ابدومینوپلاستی چیست؟ | مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

زنانی که چندین بارداری داشته اند،برای سفت شدن عضلات شکمی و کاهش پوست به دنبال ابدومینوپلاستی هستند.قطعا مزایا و معایب این ابدومینوپلاسیتی را باید دانست. همچنین گزینه ای برای آقایان یا زنانی است که زمانی چاق بوده و هنوز هم دارای ذخایر چربی اضافی یا پوست شل در اطراف ناحیه شکمی خود هستند. در روزهای بعد از عمل ابدومینوپلاستی دچار درد و تورم خواهید شد. پزشک شما داروی درد را تجویز می کند و به شما می گوید چگونه به درستی درد را درمان کنید.  


ابدومینوپلاستی چیست ؟

ابدومینوپلاستی یکی از انواع روش های پیکر تراشی است و همانند لیپوساکشن نیست، اگرچه ممکن است افرادی لیپوساکشن را انتخاب کنند.
این یک عمل جراحی اساسی است، بنابراین اگر در حال بررسی و ارزیابی آن هستید، قبل از تصمیم گیری در مورد انجام این کار، باید بسیاری از واقعیت ها را بدانید.
 
ابدومینوپلاستی چیست ؟

عمل ابدومینوپلاستی چیست ؟

کوچک کردن شکم برای آقایان و خانم هایی که سلامتی جسمی خوبی دارند، عمل ابدومینوپلاستی مناسب است.
زنانی که چندین بارداری داشته اند، نیز ممکن است این روش را برای سفت شدن عضلات شکمی و کاهش پوست اضافه مفید بدانند.
ابدومینوپلاستی همچنین گزینه ای برای آقایان یا زنانی است که زمانی چاق بوده و هنوز هم دارای ذخایر چربی اضافی یا پوست شل در اطراف ناحیه شکمی خود هستند.

عمل ابدومینوپلاستی چیست


عوارض ابدومینوپلاستی چیست ؟

ابدو مینوپلاستی هم همانند دیگر روش ها دارای عوارضی است که به آن ها خواهیم پرداخت. در روزهای بعد از عمل ابدومینوپلاستی دچار درد و تورم خواهید شد. پزشک شما داروی درد را تجویز می کند و به شما می گوید چگونه به درستی درد را درمان کنید. ممکن است چندین هفته یا ماه دچار درد شوید.
همچنین ممکن است در این مدت دچار بی حسی ، کبودی و خستگی شوید.
مانند هر عمل جراحی ، خطرات نیز وجود دارد. اگرچه آنها نادر هستند ، عوارض می تواند شامل عفونت ، خونریزی زیر پوستی یا لخته شدن خون باشد. در صورت وجود گردش خون ضعیف، دیابت، یا بیماری های قلبی، ریه یا کبد احتمال بروز بیشتر عوارض وجود خواهد داشت.

 


   ♦♦♦♦♦♦♦♦   
 • بهترین جراح لیپوماتیک در تهران • 
   ♦♦♦♦♦♦♦♦   



چه کسانی نباید عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند؟

اگر قصد باردار شدن را دارید، ممکن است بخواهید انجام عمل ابدومینوپلاستی را به تعویق بیندازید تا اینکه فرزندان خود به دنیا آورید. در حین عمل، عضلات عمودی شما تقریبا سفت می شود و حاملگی های بعدی می توانند آن عضلات را کاملا از هم جدا کنند به حالت اولیه برگردانند.
آیا قصد دارید وزن زیادی از دست بدهید؟ بعد از آن این عمل نیز برای شما مناسب نیست. بعد از این که همه چیز را امتحان کردید، ابدومینوپلاستی باید آخرین راه حل باشد. نباید از آن به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن استفاده کرد. قبل از عمل می توانید در مورد جای زخم و طول آن با پزشک صحبت کنید.


نحوه آماده سازی برای عمل ابدومینوپلاستی

اولین قدم، انتخاب جراح و دیدن وی برای مشاوره است. در آن جلسه ، در مورد اهداف خود و گزینه های زیر صحبت خواهید کرد:
    ابدومینوپلاستی کامل

جراح شکم شما را از استخوان ران تا استخوان بازو باز کرده و در صورت لزوم پوست ، بافت و ماهیچه را محکم می کند. این عمل جراحی شامل حرکت دادن ناف شما خواهد بود و ممکن است شما چند روز به لوله های زیر پوستی برای رفع نیاز خود احتیاج داشته باشید.


ابدومینوپلاستی جزئی یا کوچک

مینی ابدومینوپلاستی اغلب بر روی افرادی انجام می شود که ذخایر چربی آنها در زیر ناف قرار دارد. در طی این روش، جراح به احتمال زیاد ناف شما را حرکت نمی دهد و بسته به مورد شما ممکن است این عمل فقط تا دو ساعت طول بکشد.

ابدوپینوپلاستی

محل برش در ابدومینوپلاستی


بهترین مراکز لیپوماتیک در تهران | بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران


ملاحظات قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی

اگر سیگار می کشید، پزشک از شما می خواهد حداقل دو هفته قبل از عمل ابدومینوپلاستی تا دو هفته بعد از عمل ، سیگار را ترک کنید. فقط کاهش مصرف سیگار کافی نیست. شما باید کاملاً متوقف شوید زیرا سیگار کشیدن باعث ایجاد عوارض می شود و بهبود را کند می کند.
قبل از عمل رژیم غذایی شدید را شروع نکنید. وعده های غذایی مناسب و متعادل تری بخورید. یک رژیم غذایی سالم ممکن است به شما در بهبودی سریع کمک کند.
در مورد هر چیزی که مصرف می کنید ، از جمله داروهای نسخه ای ، داروهای گیاهی و سایر مکمل ها با پزشک مشورت کنید. جراح شما ممکن است به شما دستور دهد که از مصرف برخی از داروهای خاص برای مدت زمان قبل و بعد از جراحی خودداری کنید.

 بعد از جراحی ، شما به این وسایل نیاز پیدا خواهید کرد:

    بسته های یخ
    لباس راحتی و گشاد و راحت که بتوان خیلی راحت آنها عوض کرد
    ژل مخصوص بعد از عمل
    صندلی کوچک دستی و صندلی حمام

شما همچنین به شخصی احتیاج دارید که پس از ابدومینوپلاستی شما را به خانه برده و از شما مراقبت کند. اگر تنها زندگی کنید ، باید از کسی بخواهید حداقل شب اول در کنار شما بماند. برای آن برنامه ریزی کنید.


مراکز پیکر تراشی در تهران | بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران



چگونه یک عمل ابدومینوپلاستی انجام میشود

این عمل جراحی می تواند از یک تا پنج ساعت به طول انجامد. بسته به مورد شما ممکن است نیاز باشد که یک شب یا بیشتر در بیمارستان بمانید.شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد ، که شما را در طی عمل کاملا بیهوش قرار خواهد داد.

             

چگونگی عمل ابدومینوپلاستی


مرکز تخصصی لیپوماتیک در کرج | بهترین دکتر لیپوماتیک در کرج



مزایا و معایب ابدومینوپلاستی

مزایای ابدومینوپلاستی 

عمل جراحی ابدومینوپلاستی می تواند نتایج خوبی را برای افرادی که پوستی شل یا شکل دارند داشته باشد. برخی از مزایای این عمل شامل موارد زیر است:

    داشتن شکم صاف ، سفت تر و محکم تر از بین بردن چربی و پوست اضافی
    از داشتن جسمی جوان تر لذت می برید
    اعتماد به نفستان بیشتر شده و امکان پوشیدن لباسهایی که تا کنون ارزوی ان را داشته اید
    مشکلات کششی کمتر

 

             

عمل ابدومینوپلاستی


نکته جالب در مورد شکم این است که می توان آن را با سایر روشهای بالینی مانند لیپوساکشن نیز بعد از ابدومینوپلاستی کوچک کرد، که می تواند نتایج بهتری نیز بدهد. بسیاری از بیماران برای از بین بردن چربی اضافی ، علاوه بر عمل  Tummy Tuck برای داشتن حداکثر نتیجه ، لیپوساکشن را نیز انجام می دهند.



معایب ابدومینوپلاستی  

در کنار داشتن شکاف در وسط ناحیه شکمی ، برخی از نقاط ضعف در ارتباط با انجام ابدومینوپلاستی وجود دارد که هر بیمار باید از آن آگاه باشد. این معایب شامل:

  • عدم تقارن
  • خون ریزی
  • ترومبوز ورید عمقی ، عوارض قلبی و ریوی
  • بافت چربی موجود در اعماق پوست ممکن است از بین برود (نکروز چربی)
  • تجمع مایعات (سروما)
  • عفونت
  • بی حسی یا سایر تغییرات در احساس پوست
  • درد مداوم
  • بهبود ضعیف زخم
  • شلی مکرر پوست
  • تغییر رنگ پوست و / یا تورم طولانی مدت
  • جای بخیه و اسکار زخم

98/10/10

ابدومینوپلاستی توسط دکتر جلیلی

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید