لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی : کدام گزینه بهتر است؟

لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی | تفاوت ها،عوارض،هزینه و روش های جراحی

ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن دو عمل جراحی مختلف هستند که هدف از آن تغییرات ظاهری  شماست.  هر دو روش ادعا می کنند که اندام شما صاف ، سفت تر و کوچکتر به نظر می رسد. هر دو آنها توسط جراحان پلاستیک انجام می شوند. از نظر رویه واقعی ، زمان ریکاوری و خطرات ، تفاوتهای اساسی بین این دو وجود دارد. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.


 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند.برای رفتن قسمت مختلف روی متن کلیک کنید


لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی

 

لیپوساکشن چیست ؟

اگر به دنبال از بین بردن رسوبات چربی کوچک هستید ممکن است لیپوساکشن مناسب باشد. این موارد معمولاً در باسن ، ران ، ناحیه شکم و پهلو یافت می شود.

این روش باعث می شود که ذخایر چربی از ناحیه مورد نظر ، کاهش برآمدگی و بهبود ظاهری اندام ها صورت می گیرد. با این حال ، لیپوساکشن به عنوان ابزاری برای کاهش وزن توصیه نمی شود. اگر چاق هستید نباید لیپوماتیک کنید.


ابدومینوپلاستی چیست ؟

علاوه بر از بین بردن چربی اضافی از شکم ،  همچنین پوست اضافی را نیز از بین می برد.

حاملگی یا تغییر قابل توجه در وزن شما می تواند پوستی را که شکمشما را احاطه کرده است ، کشیده کند. برای بازگرداندن ظاهر یک سطح مسطح ، می توان ازابدومینوپلاستی استفاده کرد.


ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید اگر 

  • شاخص توده بدنتان بالای 30 است
  • شما فکر می کنید در آینده باردار شوید
  • شما به طور فعال سعی در کاهش وزن دارید
  • شما یک بیماری مزمن قلبی دارید

لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

لیپوساکشن ها و ابدومینوپلاستی هر دو توسط یک جراح پلاستیک انجام می شوند و نیاز به برش و بیهوشی کامل  دارند.


دکتر رقیه جلیلی

متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی 
جراحی سرطان سینه
جراحی زیبایی سینه
جراحی سینه آقایان (ژنیکوماستی)
جراحی شکم
لیپوماتیک
تزریق چربی

021 880 322 54

0939 73 77 913

لیپوساکشن

ممکن است برای این روش به صورت تزریق داخل وریدی شما را بیهوش کنند. در بعضی موارد ، جراح شما یک بیحسی موضعی را برای  شما اعمال می کند.

هنگامی که منطقه بی حس شد ، جراح شما برش های کوچکی در اطراف محل رسوبات چربی شما ایجاد می کند. یک لوله نازک (کانول) برای شل شدن سلولهای چربی زیر پوست شما منتقل می شود. جراح شما از خلاء پزشکی برای مکش چربی  استفاده می کند.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

لیپوساکشن


ابدومینوپلاستی

جراح شما شما را از طریق بیهوشی عمومی به خواب می آورد. بعد از آرام شدن ، برش در قسمت پایین پوست که دیواره شکم شما را پوشانده ، انجام می دهند.

پس از قرار گرفتن عضلات ، جراح شما در صورت کشیده شدن عضلات موجود در دیواره شکم شما به هم می پیوندد. آنها سپس پوست را روی شکم شما محکم می کنند ، پوست اضافی را بریده می شوند و برش را با بخیه می بندند.

برداشتن شکم به یک روش انجام می شود. کل جراحی به طور معمول دو تا سه ساعت طول می کشد.پس از عمل ، نتایج دائمی در نظر گرفته می شوند. دیواره شکم شما پایدارتر و قوی تر خواهد بود. پوستی اضافی که برداشته شده باز نمی گردد ، مگر اینکه نوسان وزن یا بارداری متعاقب آن منطقه دوباره کشیده شود.

ابدومینوپلاستی

افرادی که لیپوساکشن در شکم خود دارند تمایل دارند پس از بهبودی از عمل ، یک میانه بینی مسطح و متناسب تر مشاهده کنند. قرار است این نتایج دائمی باشد. اما حداقل یک منبع معتبر مطالعه مخالف است طبق این مطالعه ، تا یک سال پس از این عمل ، رسوبات چربی دوباره ظاهر می شوند ، اگرچه ممکن است در جای دیگری روی بدن شما ظاهر شوند. اگر وزن خود را افزایش دهید ، چربی در بدن شما مجددا تجمع می یابد ، اگرچه به طور معمول در مناطقی که مکش می شوند نیست.

ابدومینوپلاستی


عوارض احتمالی لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی

اگرچه عوارض جانبی مرتبط با هر عمل جراحی وجود دارد ، اما هر روش خطرات متفاوتی را به وجود می آورد که باید از آن آگاه باشید.


عوارض لیپوساکشن

اگر جراح شما در یک منطقه بزرگ کار کند ، با لیپوساکشن خطر عارضه شما افزایش می یابد. انجام چندین روش در طی همان عمل نیز می تواند خطر شما را افزایش دهد.

 

خطرات احتمالی شامل موارد زیر است

  • تهی بودن ممکن است در ناحیه آسیب دیده احساس بی حسی کنید. اگرچه این اغلب موقت است ، اما ممکن است دائمی شود.
  • بی نظمی های . بعضی اوقات چربی که برداشته می شود ، تصویری موج دار یا فشرده بر روی لایه بالای پوست شما ایجاد می کند. این امر باعث می شود پوست کمتر صاف به نظر برسد.
  • تجمع مایع. سرم - جیب موقت مایعات - ممکن است در زیر پوست تشکیل شود. پزشک شما باید این موارد را تخلیه کند.
  • در صورت ورود باکتری به برش جراحی ایجاد شده، عفونت می تواند رخ دهد.

خطرات نادر شامل موارد زیر است:

  • عفونت . عفونتها ممکن است در محل برش لیپوساکشن شما ایجاد شود.
  • سوراخ اندام داخلی. اگر کانول خیلی عمیق نفوذ کند ، ممکن است عضو را سوراخ کند.
  • آمبولی چربی . آمبولی زمانی اتفاق می افتد که یک قطعه چربی سست از بین برود ، در رگ خونی گیر بیفتد و به ریه ها یا مغز سفر کند.

عوارض لیپوساکشن


عوارض ابدومینوپلاستی

  • تغییر در احساس. جبران مجدد بافت شکم ممکن است بر روی اعصاب حسی سطحی در این ناحیه و همچنین در رانهای فوقانی شما تأثیر بگذارد. ممکن است در این مناطق احساس بی حسی کنید.
  • تجمع مایع. مانند لیپوساکشن ، ممکن است جیب موقت مایعات در زیر پوست تشکیل شود. پزشک شما باید این موارد را تخلیه کند.
  • نکروز بافت. در بعضی موارد ، بافت چربی در اعماق ناحیه شکم ممکن است آسیب ببیند. بافتی که بهبود نمی یابد یا نمی میرد باید توسط جراح شما برداشته شود.

 عوارض ابدومینوپلاستی


هزینه لیپوساکشن

برای تخمین هزینه لیپوساکشن دوستان سوالات بسیاری میپرسند و برای آن بهتر است به مواردی دقت کنیم.

- مسئله اول اتاق عمل است که بسته به مقدار چربی خروجی و ناحیه ای که برای لیپوساکشن انتخاب کرده اید، بر هزینه لیپوماتیک تاثیر گذار است. هزیه های آزمایش،داروها و ... مهم است.

- دستمزد دکتر جراح لیپوساکشن که  بسیار بر هزینه لیپوساکشن تاثیر دارد.اینکه کلینیک کجاست و تجربه جراح چقدر است.


روند بهبودی لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی

روند بهبودی لیپوساکشن

روند بهبودی شما بستگی به تعداد مناطق مختلف دارد و آیا جلسات اضافی لیپوساکشن مورد نیاز است.

بعد از عمل ممکن است تجربه کنید:

  • تورم در محل از بین بردن چربی شما
  • تخلیه و خونریزی در محل برش شما

جراح شما ممکن است توصیه کند که از پوشیدن لباس فشرده سازی برای کاهش تورم کمک کرده و به پوست شما کمک کند تا بر روی شکل جدید شما یکنواخت باشد.

از آنجا که لیپوساکشن یک روش سرپایی است ، فعالیت منظم می تواند نسبتاً سریع از سر گرفته شود. شما باید در طی 48 ساعت آینده بتوانید کاری را انجام دهید که معمولاً انجام می دهید.

با این وجود ، باید تا زمان تأیید پزشک از وزنه برداری سنگین و قلبی گسترده خودداری کنید.

بهبودی لیپوساکشن


روند بهبودی ابدومینوپلاستی

هنگامی که از خواب بیدار می شوید ، برش شما در پانسمان جراحی پوشانده می شود ، که باید چندین بار تغییر کند. جراح شما همچنین یک پوشاک فشرده سازی یا "اتصال شکم" به شما ارائه می دهد.


در طی یک روز ، باید از راه رفتن و پیاده روی (با کمک) برای جلوگیری از ایجاد لخته های خون جلوگیری کنید. به احتمال زیاد از داروهای تسکین دهنده درد و آنتی بیوتیک استفاده می کنید تا هرگونه ناراحتی را کاهش داده و خطر عفونت را کاهش دهید.

تخلیه های جراحی نیز ممکن است تا دو هفته وجود داشته باشد.

ابدومینوپلاستی

شش هفته طول می کشد تا مرحله بهبودی اولیه شکماز شکم عبور کند ، و برای بررسی چگونگی بهبودی برش ، به پزشک خود نیاز به چند قرار ملاقات پیگیری دارید. در این مدت ، شما باید از موقعیتی که شامل شکم شکم یا خم شدن به عقب است ، جلوگیری کنید ، که ممکن است کشش یا ایجاد تنش بیش از حد بر روی برش باشد.


همچنین باید تا زمانی که تأیید پزشک را انجام ندهید ، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزش سخت خودداری کنید.


گرچه لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هر دو هدف خود را برای بهبود ظاهر میانی شما می دانند ، اما این روش ها در نتیجه وعده داده شده و نحوه کار آنها متفاوت است.


لیپوساکشن روشی ساده است که کمبود خطر یا خرابی ریکاوری را به همراه دارد. عمل جراحی شکم یک عمل جدی تر محسوب می شود. پزشک یا جراح بالقوه شما بهترین منبع برای تعیین کدام روش ممکن است برای شما مناسب باشد.

بهبودی ابدومینوپلاستی


انوا ع روش لیپوساکشن 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید