تغییر کرد و در کمتر از دو سال تبدیل به پر مصرف‌ترین بوتاکس بازار شد. بوتاکس مصپورت عوارض ناخواسته‌ای که بسیاری از بوتاکس‌های خارجی دارند را ندارد و ماندگاری بالاتری نسبت به بسیاری از محصولات گران قیمت امریکایی و اروپایی دارد. با گذشت کمتر از چند سال این محصول توانسته است جایگاه خود را در بازار محصولات درمانی زیبایی به دست آورد و اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند. امروزه بوتاکس مصپورت نه تنها در بازار ایران بلکه در بسیاری از بازارهای جهانی دارای فروش قابل توجهی است. این بوتاکس نسبت به بوتاکس‌های چینی و کانادایی که امروزه با قیمت بسیار کمی توسط بسیاری از پزشکان تزریق می‌شود، کیفیت بسیار بالایی دارد و عوارض این بوتاکس‌ها را ندارد.

تائید بوتاکس مصپورت توسط وزارت بهداشت و درمان

لازم به ذکر است که بوتاکس مصپورت توسط وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان آموزش پزشکی به تأیید رسیده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل تولید بوتاکس ایرانی این بود که تولید این محصول داخل کشور با استانداردهای بالا بسیار مقرون به صرفه‌تر از نمونه‌های با کیفیت خارجی بود. تعداد ماده‌های بوتاکس که در ایران به تأیید وزارت بهداشت و درمان رسیده است تنها 4 مورد می‌باشد:

1- بوتاکس نورونوکس ساخت کشور کره Neuronox

2- بوتاکس دیسپورت ساخت کشور انگلیس  Dysport

3- بوتاکس زیومین ساخت کشور امریکا Xeomin  

4- بوتاکس  Masport مصپورت ایرانی

تزریق بوتاکس مصپورت

مشخصات بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت با نام تجاری MASPORT و همچنین نام علمی توکسین کستریدیوم بوتولینوم تیپ A در بازار عرضه می‌شود. شکل این محصول به صورت پودر لیوفیلیز استریل تزریقی در واحدهای 500 و 150 سی سی است. تاریخ انقضای این محصول 6 ماه است و تزریق آن باید توسط پزشک متخصص انجام شود.  پس از تزریق با توجه به میزان چروک از متوسط یا چروک‌های خیلی عمقی، پوست تا مدتی طول می‌کشد تا به حالت طبیعی بازگردد و ماندگاری آن 4 تا 6 ماه است. باید در نظر داشته باشید که میزان تزریق این بوتاکس را تنها پزشک متخصص می‌تواند تشخیص دهد و با میزان عمق چروک‌ها در ارتباط است. نحوه‌ی تزریق در ماندگاری بوتاکس و گرفتن بهترین نتیجه از آن بسیار حائر اهمیت است.

موارد مصرف بوتاکس مصپورت

توکسین بوتولینوم تیپ A یک نوع پروتئین خاص با ساختار پیچیده است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ترشح می‌شود. این ماده در صورت مصرف خوراکی مسمومیت شدید غذایی در پی خواهد داشت. برای کاربردهای درمانی در بیماری‌های مختلف در زمینه‌های پزشکی این دارو صرفاً به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تزریق بوتاکس مصپورت این ماده خیلی سریع جذب عضله می‌شود و در پایانه‌های عصبی مربوطه مستقر می‌شود. همان طور که گفته شد تزریق بوتاکس اعصاب مربوط به عضله را از کار می‌اندازد پس عضله دیگر توانایی انقباض نخواهد داشت.

زمان تزریق مجدد بوتاکس مصپورت

برای درمان چروک‌های صورت با بوتاکس بهترین ناحیه که بهترین نتیجه را از درمان می‌گیرد چروک‌های پیشانی است. زمان تزریق مجدد بوتاکس مصپورت با توجه به میزان چروک‌ها و همچنین بدن فرد و ناحیه‌ای که بوتاکس به آن تزریق می‌شود متفاوت است. نواحی روی پیشانی 6 ماه حتی تا 8 ماه هم می‌توانند تأثیر بوتاکس را حفظ کنند اما خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم معمولاً ظرف 6 ماه باید تزریق مجدد بوتاکس داشته باشند. به طور کلی زمان درمان مجدد در بوتاکس بین 3 الی 6 ماه متغیر است که در بین نواحی پیشانی دیرتر از باقی نقاط نیاز به درمان مجدد پیدا می‌کنند. برای به حداقل رساندن عوارض بوتاکس حتماً باید تزریق آن توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام شود و بوتاکس دقیقاً در نواحی مورد نیاز به درمان تزریق شود. در مورد تزریق بوتاکس این نکته را باید در نظر داشته باشید که زمان تزریق مجدد در افراد مختلف متفاوت است و در برخی افراد با گذشت پس از 2 ماه علائم تزریق مجدد آشکار می‌شود. این در حالی است در بسیاری از افراد علائم چین و چروک که نشان دهنده‌ی نیاز به تزریق مجدد است تا 6 ماه آشکار نخواهد شد.

برچسب ها

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید