سایه و میکروبلدینگ ابرو: کدام روش بهتر است؟

سایه و میکروبلدینگ ابرو: کدام روش بهتر است؟

آیا شما هم ابرو های خالی و کم پشت یا نا متقارنی دارید که شما را مجبور می کنند هر روز مدت ها در مقابل آینه بایستید و با مداد یا سایه ی پودری به آرایش آن ها بپردازید؟ به فکر روش دائمی تری هستید؟


میکروبلدینگ بهتره یا سایه شیدینگ

حتما نام میکروبلدینگ و سایه ی ابرو که امروزه بسیار متداول هستند به گوش تان خورده است. شاید سوالاتی در این زمینه داشته باشید و بخواهید بدانید کدام روش بهتر و مناسب تر است. در این جا به برخی از نکات متداول مربوط به میکروبلدینگ و سایه می پردازیم تا متوجه شوید سایه زیباتر است یا میکروبلدینگ ویا به عبارت دیگر سایه ابرو طبیعی تره یا میکروبلدینگ

سایه و میکروبلدینگ ابرو هر دو از روش های آرایشی و ترمیمی نیمه دائمی از زیر شاخه ی تاتو به شمار می روند که امروزه بین خانم ها طرفداران بسیاری یافته اند. رواج سایه و میکروبلدینگ، مشکلات تاتو را رفع کرده و با پیشرفت های زیادی که در این حوزه صورت گرفته است، خانم ها می توانند با اطمینان بیشتری به سراغ این گونه روش های زیبایی و ترمیمی بروند.


تردید در مورد محصول نهایی: اگر از میکروبلدینگ یا سایه راضی نبودم چه؟! 

خوب در ابتدا می بایست در مورد تفاوت میکروبلدینگ و سایه ابرو  و مزایا و معایب میکروبلدینگ و سایه بدانیم

اولین مزیت میکروبلدینگ و سایه نسبت به تاتو این است که این روش ها نیمه دائمی هستند. یعنی برخلاف تاتو که خیلی ماندگار است و با نفوذ رنگ به لایه های پایینی پوست امکان پاک کردن آن را بسیار دشوار می سازد، سایه و میکروبلدینگ زیاد عمیق نیستند و در صورت عدم تجدید به تدریج محو می شوند و پاک کردن آن ها نیز کار ساده تری است.

این خبر خوبی برای خانم ها است و تردید آن ها را تا حد زیادی برطرف می سازد. مخصوصا خانم هایی که دوست دارند همزمان با تغییرات مد روز، مدل ابروی خود را تغییر دهند، یا خانم هایی که نگران هستند مدل جدید ابروها برایشان دلچسب نباشد.


تفاوت سایه و میکروبلدینگ ابرو

شیدینگ یا سایه: همان طور که از اسامی این دو روش پیدا ست، در روش سایه یا شیدینگ برای پر تر جلوه دادن و شکل دادن به ابروی طبیعی فرد، در ناحیه ی پوست زیر ابرو سایه ای به رنگ دلخواه فرد انداخته می شود و به این ترتیب ابرو تیره تر و پر تر و خوش حالت تر به نظر خواهد رسید. ظاهر ابرو پس از اتمام کار همانند وقتی است که با استفاده از مداد ابرو یا سایه های پودری ابروی خود را پر می کنید. زیبایی سایه به این است که ابرو مثل تاتو کادر مشخصی نداشته باشد و سایه به شکل کاملا پودری و طبیعی کار شود و اگر آرایشگر حرفه ای باشد طیف رنگ را یک دست نگه نمی دارد و با کم رنگ و پر رنگ کار کردن نقاط مختلف ابرو، جلوه ی زیبا تر و طبیعی تری به ابرو می دهد.

میکروبلدینگ: در این روش خطوطی به شکل موهای ابرو لا به لای فضاهای خالی بین موهای طبیعی ابرو کشیده می شوند و به این تریتب هم نقاط خالی ابرو با این خطوط پر شده و ابرو پر تر به نظر می رسد و هم شکل دلخواه به ابرو داده می شود. در این حالت نیز ابرو کادر مشخصی ندارد و خطوط همچون زاویه ی رویش مو به نظر می رسند. در روشی به نام میکروبلدینگ سه بعدی که به نسبت جدید تر است، خطوط همچون موی طبیعی نامنظم تر و در جهات مختلف و با پهنای متفاوت زده می شوند. این کار بر جلوه ی زیبای کار افزوده و آن را بسیار طبیعی جلوه می دهد.

میکروبلدینگ به روش میکروبلیدینگ


 

میکروبلدینگ طبیعی تر است یا سایه

وقتی دور ابرو کادر مشخصی وجود نداشته باشد، هر دو روش از جمله روش های طبیعی و زیبا به شمار می روند و انتخاب هر یک از روش ها تا حدی سلیقه ای است و البته به شکل و میزان پر و خالی بودن ابروی شما نیز بستگی دارد. اگر آرایشگر شما حرفه ای باشد می داند که نباید همه جای ابرو را یک دست سایه بزند، برخی نقاط ابرو بهتر است کم رنگ تر باشند و برخی نقاط پررنگ تر. اگر این نکات رعایت شوند ظاهر کار خیلی طبیعی تر خواهد بود.

اما در کل چون در میکروبلدینگ خطوطی همچون مو در ابرو کشیده می شود محصول نهایی خیلی طبیعی تر جلوه می کند. به خصوص در میکروبلدینگ سه بعدی که طرفداران بسیاری دارد و زاویه ی ایجاد خطوط به نحوی است که ابرو بسیار طبیعی به نظر می رسد. استفاده از خطوط نا منظم که در برخی نقاط رو به بالا و در برخی نقاط رو به پایین هستند و به طور کلی با رنگ و جهت رویش موهای اصلی ابرو هماهنگی دارند، به جلوه ی زیبا و طبیعی کار میکروبلدینگ می افزاید.

سایه ابرو


 

دوام سایه و میکروبلدینگ ابرو

دوام این دو روش ترمیمی و زیبایی تا حد زیادی به جنس پوست شما بستگی دارد. میزان مهارت آرایشگر و جنس رنگ و روش ایجاد سایه و میکروبلدینگ نیز بی تاثیر نخواهد بود. در حالت کلی این دو روش نیمه دائمی به شمار می روند یعنی چیزی بین شش تا یک سال دوام دارند و بعد از این مدت در صورت عدم تجدید کم کم محو و پاک می شوند. در مورد پوست های ایده آل، میکروبلدینگ و سایه ی میکرو پیگمنتیشن بیشتر از یک سال نیز می توانند دوام داشته باشند و در برخی افراد تا دو الی سه سال نیز باقی مانده اند. دوام  سایه و میکروبلدینگ به روش میکروبلیدینگ کمی کمتر است.

در کل پوست های چرب کمتر رنگ نگه می دارند و دوام کار روی پوست های خشک و معمولی بیشتر است.

میکروبلدینگ و سایه به روش های میکرو بلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن

تفاوت این دو روش در نوع ابزاری است که آرایشگر از آن برای میکروبلدینگ و سایه زدن استفاده می کند. دستگاه مورد استفاده در میکرو پیگمنتیشن ابزاری الکتریکی و دیجیتال است اما ابزار مورد استفاده در میکرو بلیدینگ نوعی قلم دستی است که اتصال الکتریکی و دیجیتال ندارد و کار با استفاده از تیغه ی نوک قلم و بر مبنای مهارت آرایشگر به صورت دستی انجام می شود. اینکه کدام روش بهتر است بستگی به منظور و انتظار شما از محصول نهایی دارد.

در کل به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام امور زیبایی به افراد ماهر و دوره دیده مراجعه کنید. این افراد با توجه به قصد شما از انجام کار ترمیمی و زیبایی ابرو، به شما مشاوره خواهند داد و بهترین روش را برای نوع پوست و ابرویتان به شما پیشنهاد می دهند.

قلم میکروبلیدینگ

قلم میکروبلیدینگ

چند مدل ابرو

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید